  • 31. Data: 2007-01-28 15:13:05
    Temat: Re: MEGA-AWARIA MBANKu!!!
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    Sobota jest. Może nie działać. A nawet powinien niedziałać. I niedługo tak
    będzie. W piątek wieczorem off... w poniedziałek rano on. Przez takich
    upierdliwych klientów nawet człowiek nie ma kiedy kawy wypić i pizzę zjeść!

    /*-+

  • 32. Data: 2007-01-28 17:07:21
    Od: Sierp <s...@n...net>

    k...@p...onet.pl napisał(a):
    > PS. Pierwszy normalny post. Wow!

    bo co - ma neo?
    przeciez ci wszyscy mowia, ze problem jest po twojej
    stronie (czy to providera, czy twojego peceta) a ty swoje

    I jeszcze taki temat posta, jakby siedzibe mBanku wysadzili..
    wez jakies proszki na uspokojenie czy cos...

    Sierp

  • 33. Data: 2007-01-28 20:41:11
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    k...@p...onet.pl napisał(a):
    > A co do problemu, to moze doprecyzuje zebyscie wiedzieli: mbank powiedzial, ze
    > od godziny nie mozna sie zalogowac na strone mbanku jezeli providerem jest
    > tpsa.
    No wiec pomysl troche i sie zastanow do kogo te pretensje. Jakby Cie to
    interesowalo - w srode uzyskalem informacje na citiphone ze klienci
    tepsy maja problemy z logowaniem sie na strone citi. Wiec wychodzi na to
    ze powinienes isc sie wyplakac do tepsy a nie do mbanku.
    > I moj Drogi Kolego od peknietej zylki - w Polsce, to banki maja juz dbac o
    > klientow i wyprzedzajaco myslec o potencjalnych klientach. Jestesmy juz bowiem
    > na takim etapie i poziomie, ze taka jedna glupota moze wlasnie spowodowac
    > pekniecie zylki i odejscie klienta. Dobrego klienta! Jak dla mnie, gdy mam
    > chwile czasu wieczorem i nie moge sie dostac do swoich pieniedzy to jest
    > wlasnie MEGA-AWARIA i tyle.
    Co to za klient, ktory sie awanturuje, nie majac racji?
    --
    badzio

  • 34. Data: 2007-01-28 22:31:48
    Temat: Re: MINI-MEGA-AWARIA MBANKu!!!
    Od: k...@p...onet.pl

    no! nareszcie mnie odblokowalo po
    wykorzystaniu 10 wpisow na 24h.

    dzieki wszystkim za informacje i porady.
    juz wszystko praktycznie wiem. prosze
    tylko o jeszcze jedna odpowiedz. strona
    www mbanku musi sie inaczej ladowac
    via tepsa i stwierdziliscie ze to wina
    tepsy. ok, niech bedzie. i teraz pytanie -
    jakim cudem w takim razie od momentu
    awarii nie moge wejsc na strone
    mbanku z mojego telefonu
    komorkowego w sieci plus gsm (via
    gprs, strona zwykla, nie wap).
    rozumiem, ze tepsa nie ma nic
    wspolnego z polkomtelem poza tym ze
    dzialaja na jednym rynku. w telefonie
    mam przegladarke opera. czy ktos
    moze ma cos takiego i moglby
    wyprobowac?

    ps. zmienilem tytul posta zeby nie razic
    co poniektorych po oczach.

  • 35. Data: 2007-01-28 22:41:59
    Od: k...@p...onet.pl

    pps. aha - ktos wspomnial citiphone. od
    razu informuje, ze z tego samego
    telefonu i wbudowanej wen
    przegladarki wchodze na strone citi.

  • 36. Data: 2007-01-28 22:58:46
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    k...@p...onet.pl napisał(a):
    > rozumiem, ze tepsa nie ma nic
    > wspolnego z polkomtelem poza tym ze

    a skad ten wniosek? :) nie mam komorki plusa zeby sprawdzic, ale
    wystarczy ze ida tym samym routerem gdziekolwiek na trasie... i juz.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 37. Data: 2007-01-29 04:57:35
    Od: k...@p...onet.pl

    > a skad ten wniosek? :) nie mam komorki plusa zeby
    sprawdzic, ale
    > wystarczy ze ida tym samym routerem gdziekolwiek
    na trasie... i juz.

    No dobrze, to sparafrazuje, abym sie upewnil czy
    rozumiem. Stoi sobie gdzie serwer ze stronka
    mbanku. Wioda do niego zarowno z tpsa jak i plusa
    jakies lacza, via jeden i ten sam feralny router,
    ktory dla obu sciezek w moim przypadku nie dziala.
    Tpsa znalazl sposob zeby to omijac bvia jakies
    proxy. Z plusem nie wiadomo jak jest, ale w
    przegladarce telefonu nie za bardzo widze takie
    opcje proxy zeby pokombinowac. Na oko sytuacja
    wyglada fatalnie. Nagle sie cos stalo co jest
    kompletenie poza mna i utrudnia mi zycie. Nie
    wchodzic na mbank z telefonu komorkowego? To dla
    mnie badziew straszny!

    Ps. Aplikacja na telefonie o nazwie Opera Mini
    otwiera strone mbanku, a zwykla Opera nie. Roznica
    miedzy nimi jest taka, ze Opera Mini to aplikacja
    Java, ktora nie otwiera dobrze bezpiecznych stron i
    korzysta z jakichs serwerow Opery do dawania
    komorkom z niej korzystajacym dostepu do internetu.

    No to juz wszystko wiemy co do szukanych, wiec
    prosze o wykladnie. To ze sie nie znam na kompach
    to juz stwierdziliscie, ze moge zmienic bank
    rowniez. Wiec prosze ograniczyc sie do porad
    technicznych. I prosze o sprawdzenie ze swojej
    komorki o ile macie.

    Ps. Na moje oko to mbank jak nic przestawil cos w
    zabezpieczeniach strony i nie puszcza tak latwo.
    Tez tak kiedys bylo z Citkiem. Opera nie mozna bylo
    sie logowac do konta.

  • 38. Data: 2007-01-29 09:19:13
    Od: "slawek kozlowski" <s...@a...pl>

> [...]
    > zabezpieczeniach strony i nie puszcza tak latwo.
    > Tez tak kiedys bylo z Citkiem. Opera nie mozna bylo

    Czytajac ten watek od poczatku jestem zszokowany. Jestem informatykiem i
    wydaje mi sie to normalne ze cos po drodze w internecie moze nie dzialac, bo
    jak wiemy Internet nie ma centralnego zarzadzania i kazdy zajmuje sie swoim
    kawalkiem. Temat zabrzmial jakby zjadlo komus z powodu awarii milion zlotych
    a tu po prostu zalogowac sie nie mozna, tak na prawde nie wiadomo z czyjej
    winy. Jest niedziela, nie dziala gielda wiec raczej nie stracisz, nie mozna
    dokupic ani sprzedac FI, mozna zrobic tylko przelew wewnetrzny bo zewnetrzny
    i tak pojdzie w poniedzialek. Pewnie cala rzesza ludzi pracuje juz nad
    problemem i potrzeba kilku godzin aby informacje o prawidlowej trasie
    routingu sie rozeszly. Moim zdanie wybranie terminu sobotniego na takie
    zmiany jest jak najbardziej rozsadne. A ty probujesz zmienic juz w tym
    czasie bank, operatora, przegladarke, telefon - troche tu zartuje ale tak to
    wygladalo. Niewiedza techniczna przyczynila sie wiec do posadzenia banku ze
    jest zly. Codziennie na swiecie nie dziala pewnie milion stron z powodow
    technicznych bo jest to niestety tylko sprzet i moze cos sie zepsuc nawet
    jesli zabezpieczymy sie na wszelkie wyobrazalne sposoby to znajdzie sie
    sposob niewyobrazalny zeby cos nie zadzialalo.

    slawekk

  • 39. Data: 2007-01-29 16:40:32
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 29 Jan 2007 05:57:35 +0100, k...@p...onet.pl wklepał(-a):

> [...]
    >jakies lacza, via jeden i ten sam feralny router,
    >ktory dla obu sciezek w moim przypadku nie dziala.

    A skąd wiesz, że Plus nie korzysta z łącz tepsy? Tj. mBank - tepsa - plus. Ale
    żeby to sprawdzić musiałbyś mieć narzędzie traceroute na komórce. :)

  • 40. Data: 2007-01-29 18:52:56
    Od: k...@p...onet.pl

    Ano wlasnie. Na oko wyglada ze nie dziala cos
    jednak. Brak mozliwosci otworzenia strony w Nokii
    6280 w Erze i Sony Ericsson P990i w Plusie. Oba
    telefony w Warszawie (rozumiem ze moze miec
    znaczenie gdzie telefon sie loguje do sieci GSM).

    Reasumujac - dla tych co mnie wyzywali od
    ciemnogrodu donosze uprzejmie, ze w niektorych
    konfiguracjach strona mbanku przestala sie jednak
    otwierac.
    Po drugie - moze to faktycznie nie jest
    mega-awaria, ale w wymiarze mini dla mnie to
    porazka nie miec dostepu do konta w mbanku z
    komorki + musiec przestawiac na pececie w IE w wlan
    settings na jakies proxy zeby sie dostac do strony
    mbanku (przy okazji przy takim przestawieniu Opera
    na pececie przestaje wyswietlac jakiekolwiek
    strony).
    Po trzecie - to prawda, ze przez weekend najlepiej
    takie rzeczy robic, ale zobaczymy jak szybko mbank
    rozwiaze ten problem i jak mi odpowiedza na
    reklamacje.

    Pozdrowienia,
    Karciarz