eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie › Re: Dlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie [2021-11-05]
  • Data: 2022-04-14 14:47:02
    Temat: Re: Dlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie [2021-11-05]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    o-wskazuje-na-to-ze-inflacja-bedzie-spadac,nId,56268
    15

    > Juz sie proces wyborczy zaczal, ale podobno Glapinski ma problem z
    > uzyskaniem wiekszosci w PiS.
    >
    > Na razie jest sukces - rekomendacja Komisji Finansow publicznych
    > https://radio.lublin.pl/2022/04/wybor-prezesa-nbp-na
    -druga-kadencje-jest-rekomendacja/

    > Wynik 27:26:1 taki sobie ... ale wystarczajacy.

    > Ale tu niekoniecznie chodzi zaduszenie.
    > Pandemia sie skonczyla,
    > tanie kredyty dla gospodarki niekoniecznie potrzebne,
    > stabilne kursy walut by sie przydaly.
    >
    > Drogie kredyty mogą zablokowac budownictwo, ale moze tez byc ruszyc
    > program mieszkanie+ i sie pochwalic na wybory :-)

    IMHO graniczny _politycznie_ akceptowalny próg inflacji PLN to inflacja
    EUR (po krajach okolicznych) plus góra 2%:3% (nie licząc "wyskoków" na
    miesiąc dwa). Tyle że przy inflacji ponad 10% "jeżdżenie po bandzie"
    jest za bardzo politycznie ryzykowne, można stracić (wystarczającą)
    kontrolę na za długo.

    > Ciagle PiS w Sejmie ma wiekszosc, wiec jesli nie znajdzie sie jakas
    > wewnetrzna opozycja, to go przepchną.
    > Chociaz ... po "zdradzie" Gowina, trzeba przekonac Kukiza :-)

    Za pierwszego PiS też pamiętam sytuacje jak PO w opozycji składało
    regularnie wnioski o odwołanie ministrów odwalanie regularnie przez
    PiS+SO+LPR. Tyle że (przynajmniej) raz udało im się "wstrzelić" w
    kryzys koalicji który nastąpił _już po_ wniosku. W tej sprawie raczej+
    "maszynka do głosowania PiS" przepchnie decyzję nad-prezesa
    *ale gwarancji nie ma* jeszcze bardziej niż na początku kadencji.

    --
    A. Filip