  • Data: 2006-06-13 20:51:54
    Temat: Re: Fundusze i Multibank
    Od: Piotrek Miller <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13 Jun 2006 13:22:35 -0700, Quental napisał(a):

> [...]
    > polecacie to konto? Przejrzalem spora czesc serwisu MB i wyglada
    > to calkiem niezle. Ale chcialbym uslyszec jeszcze opinie
    > uzytkowników. A najbardziej interesuja mnie opinie osób, które
    > korzystaly równiez z dystrybucji jednostek TFI poprzez MB i z
    > serwisu maklerskiego, bo zamierzam korzystac z tych uslug.
    > Czy ma ktos moze inne sugestie, jakie konto o podobnym profilu
    > wybrac? Patrzylem na Raiffeisena i Millennium Prestige, ale nie
    > zauwazylem tam integracji z biurem maklerskim, a i ilosc
    > dostepnych funduszy jest dosc mala w obydwóch przypadkach...

    Przez długi czas korzystałem ze standardowego konta w Multibanki i
    byłem więcej niż zadowolony. Porzuciłem go nie ze względu na kiepską
    jakość, po prostuw mBanku wyszło mi taniej :-)
    Ale wracając do sedna - jak najbardziej polecam ten bank i konto. W
    dwóch pozostałych na 100% nie ma takiej integracji. Podobną
    funksjonalność zapewniają konta w BPH Sezam w połączeniu z usługą
    M@kler (teraz dodatkowo jest serwis PAP on-line). Niestety z
    dostępnych funduszy są tylko własne banku.

    > 2. Chcialbym uslyszec Wasza opinie, jakie w tej chwili fundusze
    > inwestycyjne sa godne uwagi, przy zalozeniu, ze interesuje mnie
    > fundusz akcyjny w horyzoncie inwestycyjnym ok. 3-5 lat oraz jakis
    > bezpieczny fundusz w horyzoncie do jednego roku. Czytalem jakis czas
    > temu w gazecie, ze Arka rzadzi i w kwestii f. akcyjnego wyglada na
    > to, ze faktycznie, ale depcze jej po pietach Skarbiec Akcji i ING
    > Akcji. Jakies sugestie? Subiektywne opinie (obiektywne sa cyferki)?
    > Komentarze?

    To wróżenie z fusów. Ja z giełdy środki wycofałem całkowicie. Z resztą
    na giełdzie obracałem niewielką kwotą, dodatkowo nie mogłem sobie
    pozwolić na jej stracenie. Dlatego sprzedałem na początku ostatniej
    przeceny, dopóki byłem na plusie. To samo zrobiłem z funduszami.
    Akcyjne i zrównoważone przekonwertowałem na pieniężne i teraz
    spokojnie czekam na odreagowanie ;-) Widząc co się dzieje na WGPW
    pewnie jeszcze trochę poczekam.
    Co do Arki, to rzeczywiście mieli najlepsze wyniki historyczne. I tak
    przecież nie będziesz wszystkich pieniędzy wsadzał w jeden fundusz
    tylko zdywersyfikujesz sobie portfel. Wybierz killka, a wśród nich
    mogą być i fundusze Arki. Niestety w celu nabycia ich jednostek
    będziesz musiał udać się do któregoś z oddziałów BZ WBK (przynajmniej
    w celu podpisania umowy). W Multibanku robisz to od razu przy
    zakładaniu konta, a później już możesz nabywać jednostki funduszy
    poprzez serwis WWW. Z resztą fundusze Arki też możesz nabywać
    korzystająz z serwisu banku ale musisz mieć u nich konto.

    > 3. Techniczne pytanko: czy mozna sobie ustawic takie zlecenie stale,
    > zeby mi sie np. co miesiac okreslonego dnia kupowaly jednostki
    > wybranego z góry TFI za jakas konkretna kwote? Ja wiem, mozna
    > zadzwonic, przejsc sie do banku i spytac, ale w tej chwili jestem
    > za granica i wracam dopiero za pare tygodni. A wiec - ma ktos takie
    > doswiadczenia?

    Jak najbardziej, takie zlecenie jest możliwe do ustanowienia.