  • Data: 2020-07-06 12:02:45
    Temat: Re: Blokada na przelewy podatkowe
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "cef" 5f020451$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > PFR itd. -- nie brałeś? Nie masz pracowników?
    > Więc i podatków za pracowników nie płacisz, i ZUSu...
    > Za 3 miesiące ZUS u Ciebie samego to 5kpln?...
    > Zdrowotnej nie odliczas od PITu?

    Tak się szczęśliwie złożyło, że pracowników pozwalniałem
    przed pandemią a ten co został
    był od połowy lutego na zwolnieniu.
    PFR wyszły jakieś grosze, więc zrezygnowałem.

    > Nie jest aby tak, że podatki są skorelowane z ,,obrotami''?
    > Zaś VAT płacisz tylko od dodanej -- zgodnie z definicją?
    > Czyli bez obrotów [ciał niebieskich ptaków?] VATu nie płacisz?

    Podatki są skorelowane z obrotami ale żeby to nie wywoływało
    problemów, to kontrahenci muszą płacić terminowo.
    VATu nie płacę - stawka 0%
    Poza tym sytuacja na rynku była słabiutka już przed covidem
    i dochodu specjalnie nie było w ostatnim roku stąd brak płynności.

    > BTW -- co to 'obroty'?
    > - przychody wykazane w KPiR
    >    czy
    > - netto (bądź brutto) wykazane w rejestrach VAT?

    No może faktycznie zbyt potocznym określeniem się posłużyłem.
    (a tu zaczepiony w księgowości wypytuje :-)
    Zamieniam na przychody, że zanikły.
    U mnie akurat to co w rejestrach netto zgadza się z tym w KPiR
    (jedynie drobne odchyłki są z różnic kursowych)