  • 11. Data: 2022-01-02 03:38:55
    Temat: Re: [OT] socjalizm
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1...@4...net

    > Nie ma flexa. Co moze byc istone, lub wcale nie.

    https://www.youtube.com/watch?v=5CYOmyOtBio <-- można wziąć do serca

    https://www.youtube.com/watch?v=_dCV0dcr4dA <-- nie można pogiąć
    https://www.youtube.com/watch?v=WM-Yd-EYabo
    https://www.youtube.com/watch?v=OTT0F7BBl8I <-- okulary pod motocyklem
    https://www.youtube.com/watch?v=OTT0F7BBl8I <-- soczewki Trivex vs młotek

    Szukałem pornola, na którym dama niemiłosiernie depcze szpilkami okulary;
    nie znalazłem, ale chyba wystarczy tych pornoli, które znalazłem...

    Szukałem takiego, na którym pokazano jednodniowy proces -- wycięcie
    oprawek (w salonie są wzorce) z acetatu i wycięcie soczewek... Od
    przyjęcia zamówienia w salonie do wysłania gotowych okularów do
    salonu nie mija więcej niż jedna doba.

    -=-

    https://www.youtube.com/watch?v=6nB9fGtj0Xo
    https://www.youtube.com/watch?v=z0SlN96512Q
    https://www.youtube.com/watch?v=IDlrWmefNRo <-- jako dzieciak nieraz
    wstawiałem i wyjmowałem minerały, więc wielkiej wprawy nie trzeba
    https://www.youtube.com/watch?v=Tup2j2nmEFk

    https://www.youtube.com/watch?v=M2KLWhnjy-Y

    Są takie maszyny, które wycinają naraz dziesiątki soczewek...

    -=-

    Chętnie poznam możliwości takiego:
    https://www.youtube.com/watch?v=Hb8vqZL2b7E
    czegoś.

    -=-

    Dobre okulary są lekkie -- lekkie oprawki i lekkie soczewki,
    a to znaczy między innymi brak flexów i małe średnice soczewek.
    Zwłaszcza przy dalekowzroczności małe średnice są istotne. Ale
    dobre okulary raczej ;) powinny pokrywać całe pole widzenia...

    Ostatnio modne są owalne i okrągłe -- 20 lat temu takie okulary
    w Polsce były obciachowe... Dziś są powszechne, co mnie cieszy.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 12. Data: 2022-01-02 03:50:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1uhp83p26qqmu$.1u69j5l30hk2i$....@4...net

    > A czemu pare lat temu kosztowalo znacznie taniej,
    > gdy jablka w detalu byly po 1.49 czy 0.99 ..

    Jesienią 2009 r. w Białymstoku były po 50 groszy
    za kilogram nawet w osiedlowych sklepach.

    -=-

    https://www.youtube.com/watch?v=sZDCpHXqLQ0
    https://www.youtube.com/watch?v=_EY59k2KJA0
    https://www.youtube.com/watch?v=yNqPD8bel18

    -=-

    Są też delikatne maszyny do zbiórki jabłek...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 13. Data: 2022-01-02 06:23:27
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Możesz też nie odpowiadać ale demony w Twojej głowie ;-) na to nie
    pozwolą ;-)

  • 14. Data: 2022-01-02 19:05:02
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 sty 2022 o 06:23, _Master_ pisze:

    > Możesz też nie odpowiadać ale demony w Twojej głowie ;-)
    > na to nie pozwolą ;-)

    Przyznaję Ci częściowo rację -- demony mi nie pozwolą.

    Nie wiem, czy te demony są w mej głowie czy poza -- lecz
    zdecydowanie uznaję za prawdziwe stwierdzenie typu:
    ,,demony nie pozwolą Eneuelowi na nieodpowiadanie''.

    Problem w tym, że demony (czymkolwiek lub kimkolwiek są
    i gdziekolwiek przebywają -- dlaczegóż miałyby gnieździć
    się akurat w głowie?) ogólnie nie trudnią się wydawaniem
    pozwoleń... Demony nie są urzędnikami czy żołnierzami itp.
    służbami...

    BTW lokacji -- jeśli znienacka ukłuję Cię w palec nogi, zapewne
    wywołam Twą reakcję. Będę wtedy ulokowany w Twej głowie? ;)

    -=-

    Weźmy takiego strażaka -- wydaje zezwolenie na coś po uprzednim
    sprawdzeniu zgodności z zaleceniami, procedurami itd... Jeśli
    strażak wyda zezwolenie, weźmie na siebie odpowiedzialność.
    Dostaniesz zezwolenie -- czyli uznasz swe bezpieczeństwo...

    Pilot dostaje zezwolenie na zajęcie pasa -- wie, że pas jest
    wolny, że nie dojdzie do kolizji itd...

    Zarządca zalewu nie ma pieniędzy na ratownika, więc zabrania
    wchodzenia do wody -- nadal możliwość wejścia do wody istnieje,
    lecz w razie wypadku zarządca nie będzie karany za przyczynienie
    się do wypadku... Oczywiście zarządca może zabronić wchodzenia
    i teren ogrodzić... Może nawet przy okazji zjeść rybę... ;)

    Oczywiście urzędnicy, kontrolerzy itp. osoby popełniają błędy,
    więc uzyskanie zezwolenia raz na jakiś czas jest błędem, lecz
    to inny problem...

    -=-

    Raz za razem ukazujesz skrzywienie Twej mentalności.
    Wydanie zezwolenia jest przejęciem odpowiedzialności.
    Demony zazwyczaj nie opiekują się innymi istotami,
    więc raczej ;) nie wydają zezwoleń...

    Tym jednym postem odkrywasz zakamarki Twej duszy -- Twej
    mentalności, Twego myślenia...

    -=-

    Miałem kilka lat, gdy tłumaczono mi 'zezwolenia' -- zrozumiałem.

    -=-

    Żyjesz jakby w carskiej Rosji rządzonej przez durnowatych urzędników
    carskich, których przekupstwem można było nakłonić do zezwoleń itp...
    Przypominasz swym zachowaniem JKaczyńskiego, wierzącego w zdejmowanie
    barier typu 'zezwolenie' czy 'zabronienie'...

    Demon zabroni czy pozwoli -- nie jest to istotne, gdyż zezwoleniem
    czy zabronieniem demon niewiele zmienia. Co najwyżej ukazuje swe
    widzimisie. Wola demona nie ma nic do rzeczy -- nie jest istotna.

    Równie dobrze Ty -- możesz zabraniać lub zezwalać odległej gwieździe...

    Demon nie jest kontrolerem lotów, który zezwalając -- informuje
    o spełnieniu kryteriów itd...

    -=-

    Władza zabrania wychodzenia bądź zezwala na wychodzenie z domu
    podczas pandemii? -- samo zezwolenie czy zabronienie nie leczy
    choroby, nie wpływa na wirusa itd... W zdrowym społeczeństwie
    władza zabrania, by ratować społeczeństwo lub zezwalaniem uznaje
    niską szkodliwość społeczną...

    Demonom co do zasady tak sobie ;) na nas zależy -- więc nie
    wydają ani zakazów, ani zezwoleń...

    -=-

    Matka córce zabrania picia alkoholu w towarzystwie nieznanych
    mężczyzn -- gdyż chce córkę uchronić przed skutkami opisanymi
    przez poetę w Prześlicznej mufce...

    https://www.youtube.com/watch?v=X6unJdM252w

    Gdy córka namówi matkę (może przekupi, może zaszantażuje) lub
    inaczej matczyne niepozwolnie ominie, niekoniecznie uchroni się...

    -=-

    Demon nie jest troskliwą matką... [o ile w ogóle jest]

    Jesteś pokrzywiony... Nie pojmujesz konsekwencji... Widzisz być
    może bardzo wąsko, jakieś drobne wycinki życia, może okłamujesz
    samego siebie... Póki żyjesz na własny rachunek -- pół ;) biedy,
    lecz biada tym, nad którymi zapanujesz, którym będziesz
    przewodził, radził itd...

    [biada im? -- nie warto nad nimi (nierzadko nad nami?) rozpaczać...
    ZUS płaci psychologom za naukę typu: ,,tak nas traktują, jak im
    pozwalamy''... to my odpowiadamy za głupotę naszych władców -- zezwalamy
    im, więc przejmujemy odpowiedzialność za ich czyny... zezwalamy, gdyż
    uznajemy, że nie pokaleczą samych siebie -- zapominamy, że powinniśmy
    bronić także siebie, nie tylko tych, którym zezwalamy... kochaj
    bliźniego swego jak siebie samego -- nie {} mocniej, czy (jak
    złośliwie zauważam) nie {} intensywniej...]

    https://youtu.be/NJbRuV_bdeo

    [żyję w zgodzie z demonami -- one nie szkodzą mnie, ja im... być może
    dlatego, że demony nie istnieją... niektórzy uważają, że demonem jest
    głupota, nieposłuszeństwo mądrości, zaprzeczanie prawdzie... tedy nie
    zawsze między demonami i mną panuje zgoda?... demony uczą (choć nieco
    przewrotnie) posłuszeństwa prawdzie, mądrości, Bogu... trudno zgadnąć
    lub zrozumieć -- czym bądź kim jest demon... nawet wąż :) nie potrafi
    wyjaśnić, czym bądź kim jest Cruella De Mon w 101 Dalmatyńczykach?...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 15. Data: 2022-01-13 07:56:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W którym to wątku pisaliście o kapitalistycznym chorobowym, prywatnych
    ubezpieczeniach itp.?
    Anglicy odkryli u Szwedów socjalizm (80% zasiłku opiekuńczego na chore dziecko)
    rujnujący kariery rodziców:
    "The Swedish parents paid to care for sick kids":
    www.bbc.com/worklife/article/20220107-vard-av-barn-t
    he-swedish-parents-paid-to-care-for-sick-kids

  • 16. Data: 2022-01-14 21:17:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> writes:

> [...]
    > www.bbc.com/worklife/article/20220107-vard-av-barn-t
    he-swedish-parents-paid-to-care-for-sick-kids

    Ubezpieczenie to nie żaden socjalizm, spójrz sobie "w pasek" ile to
    kosztuje miesięcznie (częściowo tylko - fraud z "30 dni"). Akurat to
    _jest_ (jakimś) ubezpieczeniem, w odróżnieniu od np. zdrowotnego, przy
    którym składka nie jest proporcjonalna do "świadczenia".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2022-01-24 10:39:27
    Od: Tak Nie <t...@g...com>

    poniedziałek, 27 grudnia 2021 o 07:20:04 UTC+1 _Master_ napisał(a):

    > Nie tu nie chodzi o jakość. Chodzi o zdobywanie rynku.
    >
    > A że przy pomocy dyrektyw unijnych zakazujących/utrudniających
    > uprawę/hodowlę w Polsce...
    >
    > Przyłączenie Polskie do UE to złoty interes ;-)
    >
    > W założeniu dla wszystkich ale po latach się okazuje że bardziej złoty
    > dla Niemców.
    Tak Nie - zdjęcie profilowe
    Tak Nie
    nieprzeczytany,
    10:38 (teraz)
    do
    Download this episode
    This week on the "Weekly Recap," NLW breaks down the House hearing on energy in the
    crypto industry. He looks at problems with the advance memo and provides refutations
    of some of the misunderstandings.
    https://www.fxmag.com/crypto/what-happened-at-congre
    ss-bitcoin-energy-hearing

  • 18. Data: 2022-01-25 16:04:28
    Od: Wiktoria Gut <g...@g...com>

    https://www.fxmag.pl/artykul/kantor-internetowy-co-t
    o-jest-kantor-internetowy-jak-dziala-kantor-internet
    owy-ranking-i-zestawienie-ofert