  • 11. Data: 2020-08-31 11:46:23
    Temat: Re: Kursy kupna/sprzedazy dewiz w weekendy
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Liwiusz.
    On 31.08.2020 09:28 you wrote:

    > Zobacz sobie kursy walut na przykład w AliorKantor - widać wyraźne
    > piki w weekendy.

    Toż to autor w pierwszym zdaniu napisał.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2020-08-31 13:20:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie wiem jak się zachowują. Mój mastercard w citibanku pobiera 5.8%
    >prowizji za przewalutowanie, więc badanie jakichś różnic groszowych w
    >spreadach jest zupełnie bez sensu, skoro tansakcja w tej formie jest
    >nieopłacalna bez względu na ich wysokość.

    I taka prawda niestety.

    Aczkolwiek ... pamietacie dzien, gdy uchwalali Brexit ?
    To juz chyhba poznym popoludniem bylo, europejskie gieldy zamkniete.
    Ale przeciez na Europie sie gieldy nie koncza :-)

    J.

  • 13. Data: 2020-08-31 15:04:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2020 10:56:56 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > spreadach jest zupełnie bez sensu, skoro tansakcja w tej formie jest
    > nieopłacalna bez względu na ich wysokość.

    Teraz już 6,8%.

    Ale są też karty, dla których jest 0% - tak, przy przeliczeniu waluty na PLN przez
    visę/mc.
    I jeszcze można myśleć przeliczaniu prze visę/mc walut innych niż EUR na EUR, przy
    płatności w walucie innej niż EUR, kartą podłączoną do konta EUR (bo np. jest tak, że
    przy karcie podłączonej do konta EUR prowizja banku 0%, a gdy ta sama karta
    podłączona do konta złotówkowego to prowizja+spread dają 7,5%).

    A był taki numer, gdy visa niby to "zmusiła" polskie banki do rozliczania jej kart w
    PLN, że prowizja (narzut na kursie) visy dla przeliczeń na EUR był ok. 0,2% - a dla
    przeliczeń z tej samej waluty na PLN - np. 0,4%.