eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo to za wyrok SN miał zapaść dziś w sprawie FRANKOWICZÓW? › Re: Co to za wyrok SN miał zapaść dziś w sprawie FRANKOWICZÓW?
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co to za wyrok SN miał zapaść dziś w sprawie FRANKOWICZÓW?
    Date: Mon, 1 Feb 2021 13:00:14 +0100

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Usłyszałem rano w radiu urywek wiadomości a teraz nic nie mogę
    >znaleźć.
    >O co chodzi?

    Chyba o to
    https://www.money.pl/banki/wyroki-w-sprawie-kredytow
    -frankowych-bedzie-przelom-6600921561209824a.html

    "Wątpliwości w sprawie unieważniania umów kredytowych w przypadku
    frankowiczów ma rozstrzygnąć Sąd Najwyższy - podaje "Rzeczpospolita".
    Jak ustaliła gazeta, jeszcze w tym tygodniu Izba Cywilna Sądu
    Najwyższego ma otrzymać pytania o rozstrzygnięcie kwestii spornych w
    sprawach o umowy na kredyty frankowe.

    Zdanie sędziów SN może okazać się przełomowe, bo tego typu sprawy
    ciągną się latami. Nie pomógł nawet wyrok Trybunału Sprawiedliwości
    UE, który wydał w tej sprawie orzeczenie korzystne dla klientów.

    Spraw w sądach co prawda przybyło, ale wątpliwości nie zostały
    rozwiane.

    Jak podaje "Rzeczpospolita", pytania, które Pierwsza Prezes SN ma
    zadać Izbie Cywilnej, będą dotyczyły m.in. skutków prawnych
    stwierdzenia, że umowa kredytowa zawiera klauzule niedozwolone."

    >PS. Za to nalazłem kilka linków do popłochu wśród banksterki co do
    >zawierania ugód z klientami.
    >Jest aż tak źle?

    Moze byc zle ... jak dodac jeszcze ten wirusowy rok.
    Przy czym dla jednych bankow zle, dla innych troche zle, a dla jeszcze
    innych - bardzo zle.

    >Mój konsultant z BPH hipotecznego kilka dni temu nie miał żadnego o
    >tym pojęcia. Rżnął GŁUPA?

    Moze jego kierownictwo nie kazalo mu zawierac umow, moze
    przeanalizowalo swoje umowy i spi spokojnie.

    Bo tak na chlopski rozum:
    Na razie zastrzezenia sa odnosnie kursu waluty, ewentualnie wysokosci
    odsetek (mbank)

    -jesli to byl kredyt PLN indeksowany kursem franka ... po paskarskim
    kursie banku ... to bank mocno stratny po uniewaznieniu,

    -jesli kredyt byl denominowany we franku, i umowe uniewaznia, to
    zostanie pozyczona ilosc CHF do splaty (*1),

    -no chyba, ze sad uzna, ze taki kredyt frankowy wyplacany w PLN i
    splacany w PLN, to wcale nie jest denominowany, tylko indeksowany ...
    ale czemu mialby tak uznac ?

    -jakis bank sie chwali, ze u niego od poczatku mozna bylo splacac w
    walucie, wiec mozna uznac, ze umowa nie zawierala klauzul
    niedozwolonych,

    -od sporego czasu wszyscy moga splacac w walucie ... to czy umowe
    nalezy uniewaznic, czy juz nie ma podstaw ?

    -a jak sie wczytac w przedawnienie zobowiazan ... bank musi
    konsumentowi oddac raty z 10 lat, a konsument nie musi nic oddawac ?

    (*1) - kredyt na 100k CHF, bank wyplacil 200k PLN, klient wplacil juz
    180k PLN w ratach ... to jak to uniewaznic ?

    Klient powinien zaplacic bankowi 100k CHF, a bank wyplacic klientowi
    180kzl ?

    Ale to na chlopski rozum, gdyby sie dalo na chlopski rozum, to by nie
    trzeba studiow prawniczych, aplikacji, czy SN :-)

    J.