eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve? › Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.nat.piap.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
    Date: Wed, 17 May 2023 00:36:18 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <d...@g...com>
    <d...@g...com>
    <f...@g...com>
    <e...@g...com>
    <6...@g...com>
    <u3tj89$sna$3$cef@news.chmurka.net>
    <4...@g...com>
    <u40e6b$ook$1$cef@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="nat.piap.pl:195.187.100.13";
    logging-data="1082218"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    Cancel-Lock: sha1:Qf9vOFeKWpB3I/5GF+x52INK0ak=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:667770
    [ ukryj nagłówki ]

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Normalnie meldujesz, że chcesz zwrot, bo świadczenie
    > nie zostało spełnione i już nie może byc spełnione,
    > bo nie ma fizycznie takiej możliwości. Musisz tylko jakoś przekonująco
    > umotywować, że dostawa jakakolwiek teraz jest bezsensowna.

    No ale oryginalne świadczenie, na oryginalnych warunkach (umowa itd)
    nie może już być spełnione. Sprzedawca może zaproponować inny termin
    (= zmianę umowy), ale to klient musi zdecydować.
    Ostatnio jest jakoś lepiej z terminami, sklepy lepiej wiedzą kiedyś mogą
    dostarczyć towar.

    Dodatkowo sprzedawca powinien zwrócić pieniądze (i według moich
    obserwacji to jest typowe działanie). Z tym, że musi wiedzieć, że
    późniejsza dostawa jest niemożliwa (ew. może się o tym dowiedzieć od
    np. firmy kurierskiej i następnie telefonicznie od klienta).

    Stąd sprzedawcy niechętnie datę dostawy włączają do umowy (ale jednak
    muszą, jeśli chcą wziąć za to dodatkowe pieniądze).

    Z drugiej strony, gdyby dostawa się jednak powiodła (np. w innym
    przypadku), typowo po prostu zwracają dodatkową opłatę "za ekspres".
    Podobnie w innych, "polubownych" zakończeniach.

    > możesz im powiedzieć, żeby sobie wyobrazili, że
    > musiałeś to zamówić
    > z dostawą w sobotę, bo chciałeś zabrać ten sprzęt na wyjazd do Kanady,
    > ale nie dostarczyli w sobotę, więc teraz jesteś w trasie w Kanadzie i
    > już tego nie potrzebujesz i ponieważ nie spełnili świadczenia i nie
    > mają szansy tego zrobić,
    > to musi nastąpić chargeback

    Raczej uznanie, znacznie prościej, zwykle nie trzeba nic robić poza
    ew. poinformowaniem sprzedawcy, że sobota to sobota, i teraz to już jest
    za późno.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1