  • 31. Data: 2022-06-24 16:26:51
    Temat: Re: Konta oszczędnościowe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Jun 2022 15:40:54 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" op279akvej3j.15os0uow249af$....@4...net
    >
    > w:=wysokie
    > b:=banków
    >
    > w_stopy --> w_zyski_b

    a to chyba niekoniecznie, jesli musza dac w_lokaty, aby miec pieniadze

    >--> w_stany_finansowe_b

    A to chyba jakas minimalna kwota.
    Ewentualnie - brak nowych kredytow, a spłaty rosną.
    no ale wtedy stopy spadaja.

    >--> brak_presji_podwyższającej_oszczędnościowe%%

    No wlasnie

    > Aby banki dały %% oszczędzającym, trzeba podnieść rezerwę cząstkową, czyli wyssać
    > szmal z banków do NBP, przyokazyjnie zwiększając stabilność systemu bankowego, ale
    > Glapiński tego nie czyni...

    Ta nasza rezerwa chyba stała bardzo.
    No i moze słusznie, bo o ile chcesz podniesc?
    Zaraz sie larum podniesie, ze to skokowa zmiana, ze banki niegotowe,
    albo wyssana kwota malutka.

    > w_stopy --> zmniejszenie_chęci_zadłużania
    > --> zmniejszanie_ilości_szmalu

    a to chyba tak niekoniecznie, bo niby z braku kredytow nie
    nowych/dodatkowych pieniedzy na rynku, ale deponenci swoje maja.
    A skoro % lokat wysokie ... to bank musi zarobic.

    >--> dławienie_inflacji

    Albo wrecz odwrotnie - ludzie zobacza co sie dzieje, i kupia towary.
    Bo jutro bedzie drozej,

    > MZ Glapiński:
    > - nie chce, byśmy mieli więcej %% z oszczędności,
    > lecz
    > - chce wzbogacić banki, by te miały szmal na dogawory z klientami...
    > (PiS ,,przyciśnie'' banki, by te zwróciły ;) część szmalu klientom)
    >
    > Innymi słowy -- banki ściągną szmal z kredytobiorców, po
    > czym tym właśnie szmalem zadośćuczynią ;) kredytobiorcom...

    Na razie to beda chyba jajca z frankowiczami.

    > Gdyby Glapiński chciał podnieść oszczędnościowe%% -- nie prorokowałby publicznie
    > rychłego zaprzestania podnoszenia stóp, które najprawdopodobniej daleko przed
    > nami:
    > - wszyscy dookoła Polski podnoszą stopy
    > - inflacja w Polsce bardzo wysoka
    a i dookola rosnie.

    > - pandemia jeszcze nie za nami a wojna być może dopiero przed nami...
    >
    > Być może wojna dopiero przed nami a to, co widzimy teraz, to wstęp tylko, to
    przygrywka...
    > Wojna toczyć się może o:
    > - Karelię
    > (Finowie są uzbrojeni po zęby; otrzaskani z bronią, odpowiedzialni;
    > zdecydowani; zdeterminowani! -- to nie Polacy czy Białorusini; to
    > raczej Ukraińcy, ale obeznani z najnowszym sprzętem wojskowym
    > i wyposażeni w takowy; nadto Finowie dobrze rozumieją się ze Szwedami)
> [...]

    Watpliwe. Kto mialby toczyc ten spor - Polska, Litwa, Niemcy ?

    > - Krym
    > (może przypadnie w udziale Turcji)

    Watpliwe. Rosja lub Ukraina.

    > - demontaż Federacji Rosyjskiej
    > (uwolnienie przeróżnych ludów, długotrwała okupacja

    Tak bez atomowki ?

    > terenów obecnej FR, wyrównywanie różnorakich rachunków krzywd)
    > - głębokie rozbrojenie świata
    > (armie nie potrzebują dziś ładunków o energetycznych
    > ekwiwalentach setek tysięcy ton TNT, lecz punktowego
    > uderzania i rzeczywistej współpracy; deklarowana ;)

    jak widac - atomowki tez potrzebuja.
    A ta mniejsza bron droga jest :-)

    > - spychanie zorganizowanego terroryzmu w nicość

    Watpie.
    Akurat znow ma sie na czym uzbroic.

    > - zakończenie wojny Żydów z Arabami, czy raczej z terrorystami...

    Uuu, to chyba nie w tym wieku.

    No chyba, zeby tak ... Palestynczykow przesiedlic na Krym :-)

    J.

  • 32. Data: 2022-07-06 16:11:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 3dh7th3c8tju$....@4...net

    > a to chyba niekoniecznie, jesli musza dac w_lokaty, aby miec pieniadze

    Nie muszą -- co widać. Wprawdzie JKaczyński
    zmusza i straszy podatkami, ale nie muszą...

    > A to chyba jakas minimalna kwota.

    Możesz rozwinąć swą myśl?

    > Ewentualnie - brak nowych kredytow, a spłaty rosną.
    > no ale wtedy stopy spadaja.

    Wzrost oprocentowania kredytów daje bankom wzrost zasobów...
    Dodatkowo spadek zainteresowania kredytami daje bankom wzrost zasobów...

    > No wlasnie

    > Ta nasza rezerwa chyba stała bardzo.

    Na czas pandemii spadła; kiedyś HBGronkiewicz-Waltz jakoś nią plątała...
    Czy inni też kombinowali -- nie wiem...

    > No i moze słusznie, bo o ile chcesz podniesc?

    O 1%?...

    > Zaraz sie larum podniesie, ze to skokowa zmiana,

    Więc o 0.1% i za miesiąc kolejna podwyżka...

    > ze banki niegotowe, albo wyssana kwota malutka.

    Więc ponowić podwyższenie...

    > a to chyba tak niekoniecznie, bo niby z braku kredytow nie
    > nowych/dodatkowych pieniedzy na rynku, ale deponenci swoje maja.
    > A skoro % lokat wysokie ... to bank musi zarobic.

    Szmalu przybywa w efekcie kreacji, której nie ma bez kredytowania?...

    Bierzesz 100 platynowych -- oddajesz po roku 110... 10 przybyło...

    > Albo wrecz odwrotnie - ludzie zobacza co sie dzieje, i kupia towary.
    > Bo jutro bedzie drozej,

    Nie qpią, gdy im szmalu zabraknie -- będą (jak ja) oszczędzali...
    Będą mniej marnowali...

    > Na razie to beda chyba jajca z frankowiczami.

    Tzn.?

    > a i dookola rosnie.

    Musi rosnąć -- pandemia, wojna...

    > Watpliwe. Kto mialby toczyc ten spor - Polska, Litwa, Niemcy ?

    NATO kontra FR...
    Polska, Bałty i Niemcy oraz (teraz) Finlandia i Szwecja -- są w NATO...

    Spór już w toku -- Litwa blokuje Kaliningrad, by sprowokować wojnę,
    gdy NATO będzie gotowy do skutecznej obrony... (nie ma mowy
    o ,,wyzwalaniu'' Tallina i późniejszym odbijaniu morza ruin...)

    > Watpliwe. Rosja lub Ukraina.

    > Tak bez atomowki ?

    Tak lub nie... Bez:
    Szatanów, Topoli i Buław, a nawet bez Iskanderów
    lecz być może z:
    drobnymi ładunkami nuklearnymi...

    > jak widac - atomowki tez potrzebuja.
    > A ta mniejsza bron droga jest :-)

    Mniejsza broń może być bronią -- Szatany niosą tylko zagładę!

    > Watpie.
    > Akurat znow ma sie na czym uzbroic.

    Tzn.?

    > Uuu, to chyba nie w tym wieku.

    Dlatego, że Żydzi potrzebują tej wojny do integrowania się i budowania narodu?...

    > No chyba, zeby tak ... Palestynczykow przesiedlic na Krym :-)

    Miano tam osiedlić żydów/Żydów...

    --
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,: o ; eneuel@@gmail.com '.0_'