  • Data: 2006-02-02 14:30:48
    Temat: Re: Czy coś można zrobić z taką decyzją?
    Od: "Bogdanek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1d5e.00000222.43de8102@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > bloku. Na wykyp mieszkania potrzebuje ok 40tyś zł, a na dokończenie domu
    wg.
    > mojej oceny potrzebuję ok 140tyś, razem ok 180tyś zł we franckach na
    20lat.
    > Jako zabezpieczenie podałem bankowi niedokończony dom, którego wartość
    obecnie
    > szacowana jest przez rzeczoznawcę na ok 500tyś zł. Dochody mam
    wystarczające
    > na kredyt nawet 300tyś (ok 10k na rękę), jednak "rzeczoznawca" wycenił
    > dokńczenie budowy na 100tyś zł, a wiem, że to mi na pewno nie staryczy.
    Bank
    > zaproponował mi resztę (ok 40k zł) jako "kredyt konsumpcyjny" oczywiście o
    > wiele więcej oprocentowany niż kredty budowlany/mieszkaniowy. Zaznaczam:
    bank
    > milenium :/
    >
    > a.) Wziąść 100k (+40k na wykup mieszkania) i kredyt konsumencki
    > b.) Naciskać (tylko jak) bank na 140k
    > c.) Iść do innego banku (ale tam też mogą nie dać)

    postaraj się o korzystniejszą wycenę - pytanie ile jest warte to wykończenie
    i skąd rozbieżności w wycenie między Tobą a rzeczoznawcą.
    Zastanów się też nad Twoim szacunkiem. Jeśli potrafiłbyś fakturami pokazać
    80% procent tej inwestycji to może przekonałbyś
    rzeczoznawcę i zmieni zdanie.

    Idź do innych banków i próbuj aż Ci się uda - warto bo kredyt konsumencki
    jest drogii.

    Nie chodź do Open Finance czy inych Expanderów. Kalkuluj sam.

    Rozważ jeszcze kredyt konsolidacyjne. On przewiduje że 60% tak było w BPH)
    ma być przeznaczone na cele mieszkaniowe albo spłatę innych dziwnych
    zobowiązań.

    z pozdrowieniami
    Bogdanek