  • 11. Data: 2020-10-11 23:09:01
    Temat: Re: Paypal - opłata za nieaktywne konto?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ma Pan pełną rację, pod warunkiem, że rozpatrujemy idealnie sferyczną krowę w
    prostym ruchu harmonicznym.
    > Słowem kluczem jest "powinno", więc nie wiem, czy kpisz, czy o drogę pytasz?
    >
    > Umowa NIE zostala zakończona z powodu zawartych w niej zapisów
    > (zapewne w regulaminie, który jest częścią umowy), że jak konto nie
    > jest opróżnione to rozwiązanie nie następuje.
    > Wtedy zapewne taki zapis nie był zabroniony, nie wiem, czy jest teraz.
    > "Powinno" musi mieć oparcie w zapisach prawa.

    Widziałeś gdzieś w ogóle taki zapis? Podaj namiary.
    Tylko żeby później mieć możliwość udowodnienia swoich racji, trzeba
    dysponować dowodami. W szczególności nie należy umów zawartych
    w formie pisemnej rozwiązywać ustnie, albo pisząc "proszę o coś tam".
    Potwierdzenia przyjęcia (albo odmowy przyjęcia, na jedno wychodzi)
    oświadczeń woli należy przechowywać praktycznie do śmierci.

    > Np. teraz kłócę się z zarządem wspólnoty, czy na 2020 mamy składkę na
    > fundusz remontowy 30gr/m^2 czy zero.

    Nie wiem co to ma do rzeczy, ale podpowiem, że w takim przypadku
    istnieje droga "przedsądowa", i ew. sądowa. Psychologicznie rzecz
    ujmując, jeśli masz rację w sposób oczywisty, jest mała szansa, by
    zarząd (czy cokolwiek by to nie było) zdecydował się na to drugie.

    > No i jest kłótnia, czy stawka z uchwały z 2019 nadal obowiązuje czy
    > nie (zniesiona na mocy par. 3 uchwały z 2019 - więc nie tylko dlatego,
    > że nie ma jej w uchwale z 2020 - zarząd kombinuje, że skoro nie była
    > zmieniona to ważna jest stara).

    Obawiam się że bez ugody lub wyroku nikt tego nie ustali. Szczerze
    mówiąc pierwszego rozwiązania raczej bym nie obstawiał.

    > 2) uchwała przeszła dzięki temu, że zarząd, niby z uwagi na lockdown,
    > zwołał pod koniec marca "zebranie właścicieli lokali" "bez obecności
    > właścicieli" (sic!) - w zebraniu uczestniczył tylko zarząd
    > (powierzony), a to, że niby bylo to "zebranie", ma w mojej WM dużo
    > większe znaczenie niż normalnie.

    Nie rozumiem co masz dokładnie na myśli, ale nic to. Normalnie we WM
    decyzje podejmowane są większością (wszystkich) udziałów, kwestia ew.
    statutu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2020-10-11 23:28:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" 3...@g...c
    om

    : zarząd kombinuje, że skoro nie była zmieniona to ważna jest stara).

    https://youtu.be/gAwm8GYzIcU?t=86

    : "zebranie właścicieli lokali" "bez obecności właścicieli" (sic!)

    Ano... SIC!!! Może jeszcze trzeba dodać 'tychże właścicieli', bo
    może to było 'zebranie właścicieli lokali bez właścicieli ziemskich'... ;)

    -=-

    Nie bez powodu Polacy wyjeżdżają na Zachód, skąd tylko nieliczni
    tambylcy przyjeżdżają do Polski, a jeśli już zachodni tambylcy
    przyjeżdżają do Polski -- zabierają ze sobą szmal/kapitał, czyli
    swoje prawa... (bankierzy, hotelarze, montownicy, sklepikarze...)

    Nie bez powodu Anglicy rozpoczęli BrExit, gdy załapali, że Polacy
    mogą znacząco wpłynąć na brytyjskie rządy, lub nawet przejąć władzę w UK...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 13. Data: 2020-10-12 00:15:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    > Tylko żeby później mieć możliwość udowodnienia swoich
    > racji, trzeba dysponować dowodami.

    Moje sprawy sądowe pokazują ,,wartość''
    (czyli -- bezwartościowość) dowodów.

    > W szczególności nie należy umów zawartych
    > w formie pisemnej rozwiązywać ustnie,

    Rozwiązywałeś umowy bankowe ustnie? Bywa, że warunkiem
    przyjęcia ,,wyrażenie woli rozwiązania umowy prowadzenia
    rachunku bankowego'' jest wypowiedzenie się na STOSOWNYM
    druku czy formularzu.

    > albo pisząc "proszę o coś tam".
    > Potwierdzenia przyjęcia (albo odmowy przyjęcia, na jedno
    > wychodzi) oświadczeń woli należy przechowywać praktycznie
    > do śmierci.

    To niedługo, biorąc pod uwagę ostatnie śmierci bankowe... ;)
    Na naszych oczętach zapadły się: BGZ, BZWBK, Eurobank,
    KredytBank, Meritum, Polbank, Raiffeisen, Sygma i jakieś
    twory LCzarneckiego a teraz dogorywają resztki LCzarneckiego...

    Citi żyje, ma się dobrze, ale gdyby nie pomoc z Hawajów... ;)

    > ujmując, jeśli masz rację w sposób oczywisty, jest mała szansa, by
    > zarząd (czy cokolwiek by to nie było) zdecydował się na to drugie.

    'Mieć rację'=?='mieć chody w sądach'?

    > Normalnie we WM

    Ale... ;) Wg jakich norm?... ;) Nieformalne ,,normy polskie''
    niekoniecznie są normalne... ;) Właśnie dlatego niebezpieczne
    jest opuszczenie UE... ;)

    -=-

    Polskie prawo nieźle oddane jest wypowiedzią JGowina: ,,mam w nosie
    literę prawa'' i postawą ALeppera blokującego drogi... Lepper po
    swych blokadach był posłem na Sejm RP i piastował niemal najwyższe
    urzędy RP, zaś Gowin po swej wypowiedzi jest posłem na Sejm RP
    i piastuje ważne urzędy RP... Ogólnie Polacy mają tradycyjnie
    ,,swoisty'' stosunek do prawa a tradycje te sięgają nie Przewrotu
    majowego, lecz Pierwszej Rzeczypospolitej, gdzie ,,ten miał rację,
    kto miał szable''...

    BTW Gowina -- szkoda, że nie posłuchano głosu rozsądku wzywającego
    do odłożenia tegorocznych wyborów prezydenckich...

    BTW wyborów -- poseł BBudka hamował jak mógł ww. wybory, ale niedawno
    zachęcał (wg mnie zachęcał -- może tylko wg mnie?) do przedterminowych
    wyborów parlamentarnych, gdy pandemia dziennie kosi kilkunastokrotnie
    większe żniwa niż kosiła w kwietniu, maju i czerwcu...

    [BTW niewrocławskiej powtórki z rozrywki...
    - Marcinkiewicz --> Szydło (trochę chybione)
    - Lepper --> Gowin
    - Kaczyński premierem (też trochę chybione)
    - ogólnie przedterminowe wybory nieco chybione w czasie
    - obecny prezydent RP w przededniu swej kolejnej
    kadencji nie poleciał do Smoleńska z powodu CoVid19?...
    tak oto śmiertelna choroba chroni przed przedwczesną śmiercią?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2020-10-12 09:50:18
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 06.10.2020 o 17:11, Kamil Jońca pisze:

    > Dostałem spam z paypal a tam informacja o opłacie za brak aktywności:
    >
    > A3.11 Nieaktywne konto PayPalOpłata za brak aktywności będzie równa mniejszej z
    dwóch wartości: opłaty wymienionej poniżej lub salda pozostałego na koncie
    Użytkownika.Złoty polski:50,00 PLN

    > Paypalowi przestało sie spinać?
    > KJ

    mam info od nich:
    "Zgodnie z nadchodzącą aktualizacją zasad, zostanie wprowadzona m.in.
    opłata za 12-miesięczną nieaktywność na koncie. Pod pojęciem
    nieaktywności rozumiemy stan, w którym Użytkownik nie wykonuje
    jakichkolwiek operacji na koncie lub nie loguje się na nie. Firma PayPal
    za nieaktywność obciąży Użytkownika kwotą maksymalnie 50 PLN jeżeli
    zgromadzone środki na to pozwolą. W przypadku salda wynoszącego 0 PLN -
    Użytkownik nie poniesie żadnych opłat. Przed pobraniem środków,
    Użytkownik otrzyma trzy powiadomienia przypominające drogą mailową
    odpowiednio 60, 30 i 7 dni przed dniem pobrania opłaty."

    czyli kasę pobiorą tylko od tych, którzy coś na koncie mają i się nie
    logują, pewnie chcą wyciąć martwe konta

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 15. Data: 2020-10-14 08:39:54
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 12.10.2020 o 09:50, Robert_DF pisze:

    > pewnie chcą wyciąć martwe konta

    no to u mnie wycięli

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 16. Data: 2020-10-18 03:16:35
    Od: "Arek" <Na przykład: osoba@microsoft.com>

    Użytkownik "Robert_DF" <r...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpowiednio 60, 30 i 7 dni przed dniem pobrania opłaty."
    >
    > czyli kasę pobiorą tylko od tych, którzy coś na koncie mają i się nie

    Niech po prostu po upływie terminu zwrócą saldo na podpięty rachunek
    (czy kto co tam miał, może za zwrot na kartę jakąś rozsądną opłatę
    potrącą) i konto po prostu zamkną.
    W połowie marca była chyba akcja:
    "Twoje_konto_PayPal_zostanie_zamknięte_za_60_dni" jeżeli nie będzie
    logowania. Dostaliście coś takiego?
    A może tym co przespali nie zamknęli kont bo wpadli na pomysł
    z opłatą?

    Arek