  • 1. Data: 2021-12-18 11:08:55
    Temat: Kursy waluty
    Od: cef <c...@i...pl>

    Ostatnio musiałem sprzedać trochę euro i
    sprawdziłem kursy walut w kilku bankach gdzie
    mógłbym to zrobić i zastanawia mnie skąd takie
    różnice rzędu 15-20 groszy pomiędzy bankami
    przy kursie sprzedaży? Z czego to się bierze?
    Spodziewałem się, że różnice będą, ale rzędu do 5 groszy.

  • 2. Data: 2021-12-18 11:49:29
    Temat: Re: Kursy waluty
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61bdb337$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

> [...]
    > przy kursie sprzedaży? Z czego to się bierze?
    > Spodziewałem się, że różnice będą, ale rzędu do 5 groszy.

    Bo im zwisa?

    Bank to nie kantor online. Tak samo jak wymarły kantory stacjonarne.
    Zaczeli wystawiać tak zjebane kursy, że nikt nawet nie brał pod
    uwagę u nich wymieniać.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 3. Data: 2021-12-18 12:13:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-12-18 o 11:49, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > Bank to nie kantor online. Tak samo jak wymarły kantory stacjonarne.
    > Zaczeli wystawiać tak zjebane kursy, że nikt nawet nie brał pod

    Nie zauważyłem, żeby wymarły - tam gdzie były tam nadal je widzę, choć
    sam od lat nie skorzystałem. Jak kiedyś (kilka lat temu) korzystałem
    do sprzedaży waluty, to kurs był znacznie lepszy niż przewalutowanie z
    rachunku.
    Ale jak udostępnili mi wymianę online w banku, to kurs był prawie taki
    sam a
    czekać kilka dni na przelew nie chciałem.
    Znam ludzi, którzy korzystają z kantorów stacjonarnych, bo nie potrafią
    inaczej obsłużyć nabycia nawet popularnej waluty jak euro, dolary czy funty.
    Ja skorzystam tylko przy walutach bardziej egzotycznych jak
    forinty/korony czeskie
    ale nie sądzę, żeby z tego tylko się utrzymał kantor.

  • 4. Data: 2021-12-18 12:16:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 11:09:46 UTC+1 cef napisał(a):
> [...]
    > przy kursie sprzedaży? Z czego to się bierze?
    > Spodziewałem się, że różnice będą, ale rzędu do 5 groszy.

    A w aliorze kurs sprawdzałeś? ;>
    W ogóle piszesz o kursach "z tabel" czy z "kantorów bankowych"?

  • 5. Data: 2021-12-18 12:36:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61bdc249$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

    > Nie zauważyłem, żeby wymarły - tam gdzie były tam nadal je widzę,
    > choć sam od lat nie skorzystałem.

    W mojej wiosce zniknęły delegatury przy warzywniakach, potem z Oszą i z
    galerii. Pozostały na Wall Street te które są biurami-bazami bandziorów
    i zwykle ich własnością.

  • 6. Data: 2021-12-18 12:46:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-12-18 o 12:36, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > W mojej wiosce zniknęły delegatury przy warzywniakach, potem z Oszą i z
    > galerii. Pozostały na Wall Street te które są biurami-bazami bandziorów

    Na Wall Street w swojej okolicy rzadko zaglądam,
    ale w markecie gdzie czasem robię zakupy - były dwa
    i nadal są dwa kantory.

  • 7. Data: 2021-12-18 12:58:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A w aliorze kurs sprawdzałeś? ;>
    > W ogóle piszesz o kursach "z tabel" czy z "kantorów bankowych"?

    Piszę o kursach z których mogę skorzystać czyli
    jak zrobię sobie (komuś) przelew w euro na rachunek złotówkowy,
    to po takim kursie się przewalutuje. Czyli nie kursy kantorowe
    online- pomijam czy to się w ogóle opłaca.
    Wiadomo, że najtaniej będzie zrobić przelew walutowy do banku
    gdzie mam wymianę kantorową online i tam sprzedać.
    Ale jak kilka dni temu sprawdzałem, to kursy kantorowe różnych banków
    mieszczą się
    w kilku groszach a te z tabeli (bo chyba ten będzie przy przewalutowaniu
    przelewu)
    mają rozrzut do 20 groszy.

  • 8. Data: 2021-12-18 13:01:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.12.2021 o 12:13, cef pisze:
    > Ja skorzystam tylko przy walutach bardziej egzotycznych jak
    > forinty/korony czeskie
    > ale nie sądzę, żeby z tego tylko się utrzymał kantor.

    Ja od wielu lat z kantorów nie korzystam. Dokąd się da, to płacę kartą,
    a jak nie da, to wypłacam lokalnie z kantoru. Pewnie zaraz nakrzyczycie
    na mnie, ze to nieopłacalne, ale jak mam się zastanawiać, w jaki sposób
    to zrobić. Karta ma tę zaletę, że nie zostają drobne w kieszeni po powrocie.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-12-18 13:16:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61bdcd8d$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    user Robert Tomasik pisze tak:

> [...]
    > nakrzyczycie na mnie, ze to nieopłacalne, ale jak mam się
    > zastanawiać, w jaki sposób to zrobić. Karta ma tę zaletę, że nie

    Nie nakrzyczę sam tak robię. Dla małych kwot strata pomijalna.
    Płacę kartą Aliora za metro i jak mam odmowę na kartę Lloyds.

    Kilka razy sprawdzałem wyciąg i Alior mnie nie złupił.

  • 10. Data: 2021-12-18 14:16:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 13:01:19 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > to zrobić. Karta ma tę zaletę, że nie zostają drobne w kieszeni po powrocie.

    Drobne możesz zachować na kolejny wyjazd, wrzucić do fontanny czy dać jałmużnę.
    Płacąc za granicą złotówkową kartą polskiego banku wydajesz od 3,5% do 7,5% więcej -
    tą nadwyżkę dopłacasz bankowi za kurs.
    Myślę, że to o wiele więcej niż drobne wrzucone do fontanny czy kapelusza.
    Moze chcesz kartę do płacenia w euro i innych walutach bez tego narzutu?