  • 1. Data: 2021-12-14 13:36:14
    Temat: Chargeback - jaki termin?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Ile wynosi termin procedury chargeback przy transakcjach krajowych?
    A ile przy zagranicznych? 180 dni?

  • 2. Data: 2021-12-14 14:13:02
    Temat: Re: Chargeback - jaki termin?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 14 grudnia 2021 o 13:38:02 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Ile wynosi termin procedury chargeback przy transakcjach krajowych?
    > A ile przy zagranicznych? 180 dni?

    Ale termin czego?

  • 3. Data: 2021-12-14 19:57:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Dec 2021 05:13:02 -0800 (PST), w
    <b6f42934-879e-467e-8848-818f006f5e54n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Ale termin czego?

    No właśnie czego? :)
    Dostarczenia produktu, zamówienia? Paczki nie dostałem :)

    Z tego co wiem to od daty dostarczenia (tu mam jednoznaczne zeznania).

    Ale jaki termin?

  • 4. Data: 2021-12-14 21:42:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 19:57, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > Dostarczenia produktu, zamówienia? Paczki nie dostałem :)
    >
    > Z tego co wiem to od daty dostarczenia (tu mam jednoznaczne zeznania).

    Termin reklamowania transakcji w procedurze chargeback nie jest chyba
    jednolity dla wszystkich banków.
    W Millenium było 120 dni, ale i tak załatwili mi zwrot po ponad roku.

  • 5. Data: 2021-12-14 21:54:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 14 grudnia 2021 o 21:42:54 UTC+1 cef napisał(a):

    > Termin reklamowania transakcji w procedurze chargeback nie jest chyba
    > jednolity dla wszystkich banków.
    > W Millenium było 120 dni, ale i tak załatwili mi zwrot po ponad roku.

    Ale 120 dni co?
    Max. na skargę?
    Min. na skargę?
    Max. na załatwienie?

  • 6. Data: 2021-12-14 22:51:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Dec 2021 12:54:10 -0800 (PST), w
    <e5765bd0-c2fa-40e8-8929-e98c3b0471fdn@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Ale 120 dni co?
    > Max. na skargę?
    > Min. na skargę?
    > Max. na załatwienie?

    Termin na zwrócenie się do banku o rozpoczęcie zwrotu z tytułu chargebacku.
    Ile dni od przewidywanej daty dostarczenia towaru.

  • 7. Data: 2021-12-15 08:42:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 14 grudnia 2021 o 22:53:01 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Tue, 14 Dec 2021 12:54:10 -0800 (PST), w
    > <e...@g...com>, Dawid Rutkowski

    > Termin na zwrócenie się do banku o rozpoczęcie zwrotu z tytułu chargebacku.
    > Ile dni od przewidywanej daty dostarczenia towaru.

    Hmm, póki co z bankami to w tym temacie miałem tyle, że idea/żubr wysyła
    wypowiedzenie listem zwykłym i uważa je za dostarczone po 5 dniach, bo "w tyle poczta
    polska ma obowiązek dostarczyć" ;>

    W ogóle nie przyszło mi do głowy, że może być taka konieczność odczekania. Pisz
    reklamację, jedynie najpierw "wyczerp możliwość rozwiązania sprawy" ze sprzedawcą
    oraz spedytorem, żebyś mógł to dodać do reklamacji, inaczej mogą nie uznać.

  • 8. Data: 2021-12-15 22:32:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 22:51, r...@k...pl pisze:
> [...]
    >
    > Termin na zwrócenie się do banku o rozpoczęcie zwrotu z tytułu chargebacku.
    > Ile dni od przewidywanej daty dostarczenia towaru.

    To chyba nie jest ile dni od daty dostawy tylko
    ile dni od daty transakcji. Sprawdziłem w milku -
    konsultant podawał mi, że jednak 105 dni.
    Strasznie dziwny termin.

  • 9. Data: 2021-12-15 23:43:10
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 15 grudnia 2021 o 22:32:58 UTC+1 cef napisał(a):

    > To chyba nie jest ile dni od daty dostawy tylko
    > ile dni od daty transakcji. Sprawdziłem w milku -
    > konsultant podawał mi, że jednak 105 dni.
    > Strasznie dziwny termin.

    Mam wrażenie, że każdy issuer ma swoje procedury. Niestety te dane nie są podawane
    publicznie i nie są przejrzyste, zapewne aby nie zachęcać klientów do korzystania z
    tej ścieżki. W ciągu ostatnich 2 lat próbowałem skorzystać z takiego rozwiązania
    2-krotnie. Raz przy lockdownie kiedy linia lotnicza anulowała loty i nie zwróciła
    środków, konsultant Millennium przekonywał mnie, że nie może przyjąć zgłoszenia, bo
    linie lotnicze otrzymały prawo do zwrotów środków w ciągu 180 dni od daty zgłoszenia
    żądania przez klienta. Dopiero na mój argument, że to już rozliczenia między bankiem
    a linią lotniczą, a ja chce skorzystać ze zwrotu na podstawie umowy zawartej z
    bankiem, udostępniono mi formularz i poproszono i złożenie go na piśmie w banku. Nie
    chciało mi się chodzić do oddziału, więc środków w ten sposób nie odzyskałem,
    dostałem dopiero po kilku m-cach od linii lotniczej.
    Drugi przypadek miałem z zakupem na eBay kiedy sprzedawca nie dostarczył przesyłki.
    eBay się na mnie wypiął i odsyłał mnie do Paypala, a paypal spuszczał na drzewo.
    Wniosek o chargeback został złożony tym razem bez większych problemów w aplikacji
    issuera (Revolut). Revolut obiecywał, że będę informowany o postępie procesu.
    Informacje otrzymałem tylko raz na początku, było w niej, że wniosek został przyjęty
    i powinien być rozpatrzony w ciągu 60 dni (chyba roboczych). Po usływie tego czasu
    skontaktowałem się z Revolutem, stwierdzili, że zostało jeszcze 5 dni i w tym czasie
    otrzymam odpowiedź. Oczywiście nie przeszła. Po kilku dodatkowych dniach
    skontaktowałem się z Revolutem ponownie, w ciągu kilku minut pieniądze zostały
    zaksięgowane na rachunku, a później przyszła odpowiedź, że chargeback został
    wykonany.
    W przypadku Revolut w pomocy są wszystkie konieczne informacje do złożenia wniosku, w
    Millennium musiałem korzystać z pomocy konsultanta. Wcześniej tylko raz korzystałem z
    takiej procedury w śp. Kredyt Banku, wtedy trwało to ponad 6 m-cy, ale środki zostały
    zwrócone przez bank. Napisali mi, że z uwagi na dobrą współpracę zwracają mi środki
    chociaż sami ich nie wyegzekwowali od sprzedawcy. Nie wiem ile było w tym prawdy,
    ale dla mnie cel został osiągnięty.
    Podsumowując, w żadnym z przypadków procedura nie przeszła gładko bez dodatkowego
    działania. Revolut ma znacznie przejrzystszy proces niż Millennium.

    MK

  • 10. Data: 2021-12-16 23:19:32
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 15 Dec 2021 14:43:10 -0800 (PST), Mac Ka <m...@i...pl>
    wrote:

    >konsultant Millennium przekonywał mnie, że nie może przyjąć zgłoszenia, bo linie
    lotnicze otrzymały prawo do zwrotów środków w ciągu 180 dni od daty zgłoszenia
    żądania przez klienta.

    Tak też miałem w Citi na chargeback za odwołany lot LOT-u. Też
    napisali o 180 dniach ale im odpisałem że termin 180 dni dot. usług
    turystycznych a ja nie kupiłem usługi turystycznej tylko usługę
    przewozu. I już nic nie oponowali i "za chwilę" (chyba 2 dni?) LOT
    oddał kasę. Dokładny opis gdzieś w archiwum grupy.

    Szybciej zadziałał w n26 chargeback na lot Ryanair-a. Jak już się
    zmobilizowałem i zapytałem w n26 co zrobić by złożyć reklamację, to po
    uzyskaniu odpowiedzi gdzie jest formularz już chyba następnego dnia
    był zwrot z Ryanair-a. I to bez składania formularza do n26 bo nie
    zdążyłem tego zrobić :D :D

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?