  • 1. Data: 2011-02-24 08:32:49
    Temat: Ktora KK do transakcji zagranicznych (poza Polbankiem)?
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Mam od jakiegos czasu karte Polbank Era i znam jej wszystkie zalety przy
    transakcjach w walucie innej niz PLN - rzeczywiscie rewelacyjne kursy, a jak
    do tego dochodzi jeszcze 1% cashback, to sie rzeczywiscie oplaca taka karte miec.
    Nic mnie nie kosztuje, w dodatku bank doplaca mi kilkaset zlotych rocznie -
    fajnie.

    Ale... no wlasnie, jest istotne "ale": ta karta jest zupelnie nieprzewidywalna
    poza PL. Juz kiedys pisalem o problemach z platnosciami w Niemczech i Austrii.
    Karta czasem dzialala, a czasem nie. Teraz mialem identyczna sytuacje w Stanach...
    Konczy sie to tak, ze place raz i mysle sobie: fajny kurs :-) a za chwile inna
    proba platnosci i karta nie przechodzi... wyciagam wtedy Citi (czyli chyba
    najgorsza mozliwa karta do platnosci poza PL) i ta dziala od razu.

    Z moich obserwacji wiem, ze na tej karcie nie moge zupelnie polegac, fajnie
    jak zadziala, ale musze liczyc sie z tym, ze w 50% przypadkow (chyba tak mi
    wyszlo ostatnio) musze wyciagnac inna karte...

    W Stanach Polbank mial zdecydowanie lepsze kursy niz Amex czy Visa Citibanku,
    ale co z tego, skoro zaplacilem nim jakies 30-40% wydatkow, bo rzadko kiedy
    dzialal.

    Chcialbym miec inna karte (na razie jako zapasowa), ktora oferowalaby podobne
    do polbankowych kursy przy transakcjach zagranicznych, byla niezawodna,
    bezplatna (ok, nawet przy jakis wymaganych obrotach), itp. Tylko nie mowcie,
    ze takie rzeczy to tylko w erze ... bo karte ery mam ;-)

    Poza tym nie zdziwie sie, gdy ING zmieni karte Polbank Era, wiec - jak znam
    zycie - predzej czy pozniej bede i tak i tak musial szukac zamiennika.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2011-02-24 10:56:10
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    <ciach>

    > Poza tym nie zdziwie sie, gdy ING zmieni karte Polbank Era, wiec - jak
    > znam
    > zycie - predzej czy pozniej bede i tak i tak musial szukac zamiennika.

    ING?? Czy mialeś na myśli Raiffi?

  • 3. Data: 2011-02-24 10:57:16
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 24 Lut, 09:32, "Marcin" <m...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Z moich obserwacji wiem, ze na tej karcie nie moge zupelnie polegac, fajnie
    > jak zadziala, ale musze liczyc sie z tym, ze w 50% przypadkow (chyba tak mi
    > wyszlo ostatnio) musze wyciagnac inna karte...

    Może jest coś nie tak z kartą, ja nie miałem nigdy problemów za
    granicą z karta Polbanku.
    Może mam szczęście.
    Na niedawnym wyjeździe na narty przy płaceniu za: karnet narciarski,
    dwa razy w marketach we Włoszech, zakup biletów kolejowych w Austrii -
    żadnych problemów.

  • 4. Data: 2011-02-24 11:22:57
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    On 2011-02-24 09:32, Marcin wrote:
> [...]
    > proba platnosci i karta nie przechodzi... wyciagam wtedy Citi (czyli chyba
    > najgorsza mozliwa karta do platnosci poza PL) i ta dziala od razu.

    W Niemczech i Austrii każda karta jest nieprzewidywalna... Bardzo często
    nie da się zapłacić kartą inną niż Niemiecka lub Austriacka.
    W Stanach musisz być pewien że transakcja idzie jak dla karty kredytowej
    (nawet jeśli płacisz debetówką) bo inaczej zostanie odrzucona.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 5. Data: 2011-02-24 14:19:44
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 24 Lut, 12:22, Marcin Lubojański <k...@o...pl>
    wrote:

    Stanach...

    > W Niemczech i Austrii ka da karta jest nieprzewidywalna... Bardzo cz sto
    > nie da si zap aci kart inn ni Niemiecka lub Austriacka.
    > W Stanach musisz by pewien e transakcja idzie jak dla karty kredytowej
    > (nawet je li p acisz debet wk ) bo inaczej zostanie odrzucona.

    Przeważnie pytają. Ale Polbank jest faktycnie dość losowy- czasem
    działał sobie w kratkę.

    mucher

  • 6. Data: 2011-02-24 14:52:45
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 08:32:49 +0000, Marcin napisał(a):

> [...]
    > jak do tego dochodzi jeszcze 1% cashback, to sie rzeczywiscie oplaca
    > taka karte miec. Nic mnie nie kosztuje, w dodatku bank doplaca mi
    (...)
> [...]
    > niezawodna, bezplatna (ok, nawet przy jakis wymaganych obrotach), itp.
    > Tylko nie mowcie, ze takie rzeczy to tylko w erze ... bo karte ery mam

    Z grupowych testów i z tego co pamiętam to w miarę niezłe przeliczniki
    posiadają karty ING, Nordea i Eurobank. Jak to się jednak aktualnie
    przedstawia to trzeba by sprawdzić. Cóż jak padnie Polbank-era to trzeba
    będzie szukać nowego lidera.

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2011-02-24 14:58:43
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):
    > Z grupowych testĂłw i z tego co pamiÄ&#65533;tam to w miarÄ&#65533; niezĹ&#65533;e
    przeliczniki
    > posiadajÄ&#65533; karty ING, Nordea i Eurobank. Jak to siÄ&#65533; jednak aktualnie

    > przedstawia to trzeba by sprawdziÄ&#65533;. Cóş jak padnie Polbank-era to trzeba
    > bÄ&#65533;dzie szukaÄ&#65533; nowego lidera.

    Dzięki, no właśnie: jak padnie Polbank-Era to na pewno trzeba będzie szukać
    innego lidera. Polbank na razie z tego co widzę jest zdecydowanie przed peletonem.

    Sprawdzę, któryś z banków, które podałeś: w końcu muszę mieć lepszy back'up na
    sytuacje, w których Polbank zawiedzie, a transakcja będzie na jakąś większą
    kwotę...

  • 8. Data: 2011-02-24 15:50:55
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysiek pisze:

    > Może jest coś nie tak z kartą, ja nie miałem nigdy problemów za
    > granicą z karta Polbanku.
    > Może mam szczęście.

    Masz szczęście. :-)
    Ja problemów z Polbank Visa Gold trochę miałem - może nie aż tyle, co
    wątkotwórca, ale na tyle dużo bym wiedział, że zawsze muszę mieć inną
    kartę w zanadrzu. Z ciekawostek: Mimo, że karta jest na podpis, to
    czasami w Hiszpanii terminale sklepowe prosiły o pin. Zwłaszcza ciekawe
    jest, że ten sam terminal potrafił raz puścić transakcję na podpis, a
    innym razem na pin...

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2011-02-24 16:47:57
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 24 Lut, 16:50, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
> [...]
    > czasami w Hiszpanii terminale sklepowe prosiły o pin. Zwłaszcza ciekawe
    > jest, że ten sam terminal potrafił raz puścić transakcję na podpis, a
    Jak była na podpis to też tak miałem za granicą bywał PIN. albo nawet
    PIN i podpis jednoczesnie.

    Teraz mam z mikroprocesorem a i marketach we Włoszech i tak było na
    podpis;)

    Zapasowa kartę zawsze miałem, ale się nie przydawała..od czerwca mam
    na KK BZWBK zero transakcji.
    Muszę niedługo zrezygnować żeby nie płacić..może poszukam czegoś
    innego.

  • 10. Data: 2011-02-25 08:50:43
    Od: fiki <b...@g...com>

> [...]
    > zycie - predzej czy pozniej bede i tak i tak musial szukac zamiennika.

    Prawdopodobnie cos z ta karta jest nie tak. Ja z karta Polbank Era
    zjezdzilem cala europe i nie mialem z nia problemu ani razu(kilkaset
    transakcji w sumie). Za miesiac lece do USA na 2 tyg to bede testowal.