  • Data: 2021-05-04 19:44:59
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 May 2021 19:26:10 +0200, Wojciech Bancer wrote:
    > [...]
    >
    > Z *założenia jest*.
    > Nie jest jak zarabiasz w tej obcej walucie, ale to wyjątek. :)

    No i co z tego, ze zarabiasz w PLN, jak mozesz prace stracic?
    A w UE jestesmy ... zawsze mozesz zarabiac w euro.
    Z wiekszym trudem - w CHF.

    Poza tym jakbys mnie jeszcze w 2008 spytal, to bym powiedzial,
    nauczony doswiadczeniem, ze z wielokrotnym spadkiem zlotowki tez
    trzeba sie liczyc, ale wtedy inflacja bedzie, bedziesz wiecej
    zarabial, mieszkania podrozeja i nie bedzie zle.
    Za to odsetki pln podskocza, i wibor podskoczy, i rata kredytu PLN
    podskoczy.

    W dodatku 3 pierwsze rzeczy sie sprawdzily ... ale po 10 latach
    dopiero :-(

    > Bzdura. Ja w 2007 wynajmowałem, kupiłem dopiero w 2012.
    > I nie dość, że taniej kupiłem, to jeszcze z dobrą marżą na KH,

    Rownie dobrze moglo sie okazac, ze kryzysu nie ma, frank nadal
    leciutko tanieje, mieszkania niebotycznie drozeja, w 2012 juz Cie nie
    stac ... i na wynajem tez Cie nie stac.
    A jakas madra glowa dodatkowo zablokowala kredyty walutowe, bo to
    niebezpieczne :-)

    > na lepszym etapie zawodowym, a i dzięki temu większe.
    > Ludzie się tak boją *liczyć* zanim podejmą jakąś decyzję,
    > że nawet nie rozpatrują tego najmu i zaślepia ich te
    > "moje moje moje".

    A co tu liczyc - za duzo niewiadomych.
    Za to wiadomo, ze jak kredyt splacisz, to bedzie twoje, a w
    wynajmowanym ... podwyzka bedzie na emeryturze.

    No chyba ze liczysz na to, ze PiS zbuduje te mieszkania na wynajem,
    i czynsze beda niskie :-P

    J.