    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Frankowicze
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <1r3nm73129m4r$.1y4acoarv042.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <wqk33bkeo6ff$.1mvqrm592km6s.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@p...org>
    <w...@4...net>
    <s...@p...org>
    <5ovmwxwvrucq.12ib70bn2dr38$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    Date: Thu, 6 May 2021 19:57:57 +0200

    On Thu, 6 May 2021 19:19:26 +0200, Wojciech Bancer wrote:
    > [...]
    >
    > Czyli jest coraz więcej sygnałów świadczących o ryzyku odwrócenia
    > trendu. Przegrany to ja będę nie jak się wycofam za szybko, tylko jak
    > się wycofam za późno. Więc czasem warto być bezpieczniejszym.

    A zainwestowales cos i czekasz jeszcze troche na wzrost?

    Przegrany bedziesz tez w kwestii opinii na temat banki - tzn na temat,
    ze to mozna bylo przewidziec :-)

    No i moze przegrany bedziesz finansowo - bo mozna bylo znacznie wiecej
    zarobic, a nie skorzystales :-)

    > Oczywiście. Ale że się tworzy tam bańka to widzisz?

    A to akurat widze od wielu lat :-)

    > Ale zwiększony eksport powinien generować popyt na polską walutę,
    > a więc wzrost jej cen w stosunku do innych walut. :)
    > Coś Ci nie idzie :-P

    No jak - skoro kurs franka spadal, to kurs zlotowki rosl.
    Wczesniej za 1CHF mogles kupic 3zl, a potem tylko 2zl - to przyznasz,
    ze podrozala.

    > No właśnie. A się osłabiła przecież po tym wejściu do Unii. :D

    Umocnila!
    Wczesniej za 1zl mogles kupic 0.33CHF, a pozniej 0.5 - to sie
    oslabila?

    > Łap okazje, a nie spadające noże. :)
    > No co ja Ci poradzę, że rynek wymaga cierpliwości?
    > Też się tego na błędach (swoich i cudzych) uczyłem.

    Inni tez sie tak uczyli i zostali z reka w nocniku :-)

    > To bym został dłużej na najmie.

    Najem tez by podrozal :-P
    I nie wiadomo, czy potem by potanial ...

    > W 2007/2008 nie był skorelowany, później go powiązali.

    Wykresu kursu CHF/EUR chyba nie znajde, ale popatrzmy w te dane z nbp
    2001 chf 2.23 eur 3.39 eur/chf 1.52
    2004 chf 3.06 eur 4.90 1.60
    2008 1.97 3.20 1.62
    2009 3.14 4.75 1.51

    > Dla zakupu mieszkania w PLN? No nic, a co Cię to? :D

    Jak wibor podskoczy, co to bedzie z kredytami w PLN o zmiennej stopie?

    > Po mojej śmierci to mnie osobiście to nie wzruszy ;)

    Ale glupio tak dzieciom pol mieszkania zostawic, i dac sie okrasc w
    ostatnim dniu :-)

    J.