eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie › Re: Dlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie [2021-11-05]
  • Data: 2022-04-12 17:18:35
    Temat: Re: Dlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie [2021-11-05]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    o-wskazuje-na-to-ze-inflacja-bedzie-spadac,nId,56268
    15

    > Bo teraz wplynely nowe dane i mówią, ze bedzie spadać :-)
    >
    > A czytam, ze byc moze Glapinski moze sobie mówic co chce,
    > bo nie wiadomo, czy go wybiorą na kolejną kadencję :-)
    >
    > J.

    Kadencja prezesa NBP trwa sześć lat [B] a Glapińskiego zaczęła się 21
    czerwca 2016 [A]. Czyli to PiS będzie wybierał przed nowymi wyborami
    Sejmowymi. Moje podejście jest że Glapiński "niezbyt zachwyca" (wersja
    dyplomatyczna) ale to żadna sztuka zdusić inflację przez (nadmierne+)
    zaduszenie gospodarki. IMHO na ponad 80% PiS go przepchnie znowu jako
    "znane zło" i żeby _bez potrzeby_ nie wkopywać się w polityczną dyskusję
    "a dlaczego musiał być do wymiany".

    Jełopozycja ewentualną wymianę Glapińskiego raczej++ rozgrywałaby jak to
    ona tradycyjnie "mało subtelnie". Tyle że "aż gwarancji" że nie wymienią
    to nie daje.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Glapi%C5%84ski
    [B] https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    --