    From: a...@t...pl (Bartek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy co?mo?nazrobia z tak?decyzj??
    Date: 31 Jan 2006 00:05:53 +0100

    > Witam.
    > Staram się o kredyt na dokończenie budowy domu oraz na wykup mieszkania w
    > bloku. Na wykyp mieszkania potrzebuje ok 40tyś zł, a na dokończenie domu
    > wg.
    > mojej oceny potrzebuję ok 140tyś, razem ok 180tyś zł we franckach na
    > 20lat.
    > Jako zabezpieczenie podałem bankowi niedokończony dom, którego wartość
    > obecnie
    > szacowana jest przez rzeczoznawcę na ok 500tyś zł. Dochody mam
    > wystarczające
> [...]

    A ile jest warte mieszkanie na wolnym rynku? Chyba wiecej niz 40k, jak
    mniemam.

    A co by bylo, gdybys wział kredyt budowlany 100k na dokonczenie budowy, a
    mieszkanie wykupil w sposob lekko kombinowany tzn. 40k kredyt mieszkaniowy,
    a pozniej 'dobralbys' reszte jako pozyczke hipoteczną (zazwyczaj do 80%
    wartosci nieruchomosci). Wadą takiego rozwiązania jest wyzsze opocentowanie
    pozyczki hipotecznej niz kredytu mieszkaniowego, ale i tak jest sporo
    mniejsze niz oprocentowanie kredytu hipotecznego.

    Inne, nieco drozsze rozwiązanie to pozyczka hipoteczna zabezpieczona na domu
    w budowie, o ile nie jest juz obciązony hipoteką i wykorzystanie srodków na
    co tylko chcesz.

    Główny problem to przekonac do takiej operacji kolesi z banku, ktorzy
    proponujac Ci kredyt konsumpcyjny, poszli na totalną łatwizne.

    W gruncie rzeczy proponuję rozejrzec sie za innym bankiem, jesli to nie
    jestes zbytnio juz w jakis sposob przywiazany do Millenium.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl
    .