  • 1. Data: 2021-11-05 17:52:35
    Temat: Dlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-glapinski-wszystk
    o-wskazuje-na-to-ze-inflacja-bedzie-spadac,nId,56268
    15

    --
    A. Filip : Big Tech Brother is watching you.

  • 2. Data: 2021-11-06 19:22:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Zuber twierdzi że podniesienie stóp spóźnione ale w przyszłym roku ropa
    spadnie a i gaz nie będzie taki drogi.

  • 3. Data: 2021-11-06 19:33:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    _Master_ <M...@...pl> pisze:
    > Zuber twierdzi że podniesienie stóp spóźnione ale w przyszłym roku
    > ropa spadnie a i gaz nie będzie taki drogi.

    W rok zwiększą produkcje w zależność Europy od Gazpromistanu?

    Różnica między "całkiem prawdopodobne", "najprawdopodobniej", "na 2/3" a
    "niemal na pewno" jest kluczowa. Tworzenie wrażenia liczenia się z
    tylko jednym scenariuszem to jak dla mnie głupota.

    Samo to się gówno robi.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-11-06 19:40:53
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-06-listopada-2021 o 19:33, A. Filip pisze:
    > W rok zwiększą produkcje w zależność Europy od Gazpromistanu?

    Poszukaj sobie w superexpresie video.

    Na końcu uzasadnił.

  • 5. Data: 2021-11-07 07:24:41
    Od: Runt <r...@e...prv>

    W dniu 2021-11-06 o 19:22, _Master_ pisze:
    > Zuber twierdzi że podniesienie stóp spóźnione ale w przyszłym roku ropa
    > spadnie a i gaz nie będzie taki drogi.

    skoro tak mówi Glapiński to tak będzie!
    "ciemny lud to kupi!" (c) J.Kurski

    https://www.youtube.com/watch?v=x4UXpyTQex0

    aby do wyborów! ;-)

    --
    Runt

    * - "Oculum pro oculo, dentem pro dente!"

  • 6. Data: 2021-11-07 07:24:51
    Od: Runt <r...@e...prv>

    W dniu 2021-11-06 o 19:26, gnida* _Master_ pisze:

    > Nie podałeś żadnego argumentu oprócz tego że to PiS go wybrał.
    >
    > Może zamilcz bo tylko się ośmieszasz.

    oooo, POzagryzajcie się POmiędzy sobą!

    Czy tak samo kiedyś broniłeś Banasia? ;-)))

  • 7. Data: 2022-04-12 12:46:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 05 Nov 2021 17:52:35 +0100 (CET), A. Filip wrote:
    > https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-glapinski-wszystk
    o-wskazuje-na-to-ze-inflacja-bedzie-spadac,nId,56268
    15

    Bo teraz wplynely nowe dane i mówią, ze bedzie spadać :-)

    A czytam, ze byc moze Glapinski moze sobie mówic co chce,
    bo nie wiadomo, czy go wybiorą na kolejną kadencję :-)

    J.

  • 8. Data: 2022-04-12 17:18:35
    Temat: Re: Dlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie [2021-11-05]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    >
    > A czytam, ze byc moze Glapinski moze sobie mówic co chce,
    > bo nie wiadomo, czy go wybiorą na kolejną kadencję :-)

    Kadencja prezesa NBP trwa sześć lat [B] a Glapińskiego zaczęła się 21
    czerwca 2016 [A]. Czyli to PiS będzie wybierał przed nowymi wyborami
    Sejmowymi. Moje podejście jest że Glapiński "niezbyt zachwyca" (wersja
    dyplomatyczna) ale to żadna sztuka zdusić inflację przez (nadmierne+)
    zaduszenie gospodarki. IMHO na ponad 80% PiS go przepchnie znowu jako
    "znane zło" i żeby _bez potrzeby_ nie wkopywać się w polityczną dyskusję
    "a dlaczego musiał być do wymiany".

    Jełopozycja ewentualną wymianę Glapińskiego raczej++ rozgrywałaby jak to
    ona tradycyjnie "mało subtelnie". Tyle że "aż gwarancji" że nie wymienią
    to nie daje.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Glapi%C5%84ski
    [B] https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2022-04-14 13:13:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Apr 2022 17:18:35 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
> [...]
    >>
    > Kadencja prezesa NBP trwa sześć lat [B] a Glapińskiego zaczęła się 21
    > czerwca 2016 [A]. Czyli to PiS będzie wybierał przed nowymi wyborami

    Juz sie proces wyborczy zaczal, ale podobno Glapinski ma problem z
    uzyskaniem wiekszosci w PiS.

    Na razie jest sukces - rekomendacja Komisji Finansow publicznych
    https://radio.lublin.pl/2022/04/wybor-prezesa-nbp-na
    -druga-kadencje-jest-rekomendacja/

    Wynik 27:26:1 taki sobie ... ale wystarczajacy.

    > Moje podejście jest że Glapiński "niezbyt zachwyca" (wersja
    > dyplomatyczna) ale to żadna sztuka zdusić inflację przez (nadmierne+)
    > zaduszenie gospodarki.

    Ale tu niekoniecznie chodzi zaduszenie.
    Pandemia sie skonczyla,
    tanie kredyty dla gospodarki niekoniecznie potrzebne,
    stabilne kursy walut by sie przydaly.

    Drogie kredyty mogą zablokowac budownictwo, ale moze tez byc ruszyc
    program mieszkanie+ i sie pochwalic na wybory :-)

> [...]
    >
    > Jełopozycja ewentualną wymianę Glapińskiego raczej++ rozgrywałaby jak to
    > ona tradycyjnie "mało subtelnie". Tyle że "aż gwarancji" że nie wymienią

    Ciagle PiS w Sejmie ma wiekszosc, wiec jesli nie znajdzie sie jakas
    wewnetrzna opozycja, to go przepchną.
    Chociaz ... po "zdradzie" Gowina, trzeba przekonac Kukiza :-)

    J.

  • 10. Data: 2022-04-14 14:47:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    >
    > Drogie kredyty mogą zablokowac budownictwo, ale moze tez byc ruszyc
    > program mieszkanie+ i sie pochwalic na wybory :-)

    IMHO graniczny _politycznie_ akceptowalny próg inflacji PLN to inflacja
    EUR (po krajach okolicznych) plus góra 2%:3% (nie licząc "wyskoków" na
    miesiąc dwa). Tyle że przy inflacji ponad 10% "jeżdżenie po bandzie"
    jest za bardzo politycznie ryzykowne, można stracić (wystarczającą)
    kontrolę na za długo.

    > Ciagle PiS w Sejmie ma wiekszosc, wiec jesli nie znajdzie sie jakas
    > wewnetrzna opozycja, to go przepchną.
    > Chociaz ... po "zdradzie" Gowina, trzeba przekonac Kukiza :-)

    Za pierwszego PiS też pamiętam sytuacje jak PO w opozycji składało
    regularnie wnioski o odwołanie ministrów odwalanie regularnie przez
    PiS+SO+LPR. Tyle że (przynajmniej) raz udało im się "wstrzelić" w
    kryzys koalicji który nastąpił _już po_ wniosku. W tej sprawie raczej+
    "maszynka do głosowania PiS" przepchnie decyzję nad-prezesa
    *ale gwarancji nie ma* jeszcze bardziej niż na początku kadencji.

    --
    A. Filip