  • Data: 2023-05-17 18:00:39
    Temat: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15 maj 2023 o 12:08, witrak() pisze:

    Trochę późno zobaczyłem post, ale może lepiej późno niż wcale...

    > Zamierzam odczekać do chwili wysyłki

    Mogą być dwie wysyłki -- na którą chcesz czekać?
    Na tę spóźnioną czy na kolejną? (kolejna już też za nami)
    Na spóźnioną nie czekaj!

    > a następnie zrobić chargeback,
    > ponieważ uważam, że oszustów należy tępić.

    Zdecydowanie należy tępić!
    Czas to ponoć pieniądz -- nadto nieodpowiedzialne zachowanie wywraca
    ludziom życie, mnożąc różnorakie problemy... Życie nie toczy się już
    spokojnie, lecz zamienia w grzęźnięcie...

    > Ale nie chcę się wpuścić w długą sprawę.

    > Zatem - jak w temacie... A jak ktoś ćwiczył to jak to szło?

    Ćwiczyłem z Aliorem -- efekty są na grupie.

    > Oczywiście deatlami chcargebacku w Citi też nie pogardzę :-)

    Citi to amerykański bank, więc chyba chętny do tego rodzaju zadań.
    W Polsce usługa tak sobie rozpowszechniona, więc stosowni pracownicy
    nudzą się i mogą czuć się zagrożeni zwolnieniem z pracy lub stanowiska,
    dlatego chyba każde takie zgłoszenie przyjmą z zadowoleniem i rozpatrzą
    ze stosownym (nadmiernym) zaangażowaniem, by wykazać zapotrzebowanie na
    swą pracę.

    Kiedyś omyłkowo zgłosiłem do Citi nieautoryzowane transakcje karciane.
    Ton telefonicznej rozmowy nie wskazywał na chęć długotrwałych dociekań
    czy dochodzeń -- zapytano mnie tylko:
    - które transakcje należy cofnąć?

    Na szczęście jeszcze podczas tej rozmowy załapałem, że to były poprawne
    transakcje dokonane *dodatkową* kartą przez moją matkę... Głupio wyszło,
    ale pamiątka z zachowania Citi pozostała. Citi ogólnie jest dobrym
    bankiem.

    -=-

    Z Curve nie miałem do czynienia.

    -=-

    Chargeback wymyślili mądrzy ludzi i warto z tej usługi korzystać w razie
    czego. Warto korzystać i rozpowszechniać wiedzę o tej usłudze. Warto
    tępić nieuczciwych sprzedawców -- wywracających życie swym klientom.
    Banki są silne i są wspierane przez państwa -- w tym celu powołano
    do życia instytucje, by w razie czego upominały się o ludzkie prawa
    z pozycji siły, by zwykły człowiek nie musiał kopać się z koniem...

    -=-

    Możesz jeszcze zdradzić nazwę sklepu...

    -=-

    Jeśli sklep wziął szmal za przyspieszoną dostawę i miał pecha, ale dba
    o tak zwane dobre imię, może dojść do porozumienia z klientem -- dając
    mu jakiś gratis, choćby wydłużoną gwarancję na sprzedawany towar...

    Citi ponoć kiedyś w razie wpadki potrafił wykupić się flachą wina...
    (dziś banki zazwyczaj rozwiązują te problemy wisienkami i orzeszkami)
    Nie każdy bank jest pod tym względem porządny.

    -=-

    Alior do tej pory nie wskazał punktu regulaminy zabraniającego
    umieszczania cytatów -- rzekomo na taki punkt powołał się, choć
    sam cytował cudzą (akurat moją) wypowiedź... Ale Alior to Wyższa
    Kultura Bankowości...

    Trochę jak z Jutubą i filmem o wojnie -- Jutuba zdjęła film
    o wojnie na Ukrainie, gdyż... pokazywał wojnę na Ukrainie...

    https://www.youtube.com/watch?v=d0yql66AkAQ <-- kolejny film tego kanału

    Nie jestem zbyt mocny w temacie, ale wg mnie bardzo dobry kanał i bardzo
    dobrze prezentowana rzeczywistość za naszą granicą...

    Poseł Patryk Jaki mógłby obejrzeć -- by (przepraszam?) nie bredzić
    o niemieckich hełmach budowlanych, na dodatek ponoć przeciekających,
    gdyż niemiecką pomoc udzielaną Ukrainie podczas tej wojny trudno
    przecenić... Pomoc Francuzów także jest trudna do przecenienia...

    Setki lat czekano na tę konstelację -- niemal cała (cała poza Rosją
    i Białorusią) Europa, Północna Ameryka, Turcja, Japonia i Australia
    przeciwko Moskwie... Chiny zamiast pomagać Rosji -- zabraniają
    nadużycia termojądrowej broni i dają nadzieję na uratowanie
    świata przed najgorszym w dziejach globalnym kataklizmem...

    Kacuski musiały ustąpić w sprawie waloryzacji 500+, ale czy to wystarczy
    do utrzymania władzuchny? Czy nie trzeba ustąpić jeszcze w sprawie
    Swiatłany Cichanouskiej i Białorusi w ogóle?... IMO należy zmienić
    Konstytucję RP, dodając do Sejmu RP posłów -- >>Ziemi Białoruskiej<<
    i >>Ziemi Ukraińskiej<< czy jakoś podobnie, traktując te kraje jako
    jakoś przynależne do wspólnej Ojczyzny...

    Rzeczpospolita Obojga Narodów słynęła raczej z religijnej czy
    światopoglądowej równości, co warto kontynuować i pielęgnować,
    odrzucając: >>tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem Polska jest
    Polską a Polak Polakiem<<. Mnie uczono w podstawówce (*zwłaszcza* na
    lekcjach religii), że polskim patriotą może być tylko ten, kto szanuje
    innowierców, jako że nasi przodkowie -- szanowali i zdecydowanie
    zmierzali do szanowania! Nieustannie przypominano nam o wielokulturowości
    i wieloreligijności naszych przodków... Polska bez ruskich ziem
    i bez ruskich narodów czasami niemal ginęła z map, aż dosłownie zginęła
    z map Europy -- wówczas tylko Turcy cierpliwie wypatrywali posła
    z Lechistanu... Nie tylko wypatrywali, ale raz za razem wojowali
    wówczas przeciwko Moskwie -- mentalnie dziedziczącej po Mongołach
    Złotej Ordy...

    -=-

    I Białorusinów nie można zostawiać samych w ich walce przeciwko Moskwie,
    i Ukraińców, i oszukanych klientów: sklepów, banków, instytucji itd...
    Kacuski (wg mnie -- oczywiście) mogłyby kupować urnowe głosy nie tylko
    waloryzacją nieco już zeszmaconych sztandarów, lecz także (raczej przede
    wszystkim) poprawą polskiego prawa -- tak by szanowało zwykłych ludzi,
    wspierając tychże w ich codziennych zmaganiach z nieuczciwością...

    -=-

    Cieszę się nową pralką Whirlpoola. :) I wysoką cofką z Tipli. :)

    Chciałbym cieszyć się każdym zakupem -- zamiast smucić się
    ,,współpracą'' z Media Expert (łomocząca pralka Candy i uszkodzony
    zasilacz laptopa) czy (smartfon Pentagramu Monster, który trwale
    uszkodził mi słuch) Electro.pl...

    Chciałbym pełnego pokonania Moskwy -- rozmontowania tego imperium zła.
    [na razie chyba kolejni carowie są coraz gorsi; Lenin był gorszy niż
    ,,panienka'' Mikołaj; Stalin był gorszy od Lenina; Putin staje się
    gorszy od Stalina... na szczęście świat ratowany jest swoistym
    ,,zegarmistrzostwem''... obecni władcy Moskwy (jak kiedyś przywódcy
    demoludów -- do Moskwy) jeżdżą do Pekinu po wskazówki...]

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'