  • 1. Data: 2007-01-27 14:26:27
    Temat: Obligacje dziesiecioletnie jako roczna lokata - dobrze mysle?
    Od: WG <e...@n...invalid>

    Witam,

    Nie miałem dotąd do czynienia z obligacjami, po lekturze
    www.obligacjeskarbowe.pl nasunęła mi się pewna myśl.
    Dostępne obecnie dziesięcioletnie obligacje EDO0117 są oprocentowane w
    wysokości 5,50% w pierwszym roku, jedna obligacja kosztuje 100 zł. Gdybym
    zakupił te obligacje i po roku zlecił ich przedterminowy wykup, otrzymałbym
    100 zł + 5,5% - 1zł za przedterminowy wykup (podatek pomijam), czyli
    efektywnie mamy lokatę w wysokości 4,5%. Jest jakiś haczyk, czy też tak to
    właśnie wygląda i możemy dziesięciolatki traktować jako roczną lokatę na
    4,5%?

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2007-01-27 16:04:04
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2007 15:26:27 +0100,
    osoba podpisana: WG <e...@n...invalid>
    napisała:
    > Witam,

    [...]
    > efektywnie mamy lokatę w wysokości 4,5%. Jest jakiś haczyk, czy też tak to
    > właśnie wygląda i możemy dziesięciolatki traktować jako roczną lokatę na
    > 4,5%?
    Nie widzę żdanego haczyka.

    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 3. Data: 2007-01-27 16:51:46
    Od: "emes" <e...@w...pl>

    minus roczna inflacja

  • 4. Data: 2007-01-27 17:07:20
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2007 17:51:46 +0100,
    osoba podpisana: emes <e...@w...pl>
    napisała:
    > minus roczna inflacja

    A to lokat bankowych ona nie dotyczy ?
    KJ

  • 5. Data: 2007-01-27 17:32:57
    Od: "emes" <e...@w...pl>

    komentarz mial raczej na celu ukazanie bezsensu pakowania sie w obligacje...

  • 6. Data: 2007-01-27 17:40:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2007 18:32:57 +0100,
    osoba podpisana: emes <e...@w...pl>
    napisała:
    > komentarz mial raczej na celu ukazanie bezsensu pakowania sie w obligacje...

    A skąd wiesz, co jest potrzebne autorowi wątku ?
    KJ
    PS. Cytuj porządnie.

  • 7. Data: 2007-01-27 18:29:51
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "WG" <e...@n...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > też tak to
    > właśnie wygląda i możemy dziesięciolatki traktować jako roczną

    Haczyka nie ma, tylko trzeba przyjac dodatkowe zalozenie, ze po
    roku rynkowy kurs obligacji bedzie nadal wynosil 100 zł. Ich
    sprzedaz wiaze sie chyba takze z niewielka prowizja, typu 0,3% od
    kwoty transakcji sprzedazy.

    marekz

  • 8. Data: 2007-01-27 18:37:12
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2007 19:29:51 +0100,
    osoba podpisana: MarekZ <m...@w...irc.pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > roku rynkowy kurs obligacji bedzie nadal wynosil 100 zł. Ich
    > sprzedaz wiaze sie chyba takze z niewielka prowizja, typu 0,3% od

    Ale on nie chce obracać obligacjami notowanymi na GPW, tylko wezwać do
    wykupu (którego koszt uwzględnił w kalkulacjach)

    KJ

  • 9. Data: 2007-01-27 18:51:22
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnern6uo.3cg.kjonca@bambus.kjonca...

    > Ale on nie chce obracać obligacjami notowanymi na GPW, tylko
    > wezwać do
    > wykupu (którego koszt uwzględnił w kalkulacjach)

    To takie 10-letnie można w każdej chwili przedstawić do wykupu i
    muszą odkupić? Nie chce mi się szukac i sprawdzać.

    marekz

  • 10. Data: 2007-01-27 19:03:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2007 19:51:22 +0100,
    napisała:
> [...]
    >
    > To takie 10-letnie można w każdej chwili przedstawić do wykupu i
    > muszą odkupić? Nie chce mi się szukac i sprawdzać.
    Sądząc z tego co jest napisane:
    http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=listy_e
    d27
    to tak.
    Ale na miejscu potencjalnego inwestora, za każdym razem sprawdzałbym
    konkretny list emisyjny.

    Pamiętam jak kiedyś coś zmienili w 4latkach, a ja byłem bardzo
    zdziwiony.
    KJ