    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Frankowicze
    <1r3nm73129m4r$.1y4acoarv042.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <wqk33bkeo6ff$.1mvqrm592km6s.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@p...org>
    <w...@4...net>
    <s...@p...org>
    <5ovmwxwvrucq.12ib70bn2dr38$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <m...@4...net>
    Date: Thu, 6 May 2021 20:24:19 +0200

    On 2021-05-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A zainwestowales cos i czekasz jeszcze troche na wzrost?

    Yep.

    > Przegrany bedziesz tez w kwestii opinii na temat banki - tzn na temat,
    > ze to mozna bylo przewidziec :-)

    Tą z 2017 mi się jakoś udało, ale niestety dowody na to potraciłem,
    bo mój kontradwersarz na grupie FB mnie zabanował, a screena
    zawczasu nie zrobiłem. ;)

    > No i moze przegrany bedziesz finansowo - bo mozna bylo znacznie wiecej
    > zarobic, a nie skorzystales :-)

    Ale mi wystarczy nieprzeciętny zysk, a nie próba przewidzenia dokładnego
    piku.

    > A to akurat widze od wielu lat :-)

    No nie przesadziałbym. Lata 2018-2019 nie były takie łaskawe.

    > No jak - skoro kurs franka spadal, to kurs zlotowki rosl.
    > Wczesniej za 1CHF mogles kupic 3zl, a potem tylko 2zl - to przyznasz,
    > ze podrozala.

    No ale pisałeś o tym 2004, gdzie spadł do 2 zł. I tłumaczysz mi to
    unią i eksportem. No mi się to nie trzyma kupy. :)

    > Umocnila!
    > Wczesniej za 1zl mogles kupic 0.33CHF, a pozniej 0.5 - to sie
    > oslabila?

    Najpierw się osłabiła (na wejście w maju 2004), potem umocniła
    (czyli wróciła do poziomów widzianych wcześniej. Dlaczego
    więc sądzisz, że nie było szans by wróciła do poziomów
    3 zł?

    > Inni tez sie tak uczyli i zostali z reka w nocniku :-)

    I winią wszystkich tylko nie siebie.

    > Najem tez by podrozal :-P
    > I nie wiadomo, czy potem by potanial ...

    No właśnie najem był bardziej atrakcyjny niż kredyt.

    > Wykresu kursu CHF/EUR chyba nie znajde, ale popatrzmy w te dane z nbp
    > 2001 chf 2.23 eur 3.39 eur/chf 1.52
    > 2004 chf 3.06 eur 4.90 1.60
    > 2008 1.97 3.20 1.62
    > 2009 3.14 4.75 1.51

    Ja piszę o tym:
    https://www.dw.com/pl/szwajcaria-usztywnia-kurs-fran
    ka/a-15368334

    To że kursy się wahają w niewielkim stopniu, to normalne,
    to są stabilne gospdarki powiązane ze sobą. :)

    > Jak wibor podskoczy, co to bedzie z kredytami w PLN o zmiennej stopie?

    Wzrośnie. Ale co to ma do "No i co sie powinno stac, jak zlotowka spada
    na pysk, a waluty coraz drozsze ?" w kontekście zakupu mieszkania w PLN?

    > Ale glupio tak dzieciom pol mieszkania zostawic, i dac sie okrasc w
    > ostatnim dniu :-)

    Może dlatego krypto tak rosną :)

    --
    Wojciech Bańcer