  • 1. Data: 2021-12-14 11:35:49
    Temat: polski ład a kredyty?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    założenie rządowego programu dla większości nie będą korzystne dlatego
    część przedsiębiorców już zaczęła się zastanawiać nad przejściem np. na
    ryczałt

    ale mamy już pierwszy bank, który ryczałtowców oficjalnie nie chce:

    ING właśnie ogłosił, od 1.02.2022

    1. Wydłużymy okres, za jaki obliczymy dochód z działalności gospodarczej
    z 12 na 24 miesiące
    2. Nie będziemy akceptować dochodów z firm rozliczających się na karcie
    podatkowej i ryczałcie.
    3. Nie będziemy akceptować dochodów z działalności gospodarczej, w
    której w badanym okresie, tj. w roku 2020 lub 2021 zmieniła się forma
    opodatkowania

    czy ww. regulacje będą obowiązywać na stałe czy bank je zmieni?
    oraz czy inne banki pójdą w ich ślady?

    już kilka tygodni temu trochę o tym napisałem:

    https://robertsierant.pl/2021/11/29/zdolnosc-kredyto
    wa/

    https://tiny.pl/9f4zh

    a dzisiaj przyszedł komunikat jw. więc mamy potwierdzenie tego co było
    wcześniej plotką lub fake newsem...

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 2. Data: 2021-12-14 15:51:51
    Temat: Re: polski ład a kredyty?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >3. Nie będziemy akceptować dochodów z działalności gospodarczej, w
    >której w badanym okresie, tj. w roku 2020 lub 2021 zmieniła się forma

    Mowisz o wyliczaniu zdolnosci kredytowej?
    Bo zabrzmialo tak, jakby mieli odmawiac przyjmowania przelewow i wplat
    :-)

    >czy ww. regulacje będą obowiązywać na stałe czy bank je zmieni?
    >oraz czy inne banki pójdą w ich ślady?

    no coz, nie wiem, czy pojda za tym jakies zalecenia KNF, ale jak sie
    ilosc takich podatnikow rozszerzy, to pozostana ciekawym kąskiem dla
    bankow do zagospodarowania.
    Tylko ktore sie odwazą ...

    I co - ING znow pierwszy w szeregu ?

    Alternatywnie ... oni beda zyc bez kredytu.
    Albo dostana od rodziny, bociana itp.

    J.

  • 3. Data: 2021-12-14 16:16:45
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 15:51, J.F. pisze:

    > Mowisz o wyliczaniu zdolnosci kredytowej?
    > Bo zabrzmialo tak, jakby mieli odmawiac przyjmowania przelewow i wplat :-)

    oj aż tak to nie, mam na myśli akceptację dochodu

    > no coz, nie wiem, czy pojda za tym jakies zalecenia KNF, ale jak sie
    > ilosc takich podatnikow rozszerzy, to pozostana ciekawym kąskiem dla
    > bankow do zagospodarowania.
    > Tylko ktore sie odwazą ...

    KNF raczej nie będzie miało zaleceń, ale przejście z kpir na ryczałt,
    może się okazać (dla tych co planują kredyt hipoteczny) strzałem w kolano

    > I co - ING znow pierwszy w szeregu ?
    >
    > Alternatywnie ... oni beda zyc bez kredytu.
    > Albo dostana od rodziny, bociana itp.

    życie bez kredytu...brzmi wspaniale, no nie?
    może właśnie o to chodzi

  • 4. Data: 2021-12-14 17:04:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >KNF raczej nie będzie miało zaleceń, ale przejście z kpir na ryczałt,
    >może się okazać (dla tych co planują kredyt hipoteczny) strzałem w
    >kolano

    KNF juz ma zalecenia, ze bank ma ocenic zdolnosc splacenia kredytu
    przez klienta.

    A jak bank ma ocenic, skoro zna przychody, a nie zna kosztow ? :-)

    >życie bez kredytu...brzmi wspaniale, no nie?
    >może właśnie o to chodzi

    Trzeba sie zmobilizowac i w DG zarobic tyle, zeby szybko zarobic na
    pol domu :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-12-14 19:31:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61b8b55d$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    user Robert_DF pisze tak:

    > życie bez kredytu...brzmi wspaniale, no nie?

    tak :)

    dobry zwyczaj nie pożyczaj!

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 6. Data: 2021-12-14 21:08:28
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 17:04, J.F. pisze:

    > KNF juz ma zalecenia, ze bank ma ocenic zdolnosc splacenia kredytu przez
    > klienta.

    tak, ale dotyczy to wszystkich klientów, a nie jakiejś grupy

    > A jak bank ma ocenic, skoro zna przychody, a nie zna kosztow ? :-)

    i otóż to (jesteś bankowcem?) bank chce widzieć faktyczny dochód a nie
    jedynie przychody (wtedy X% przychodu jest traktowane jako dochód)

    jak teraz ludzie masowo na ryczałt będą przechodzić to banki mogą
    zaostrzyć przyznawanie kredytów dla ww.

  • 7. Data: 2021-12-14 21:55:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 14 grudnia 2021 o 21:08:31 UTC+1 Robert_DF napisał(a):
> [...]
    > jedynie przychody (wtedy X% przychodu jest traktowane jako dochód)
    >
    > jak teraz ludzie masowo na ryczałt będą przechodzić to banki mogą

    A do tej pory im nie przeszkadzało?

  • 8. Data: 2021-12-14 21:58:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 14 grudnia 2021 o 19:31:28 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:61b8b55d$0$543$6578...@news.neostrada.pl>

    > tak :)
    >
    > dobry zwyczaj nie pożyczaj!

    Oj tak, i jak miło mówić paniom z banku, co proponują konsolidacyjne, że się nie ma
    żadnych długów :)
    Albo brać kredyt po to tylko, by na nim zarobić - bez ryzyka inwestycji, koszty
    kredytu max. 50zł a dostajesz 500zł w bonach do biedronka - to są już wisienki level
    2 :D

  • 9. Data: 2021-12-15 01:35:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:dc36010a-e6e4-4e5b-8520-b8450cbf193fn@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Albo brać kredyt po to tylko, by na nim zarobić - bez ryzyka
    > inwestycji, koszty kredytu max. 50zł a dostajesz 500zł w bonach do
    > biedronka - to są już wisienki level 2 :D

    oj tak

  • 10. Data: 2021-12-15 08:10:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >dochód)

    >jak teraz ludzie masowo na ryczałt będą przechodzić to banki mogą

    A do tej pory traktowali lagodniej?
    No ajk widac - ING jakos lagodniej.

    J.