  • Data: 2020-10-04 22:28:20
    Temat: Re: Citi Kantor
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 4 października 2020 17:54:06 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Albo i nigdy, bo się zaczną bramy psuć, posadzka pękać, monitoring starzeć, nowe
    fikuśne pomysły straży pożarnej z wentylacjami,

    Na utrzymanie w dobrym stanie idą opłaty bieżące, wkalkulowane powyżej.
    Albo trzeba być mądrym, sprzedać po 10 latach, za 90%-100% ceny kupna, zanim się
    zaczną poważne koszty ;>

    > czujnikami, tryskaczami, mokrymi hydrantami, drzwiami, drogami ewakuacyjnymi
    (strażacy to wróg taniego przystępnego budownictwa) no

    Mieszkam nad tym garażem, wolę, żeby nie był tani i przystępny, tylko bezpieczny. I
    tak trzeba walczyć z burakami robiącymi z miejsc postojowych i ich okolic składowisko
    rupieci.

    A taki zły strażak przydałby mi się na mega-buraka, który przy (nie swoim) miejscu
    postojowym postawił agregat do lad chłodniczych dla sklepu powyżej (te lokale
    usługowe na parterze to jest klątwa, jak nie kebab to pseudo-spożywczak, czyli
    głównie żabka i wóda) - jak puknie w niego samochód to będzie inhalacja freonem :(
    Rok już kołomyje z nadzorem budowlanym - może straż dałaby radę?

    > i jak sam pisałeś dopłacasz na komórce, więc masz twórczą księgowość

    Komórkę (jak i mieszkanie) mam dla siebie, piszemy tu o MP na wynajem.
    W ten sposób obecność komórek w garażu poprawia jego parametry.
    Jakby nie było komórek to podatek od nieruchomości i opłaty wzrosłyby o ok. 50%, więc
    wyzerowałoby to podstawę opodatkowania. Z 6% zrobiłoby się 5% - albo szukałbym kogoś,
    kto zapłaci 350zł.

    > Wynajmij komórkę i zrób jej analizę finansową ;-))

    Kosztowała 10k, ok 5m^2 (choć trochę zmniejsza ją to, że drzwi otwierają się do
    środka, niefart, bo na poziomach niżej otwierają się na zewnątrz - ale za to ja mam
    3,30m wysokości, a niżej tylko 2,60m), podatek od nieruchomości (czekam już 3 lata,
    żeby naliczyli, bo komórke dokupiłem w 2017) i opłaty takie same jak dla MP. Ale nie
    wiem, ile można wziąć za wynajem - wiem, że są chętni, ogłoszenia wiszą.

    > Choć generalnie uważam, że lepiej mieć niż nie mieć miejsca, ale to serce a nie
    rozum podpowiada. Równie dobrze albo i lepiej można być najemcą.

    Gorzej, jak nikt nie będzie chciał wynająć. U mnie ogłoszenia pojawiają się rzadko i
    zaraz znikają.
    A przy ew. sprzedaży nie będzie się liczyć Twoja opinia, a nabywcy.
    35m^2 bez MP przy metrze sprzedasz za ponad 10k/m^2. 70+ trochę dalej - będziesz
    musiał zejść mocno z ceny.