eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie › Re: Dlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie [2021-11-05]
  • Data: 2022-04-14 13:13:42
    Temat: Re: Dlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie [2021-11-05]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Apr 2022 17:18:35 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
> [...]
    o-wskazuje-na-to-ze-inflacja-bedzie-spadac,nId,56268
    15

    > Kadencja prezesa NBP trwa sześć lat [B] a Glapińskiego zaczęła się 21
    > czerwca 2016 [A]. Czyli to PiS będzie wybierał przed nowymi wyborami
    > Sejmowymi.

    Juz sie proces wyborczy zaczal, ale podobno Glapinski ma problem z
    uzyskaniem wiekszosci w PiS.

    Na razie jest sukces - rekomendacja Komisji Finansow publicznych
    https://radio.lublin.pl/2022/04/wybor-prezesa-nbp-na
    -druga-kadencje-jest-rekomendacja/

    Wynik 27:26:1 taki sobie ... ale wystarczajacy.

    > Moje podejście jest że Glapiński "niezbyt zachwyca" (wersja
    > dyplomatyczna) ale to żadna sztuka zdusić inflację przez (nadmierne+)
    > zaduszenie gospodarki.

    Ale tu niekoniecznie chodzi zaduszenie.
    Pandemia sie skonczyla,
    tanie kredyty dla gospodarki niekoniecznie potrzebne,
    stabilne kursy walut by sie przydaly.

    Drogie kredyty mogą zablokowac budownictwo, ale moze tez byc ruszyc
    program mieszkanie+ i sie pochwalic na wybory :-)

    > IMHO na ponad 80% PiS go przepchnie znowu jako
    > "znane zło" i żeby _bez potrzeby_ nie wkopywać się w polityczną dyskusję
    > "a dlaczego musiał być do wymiany".
    >
    > Jełopozycja ewentualną wymianę Glapińskiego raczej++ rozgrywałaby jak to
    > ona tradycyjnie "mało subtelnie". Tyle że "aż gwarancji" że nie wymienią
    > to nie daje.

    Ciagle PiS w Sejmie ma wiekszosc, wiec jesli nie znajdzie sie jakas
    wewnetrzna opozycja, to go przepchną.
    Chociaz ... po "zdradzie" Gowina, trzeba przekonac Kukiza :-)

    J.