  • Data: 2021-09-03 12:24:42
    Temat: Re: Kto JDG rozłoży na raty?
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.09.2021 o 11:15, Alf/red/ pisze:
    > mam JDG i klienci coraz częściej pytają o rozłożenie płatności za
    > produkt (rzędu 5 tys zł) na raty.

    Dzięki za podpowiedzi. Podsumuję, nie odpowiadając nikomu bezpośrednio.
    Przypominam: potrzeba sporadyczna na poziomie pojedynczych tysięcy zł,
    klienci (osoby prywatne) różni i raczej niepowtarzalni.

    * faktoring: dla firm z dużą liczbą faktur i chyba niewielką bazą
    kontrahentów, koszty na poziomie 2% całej faktury, mile widziana pełna
    księgowość. Może warto zacząć od Nest.

    * dodanie działalności pośrednictwa kredytowego i udzielanie "samemu
    sobie" - wymaga zrobienia drugiej firmy, bo jak w tej samej, to wymusi
    VAT i kupę papierów.

    * PayU - jest jako opcja do modułu płatności do sklepu internetowego -
    plan na sklep był na przyszły rok, więc być może wtedy się 'samo' zrobi
    (klient będzie miał do wyboru - KK albo umowa klienta z PayU). Koszt na
    poziomie 1,5%.

    * "google raty przez internet" to jest usługa dla klientów, a nie dla
    mnie, i nie różni się specjalnie od poradzenia pożyczki w banku czy
    linii debetowej.

    No to zostaje, tak jak dotychczas, rozłożenie płatności na raty i zaufanie.

    --
    Alf/red/