    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.hum.polszczyzna
    Subject: Re: [OT] socjalizm
    Date: Sun, 2 Jan 2022 19:05:02 +0100
    <61d09e1f$0$538$65785112@news.neostrada.pl> <sqqapa$961$1@gioia.aioe.org>
    <61d136ce$0$508$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2 sty 2022 o 06:23, _Master_ pisze:

    > Możesz też nie odpowiadać ale demony w Twojej głowie ;-)
    > na to nie pozwolą ;-)

    Przyznaję Ci częściowo rację -- demony mi nie pozwolą.

    Nie wiem, czy te demony są w mej głowie czy poza -- lecz
    zdecydowanie uznaję za prawdziwe stwierdzenie typu:
    ,,demony nie pozwolą Eneuelowi na nieodpowiadanie''.

    Problem w tym, że demony (czymkolwiek lub kimkolwiek są
    i gdziekolwiek przebywają -- dlaczegóż miałyby gnieździć
    się akurat w głowie?) ogólnie nie trudnią się wydawaniem
    pozwoleń... Demony nie są urzędnikami czy żołnierzami itp.
    służbami...

    BTW lokacji -- jeśli znienacka ukłuję Cię w palec nogi, zapewne
    wywołam Twą reakcję. Będę wtedy ulokowany w Twej głowie? ;)

    -=-

    Weźmy takiego strażaka -- wydaje zezwolenie na coś po uprzednim
    sprawdzeniu zgodności z zaleceniami, procedurami itd... Jeśli
    strażak wyda zezwolenie, weźmie na siebie odpowiedzialność.
    Dostaniesz zezwolenie -- czyli uznasz swe bezpieczeństwo...

    Pilot dostaje zezwolenie na zajęcie pasa -- wie, że pas jest
    wolny, że nie dojdzie do kolizji itd...

    Zarządca zalewu nie ma pieniędzy na ratownika, więc zabrania
    wchodzenia do wody -- nadal możliwość wejścia do wody istnieje,
    lecz w razie wypadku zarządca nie będzie karany za przyczynienie
    się do wypadku... Oczywiście zarządca może zabronić wchodzenia
    i teren ogrodzić... Może nawet przy okazji zjeść rybę... ;)

    Oczywiście urzędnicy, kontrolerzy itp. osoby popełniają błędy,
    więc uzyskanie zezwolenia raz na jakiś czas jest błędem, lecz
    to inny problem...

    -=-

    Raz za razem ukazujesz skrzywienie Twej mentalności.
    Wydanie zezwolenia jest przejęciem odpowiedzialności.
    Demony zazwyczaj nie opiekują się innymi istotami,
    więc raczej ;) nie wydają zezwoleń...

    Tym jednym postem odkrywasz zakamarki Twej duszy -- Twej
    mentalności, Twego myślenia...

    -=-

    Miałem kilka lat, gdy tłumaczono mi 'zezwolenia' -- zrozumiałem.

    -=-

    Żyjesz jakby w carskiej Rosji rządzonej przez durnowatych urzędników
    carskich, których przekupstwem można było nakłonić do zezwoleń itp...
    Przypominasz swym zachowaniem JKaczyńskiego, wierzącego w zdejmowanie
    barier typu 'zezwolenie' czy 'zabronienie'...

    Demon zabroni czy pozwoli -- nie jest to istotne, gdyż zezwoleniem
    czy zabronieniem demon niewiele zmienia. Co najwyżej ukazuje swe
    widzimisie. Wola demona nie ma nic do rzeczy -- nie jest istotna.

    Równie dobrze Ty -- możesz zabraniać lub zezwalać odległej gwieździe...

    Demon nie jest kontrolerem lotów, który zezwalając -- informuje
    o spełnieniu kryteriów itd...

    -=-

    Władza zabrania wychodzenia bądź zezwala na wychodzenie z domu
    podczas pandemii? -- samo zezwolenie czy zabronienie nie leczy
    choroby, nie wpływa na wirusa itd... W zdrowym społeczeństwie
    władza zabrania, by ratować społeczeństwo lub zezwalaniem uznaje
    niską szkodliwość społeczną...

    Demonom co do zasady tak sobie ;) na nas zależy -- więc nie
    wydają ani zakazów, ani zezwoleń...

    -=-

    Matka córce zabrania picia alkoholu w towarzystwie nieznanych
    mężczyzn -- gdyż chce córkę uchronić przed skutkami opisanymi
    przez poetę w Prześlicznej mufce...

    https://www.youtube.com/watch?v=X6unJdM252w

    Gdy córka namówi matkę (może przekupi, może zaszantażuje) lub
    inaczej matczyne niepozwolnie ominie, niekoniecznie uchroni się...

    -=-

    Demon nie jest troskliwą matką... [o ile w ogóle jest]

    Jesteś pokrzywiony... Nie pojmujesz konsekwencji... Widzisz być
    może bardzo wąsko, jakieś drobne wycinki życia, może okłamujesz
    samego siebie... Póki żyjesz na własny rachunek -- pół ;) biedy,
    lecz biada tym, nad którymi zapanujesz, którym będziesz
    przewodził, radził itd...

    [biada im? -- nie warto nad nimi (nierzadko nad nami?) rozpaczać...
    ZUS płaci psychologom za naukę typu: ,,tak nas traktują, jak im
    pozwalamy''... to my odpowiadamy za głupotę naszych władców -- zezwalamy
    im, więc przejmujemy odpowiedzialność za ich czyny... zezwalamy, gdyż
    uznajemy, że nie pokaleczą samych siebie -- zapominamy, że powinniśmy
    bronić także siebie, nie tylko tych, którym zezwalamy... kochaj
    bliźniego swego jak siebie samego -- nie {} mocniej, czy (jak
    złośliwie zauważam) nie {} intensywniej...]

    https://youtu.be/NJbRuV_bdeo

    [żyję w zgodzie z demonami -- one nie szkodzą mnie, ja im... być może
    dlatego, że demony nie istnieją... niektórzy uważają, że demonem jest
    głupota, nieposłuszeństwo mądrości, zaprzeczanie prawdzie... tedy nie
    zawsze między demonami i mną panuje zgoda?... demony uczą (choć nieco
    przewrotnie) posłuszeństwa prawdzie, mądrości, Bogu... trudno zgadnąć
    lub zrozumieć -- czym bądź kim jest demon... nawet wąż :) nie potrafi
    wyjaśnić, czym bądź kim jest Cruella De Mon w 101 Dalmatyńczykach?...]

    --