  • Data: 2020-10-02 20:09:24
    Temat: Re: Citi Kantor
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 2 października 2020 18:38:22 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> [...]
    kształtuje rynek

    > Jasne, rzuć znane Ci ceny wynajmu miejsc w garażach podziemnych i przeprowadź
    analizę finansową.
    > M.p. niech będzie z tanich, 35 tys. zł.
    > Przeliczeniowo wychodzi powiedzmy 33 m2 do udziału w lokalu użytkowym garażu
    podziemnego.

    Mogę napisać o moim - Mokotów przy Mordorze, kupione w 2014 za 32,5k (zbite z 39k ;)
    - choć moja siostra na Bródnie ma podobne parametry, więc pewnie tanio biorę (parking
    w biurowcu obok 10zł/h).
    Odstępne na początku było chyba 250, potem się udało 300, teraz 280 (wytargowane z
    300 - echh, trzeba było zacząć od 350 ;).
    U mnie miejsce odpowiada 21,32m^2 (w garażu są 192 miejsca i 92 komórki - ale zarówno
    miejscu jak i komórce odpowiada równy udział 1/284, tak to debilnie zrobił deweloper,
    więc to, co zyskuję na miejscu, tracę na komórce).
    Podatek od nieruchomości ok. 160zł rocznie, czynsz do wspólnoty ok. 105zł (3,30zł/m^2
    na utrzymanie części wspólnych, dodatkowe 1,32zł/m^2 na utrzymanie garażu, 6,40zł od
    udziału na fundusz remontowy - ogólnie 0,30zł/m^2).
    W bloku 160 mieszkań (średnio 62m^2) i 11 usługowych (średnio nieco ponad 100m^2).
    Niecałe 500zł do podstawy opodatkowania - a prawie 2k zwrotu - inwestycja się zwróci
    w niecałe 20 lat - albo na 6%.
    Jako że obowiązkowa z mieszkaniem - bez MP byłoby niesprzedawalne - to chyba nieźle,
    bo nawet niższe odstępne byłoby od tego, by stało puste?