  • 11. Data: 2021-12-18 14:21:35
    Temat: Re: Kursy waluty
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 13:16:46 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:61bdcd8d$0$555$6578...@news.neostrada.pl>
    > Nie nakrzyczę sam tak robię. Dla małych kwot strata pomijalna.
    > Płacę kartą Aliora za metro i jak mam odmowę na kartę Lloyds.

    O, a czemu w tej kolejności?
    Nie zarabiasz w funtach?
    Czy wszystko od razu do PL i na złotówki? ;>

    > Kilka razy sprawdzałem wyciąg i Alior mnie nie złupił.

    7,5% to zawsze jest 7,5%, nawet od małych sum.
    I trzeba uważać, żonie przyszło obciążenie z Finlandii po miesiącu czy nawet dwóch.

  • 12. Data: 2021-12-18 14:22:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 12:36:06 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:61bdc249$0$527$6578...@news.neostrada.pl>
    > W mojej wiosce zniknęły delegatury przy warzywniakach, potem z Oszą i z
    > galerii. Pozostały na Wall Street te które są biurami-bazami bandziorów
    > i zwykle ich własnością.

    A gdzie dokładnie to Wall Street?
    Może kantor to dobra pralnia?
    Fajne były w Bułgarii w Rawdzie ;>

  • 13. Data: 2021-12-18 14:32:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 12:58:05 UTC+1 cef napisał(a):

    > Piszę o kursach z których mogę skorzystać czyli
    > jak zrobię sobie (komuś) przelew w euro na rachunek złotówkowy,
    > to po takim kursie się przewalutuje. Czyli nie kursy kantorowe
    > online- pomijam czy to się w ogóle opłaca.
    > Wiadomo, że najtaniej będzie zrobić przelew walutowy do banku
    > gdzie mam wymianę kantorową online i tam sprzedać.
    > Ale jak kilka dni temu sprawdzałem, to kursy kantorowe różnych banków
    > mieszczą się
    > w kilku groszach a te z tabeli (bo chyba ten będzie przy przewalutowaniu
    > przelewu)
    > mają rozrzut do 20 groszy.

    A widzisz, bo wcale nie ma do wyboru tylko trzech, ale 4 kategorie.
    1) przewalutowanie przelewem - to kosztuje od 3% do 6%
    2) kantory stacjonarne - czyli gotówką, kursy bywają dobre, ale po co wozić kasę
    3) kantory online - wg mnie hazard
    4) kantory bankowe - zrobione żeby banki mogły powiedzieć "my nie okradamy na
    walucie, jak klient wymienia przelewem i przepłaca to jego świadomy wybór, bo mamy
    też u nas kantor"

    Mają alior (jako "osobny bank"), citi, santander, mBąk i podobno nawet skarbonka.

    A nie, jest jeszcze piąta metoda - aion bank i wymiana po kursie średnim, bez żadnego
    narzutu.
    I chyba przelew waluty za darmo (a złotówek na pewno, euro do aion też za darmo).

    A właściwie to czemu się dziwisz?
    Że banki przy przelewach rżną na kursie, a jednocześnie dają kantory?
    Ale kantory nie są 24/7.
    Jedynie w aion masz tak dobrze.

  • 14. Data: 2021-12-18 14:36:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > A właściwie to czemu się dziwisz?
    > Że banki przy przelewach rżną na kursie, a jednocześnie dają kantory?
    > Ale kantory nie są 24/7.
    > Jedynie w aion masz tak dobrze.

    A, już wiem, dziwisz się różnicom kursów.
    A co w tym dziwnego? Tego nie reguluje rynek, klienci banków są zbyt nieruchawi.
    Mnie raczej dziwi to, że są banki, co dają spread "tylko" 6%, choć mogliby wyrównać
    do aliora, gdzie jest 12% (a nawet specjalny kurs dla kart, ze spreadem 15%) - i
    miałbyś swoją różnicę 5gr ;>
    Może lepiej jest w bankach obsługujących więcej przedsiębiorstw.

  • 15. Data: 2021-12-18 15:49:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:3dc79799-e1df-4b43-872f-cfd8e839ec65n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > O, a czemu w tej kolejności?

    Płacę kartą Aliora za metro i za autobus jak mam odmowę na kartę Lloyds
    bo wybrałem z niej wszystko i musze doładować kolejne 100 z kompa.

    Płacę też kartą Aliora jak mam odmowę na kartę Lloyds w ASDA
    bo tak, bo nie działa sobie. We wtorki, środy, piatki, soboty
    działa Llouds w ASDA a pozostałe dni nie działa. Dlaczego?
    bo tak. Technik w drodze.

    Po otwarciu ASDA o 7oo zamkniete jest 20 kas samoobługowych koszykowych
    bo tak

    A w ogole to nie pokazuj się tu intruzie koło 7oo bo wykładamy towar
    i rozstawiamy po sklepie wiadra łapiące deszcz i pachołki mokra
    podłoga. Sprawą życia i śmierci jest poustawianie równo szamponów i
    zablokowanie alejki.

    bo tak

    hinduskie oko konia tuczy.

    > Czy wszystko od razu do PL i na złotówki? ;>

    Boże broń

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 16. Data: 2021-12-18 21:48:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A, już wiem, dziwisz się różnicom kursów.
    > A co w tym dziwnego? Tego nie reguluje rynek, klienci banków są zbyt nieruchawi.

    A no właśnie. Zakładają chyba, że nikt nie będzie sprawdzał, tylko
    skorzysta z tego co ma pod ręką.
    Gdybym wymienił wczoraj przelewem wewnętrznym 5000 euro
    w BNP, bo tak jest dla mnie najprościej - chciałem tak zrobić odruchowo,
    bo nie muszę nic kombinować, to byłbym stratny 750zł.
    Ale ja sprawdzam nawet takie drobiazgi, że jak będę jutro wypłacał
    kartą w DE z bankomatu, to za free czy za 2 euro.

  • 17. Data: 2021-12-18 21:52:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Drobne możesz zachować na kolejny wyjazd, wrzucić do fontanny czy dać jałmużnę.
    > Płacąc za granicą złotówkową kartą polskiego banku wydajesz od 3,5% do 7,5% więcej
    - tą nadwyżkę dopłacasz bankowi za kurs.
    > Myślę, że to o wiele więcej niż drobne wrzucone do fontanny czy kapelusza.
    > Moze chcesz kartę do płacenia w euro i innych walutach bez tego narzutu?

    Jak ktoś jeździ sporadycznie, to nie będzie się angażował w jakieś
    dodatkowe karty,
    bo jak sam pisałeś klient nieruchawy jest i mu się nie chce.
    Jak ktoś jeździ stale, to już dawno ma kartę walutową czy wielowalutową.

  • 18. Data: 2021-12-19 11:52:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z którą kartą na dziś dobrze jeździć do Chorwacji?

  • 19. Data: 2021-12-19 16:24:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 gru 2021 o 21:48, cef pisze:

    > Gdybym wymienił wczoraj przelewem wewnętrznym 5000 euro

    Może nie każdy ;) wymienia naraz 5ke?...

    > bo nie muszę nic kombinować, to byłbym stratny 750zł.

    W tym samym czasie mleko można było kupić i w cenie 1,19 pln za
    litr, i w cenie 2,38 pln za litr... Gdy ja płaciłem 1.65 pln za
    litr grajewskiego (stamtąd wypływa Łaciate) 3.2%, można było
    zapłacić w innym sklepie 3.65 pln za litr 2% z innej mleczarni
    (chyba z Łap) mleka...

    Kupując jeden litr -- można zignorować drobne ;) różnice/ilorazy...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 20. Data: 2021-12-19 19:35:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 21:49:19 UTC+1 cef napisał(a):

> [...]
    > Ale ja sprawdzam nawet takie drobiazgi, że jak będę jutro wypłacał
    > kartą w DE z bankomatu, to za free czy za 2 euro.

    750 tylko? Myślałem, że francuz ma gorsze kursy.
    Co nie znaczy, że te 7% spreadu to coś, co należy przełknąć.
    To gdzie w końcu wymieniłeś?
    bnp też ma jakiś kantor, ale nie wiem, jakie kursy, bo chyba pokazuje tylko dla tych,
    dla których ma się konta walutowe, tak jak mBąk - widać ci sami nadgorliwi
    programiści robili.
    santander, citek i alior pokazują wszystkie kursy.
    A kursy aion można sprawdzić w NBP ;>