  • Data: 2021-09-14 16:11:20
    Temat: Re: Kto ma szansę na własny kont?...
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.09.2021 o 15:10, J.F pisze:

    > A wyborcy to niby tak chca kolejny podatek ...

    > Szacunkowy jak sama nazwa wskazuje jest szacunkowy.
    >
    > A gdzie mechanizm rzetelnosci?
    > Jak urzad wycenia, to powinien byc zobowiazany do wykupu po cenie z
    > wyceny :-)

    > A wynajmu mieszkan to ma nie byc?

    > No jak - urzedom przeciez zalezy na wysokich wplywach, wiec drogie
    > nieruchomosci mile widziane :-)

    Rozumowanie dziecka.

    > A potem bogaci maja lepsze szkoly, lepsza policje, lepsze drogi :-)

    > Nie bardzo rozumiem, jak ma to wplynac - chyba masz na mysli jakis
    > progresywny podatek katastralny - pierwsza nieruchomosc 0%, druga 1%,
    > trzecia 2% itp.

    To może wytłumaczę prościej.
    - Mam teraz 8 mieszkań. W ilu mieszkam?
    - No może w dwóch, a jak jestem obrzydliwie bogaty, to w trzech.
    - Po co mi pozostałe 5 mieszkań?
    - A kto bogatemu zabroni?
    - Ktoś w tych mieszkaniach mieszka - wynajmuje i zaspokaja swoje
    potrzeby mieszkaniowe?
    - W niektórych tak, w innych nikt nie mieszka. Cena/wartość mieszkań
    ciągną cały czas do góry, więc po co zawracać sobie gitarę lokatorami,
    którzy śmiecą i brudzą?
    - Co dalej z tym fantem zrobić?
    - Kupować kolejne mieszkania.
    - W jakim celu?
    - A dlaczego by nie, jeśli mnie stać (wziąć enty kredyt i potem
    gardłować o konieczności wsparcia frankowiczy przez państwo).

    W ten sposób na terytorium RP zabudowuje się, zalewa betonem i asfaltem
    krok po kroku każdą piędz ziemi, a potem siedzi się w samochodzie z
    włączonym silnikiem i palcuje po smarfonie z braku lepszego pomysłu na
    to, co ze sobą robić.

    W kapitalizmie tylko frajerzy nie kupują kolejnych, kolejnych i wciąż
    kolejnych nieruchomości na kredyt udzielany chętnie przez instytucje
    finansowe.

    Jeszcze raz podkreślam - dla Kowalskiego, który posiada jedno
    mieszkanie, w którym mieszka, ew. dom zapłacenie podatku katastralnego
    byłoby nieodczuwalne. Za to ten podatek sypie piasek w łożyska
    samonapędzającego się mechanizmu, który kręci spiralą nieskończonych
    wzrostów cen nieruchomości i nieskończonej zabudowy na planecie o
    powierzchni, która nie jest z gumy.

    Młodzi są tak słabo wykształceni w dzisiejszych czasach, że nie są w
    stanie skapować, że ten podatek jest dla nich z korzyścią.