  • 1. Data: 2006-01-30 21:11:30
    Temat: Czy coś można zrobić z taką decyzją?
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam.
    Staram się o kredyt na dokończenie budowy domu oraz na wykup mieszkania w
    bloku. Na wykyp mieszkania potrzebuje ok 40tyś zł, a na dokończenie domu wg.
    mojej oceny potrzebuję ok 140tyś, razem ok 180tyś zł we franckach na 20lat.
    Jako zabezpieczenie podałem bankowi niedokończony dom, którego wartość obecnie
    szacowana jest przez rzeczoznawcę na ok 500tyś zł. Dochody mam wystarczające
    na kredyt nawet 300tyś (ok 10k na rękę), jednak "rzeczoznawca" wycenił
    dokńczenie budowy na 100tyś zł, a wiem, że to mi na pewno nie staryczy. Bank
    zaproponował mi resztę (ok 40k zł) jako "kredyt konsumpcyjny" oczywiście o
    wiele więcej oprocentowany niż kredty budowlany/mieszkaniowy. Zaznaczam: bank
    milenium :/

    a.) Wziąść 100k (+40k na wykup mieszkania) i kredyt konsumencki
    b.) Naciskać (tylko jak) bank na 140k
    c.) Iść do innego banku (ale tam też mogą nie dać)

    Dzięki za rady

  • 2. Data: 2006-01-30 21:53:03
    Temat: Re: Czy coś można zrobić z taką decyzją?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a.) Wziąść 100k (+40k na wykup mieszkania) i kredyt konsumencki

    No oczywiscie, ze a). Jaka roznice Ci robi to wyzze oprocentowanie dla
    niezbyt duzej czesci kredytu, przeciez splacisz to w kilka miesiecy.
    Jeszcze dodatkowo moze zadzialac efekt nizszej sumy za wpis hipoteki
    (jesli przed 2 marca), co moze calkowicie zamortyzowac to wyzsze
    oprocentowanie we wzgklednie krotkim okresie.

    Ewentualnie zadluzaj sie na kartach kredytowych (o ile masz takie
    mozliwosci) olewajac ten kredyt konsumencki - odpowiednio rolujac to
    zadluzenie mozna w ogole nie placic odsetek.

    marekz

  • 3. Data: 2006-01-30 21:54:37
    Od: Azazel <j...@g...w.pl>

    -------- Treść oryginalnej wiadomości --------

    > c.) Iść do innego banku (ale tam też mogą nie dać)

    mogą nie dać, ale mogą też i dać
    A.

  • 4. Data: 2006-01-30 21:59:33
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > mozliwosci) olewajac ten kredyt konsumencki - odpowiednio rolujac to
    > zadluzenie mozna w ogole nie placic odsetek.

    Mam :) Ale wykorzystane :P

  • 5. Data: 2006-01-30 22:16:51
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Mam :) Ale wykorzystane :P

    A podwyzszenie limitu to pies ? Albo "przeniesienie" bez likwidacji
    tej "przenoszonej" (Rajfi, ING, BPH) ? :-)

    marekz

  • 6. Data: 2006-01-30 23:05:53
    Temat: Re: Czy co?mo?nazrobia z tak?decyzj??
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > b.) Naciskać (tylko jak) bank na 140k
    > c.) Iść do innego banku (ale tam też mogą nie dać)

    A ile jest warte mieszkanie na wolnym rynku? Chyba wiecej niz 40k, jak
    mniemam.

    A co by bylo, gdybys wział kredyt budowlany 100k na dokonczenie budowy, a
    mieszkanie wykupil w sposob lekko kombinowany tzn. 40k kredyt mieszkaniowy,
    a pozniej 'dobralbys' reszte jako pozyczke hipoteczną (zazwyczaj do 80%
    wartosci nieruchomosci). Wadą takiego rozwiązania jest wyzsze opocentowanie
    pozyczki hipotecznej niz kredytu mieszkaniowego, ale i tak jest sporo
    mniejsze niz oprocentowanie kredytu hipotecznego.

    Inne, nieco drozsze rozwiązanie to pozyczka hipoteczna zabezpieczona na domu
    w budowie, o ile nie jest juz obciązony hipoteką i wykorzystanie srodków na
    co tylko chcesz.

    Główny problem to przekonac do takiej operacji kolesi z banku, ktorzy
    proponujac Ci kredyt konsumpcyjny, poszli na totalną łatwizne.

    W gruncie rzeczy proponuję rozejrzec sie za innym bankiem, jesli to nie
    jestes zbytnio juz w jakis sposob przywiazany do Millenium.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    .

  • 7. Data: 2006-01-31 07:10:10
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > a.) Wziąść 100k (+40k na wykup mieszkania) i kredyt konsumencki
    > b.) Naciskać (tylko jak) bank na 140k
    > c.) Iść do innego banku (ale tam też mogą nie dać)

    Idź do innego banku. Staraj się o 2 kredyty - jeden na budowę, drugi na
    wykup mieszkania. Jak będziesz miał decyzję to mozesz wtedy wybrać opcję b
    (będziesz miał argumenty) lub olewasz millenium

    Darek

  • 8. Data: 2006-01-31 08:12:17
    Od: "PB" <e...@W...gazeta.pl>

    MarekZ <m...@w...irc.pl> napisał(a):

    > A podwyzszenie limitu to pies ? Albo "przeniesienie" bez likwidacji
    > tej "przenoszonej" (Rajfi, ING, BPH) ? :-)

    Pseudo przeniesienie KK bez likwidacji poprzedniej.

    BPH &#8211; tylko jeśli poprzednia kartę spłacałeś zawsze w grace period, w całości.
    Raiffeisen &#8211; teoretycznie trzeba zamykać poprzednią kartę, jednak w praktyce,
    o ile BIK "nie śmierdzi", nie wymagają tego.
    ING &#8211; bardziej upierdliwy od nich jest już tylko mBank. Wymagają by m w zębach
    donieść oryginalne pisemko z pieczątką banku, że poprzednia karta została
    zamknięta. We wniosku kredytowym bardziej dociekliwi, niż komisja śledcza
    badająca sprawę domniemanego lądowania Talibów w Klewkach. Bank w
    niespodziankach TOiP przegania słynne Bardzo Pazerne Hieny. "Taki duży, a taki
    internetowy", z bezpłatnymi przelewami przez internet, które niespodziewanie
    robią się płatne (po nałapaniu klientów).

  • 9. Data: 2006-02-01 09:15:03
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    PB wrote:
    [....]
    > niespodziankach TOiP przegania słynne Bardzo Pazerne Hieny. "Taki duży, a taki
    > internetowy", z bezpłatnymi przelewami przez internet, które niespodziewanie
    > robią się płatne (po nałapaniu klientów).

    Tzn od kosztują więcej niż 0.5 pln od 1 stycznia ? BO ta cena była
    ładnie podana w TOiP.
    KJ

  • 10. Data: 2006-02-01 09:58:50
    Od: l...@p...onet.pl

    To tak:

    Przeszedłęm się do Open Finace i okazało się, że bank udzieli mi całego
    kredytu 140 tyś zł (100 na budowę oraz 40 na wykup mieszkania) oraz 40tyś (bo
    chciałęm 140 tyś na budowę) jako kredyt konsumpcyjny. Dzięki temu miesięczna
    rata kredytu wzrośmi mi o ok 40zł :/ (co daje 9 600 przez 20lat). Tak to sobie
    banki kombinują! W reklamach to wszystko cacy, pięknie, a jak przychodzisz do
    banku to traktują Ciebie jak tego który zaraz ma przestać spłacać kredyt.....