  • 51. Data: 2022-07-10 11:58:47
    Temat: Re: KH powinny być inaczej liczone
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chleb masowo wykupywali rolnicy do karmienia drobiu i trzody w gospodarstwach.

    -----

  • 52. Data: 2022-07-10 13:13:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Dynks polega na tym, że rata malejąca ZAWSZE daje mniejszą zdolność kredytową -
    stąd popularność "raty równej".

    Mniejsza zdolność kredytowa to nie problem. Przeciwnie - mniejsza
    zdolność kredytowa wpływa zmniejszająco na ceny m2 i dzięki temu ludzie
    mogą w większym stopniu finansować kupno mieszkania oszczędnościami,
    zamiast brać udział w rozkręcaniu spirali kredytowo-cenowej.

  • 53. Data: 2022-07-10 13:58:34
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-07-08 o 11:05, Olin pisze:

    > Sprawa jest prosta. W najlepszym z ustrojów uspołecznione zakłady wypiekały
    > chleb od razu nieświeży.

    Teraz też tak jest.Piekarnie odbierają stary chleb z marketów. Pieką i
    trochę przypalony znowu dostarczają sklepom.

    --
    animka

  • 54. Data: 2022-07-10 21:48:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> writes:

    > Teraz też tak jest.Piekarnie odbierają stary chleb z marketów. Pieką i
    > trochę przypalony znowu dostarczają sklepom.

    Odnoszę wrażenie, że jest nieco odwrotnie: w delikatesach (taki jest
    szyld) mam chleb (krojony, w folii) z odległą datą. Taki sam chleb
    w supermarkecie - praktycznie zawsze - musiałbym zjeść w ciągu 1, 2 dni.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 55. Data: 2022-07-10 22:01:35
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Odnoszę wrażenie, że jest nieco odwrotnie: w delikatesach (taki jest
    > szyld) mam chleb (krojony, w folii) z odległą datą. Taki sam chleb
    > w supermarkecie - praktycznie zawsze - musiałbym zjeść w ciągu 1, 2 dni.

    Mie miałaam na myśli krojonego chleba tylko całego, podłużnego.

    --
    animka

  • 56. Data: 2022-07-11 16:11:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jul 2022 21:48:56 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Odnoszę wrażenie, że jest nieco odwrotnie: w delikatesach (taki jest
    > szyld) mam chleb (krojony, w folii) z odległą datą. Taki sam chleb
    > w supermarkecie - praktycznie zawsze - musiałbym zjeść w ciągu 1, 2 dni.

    Kaufland, Lidl, Biedronka - czesto same sobie teraz pieką bulki i
    chleby. Z ciasta mrozonego.

    Jesli chodzi o Kaufland - najtanszy chleb, tzw "baltonowski", nie wiem
    gdzie pieczony - jak dla mnie, to juz na drugi dzien ciezki do
    zjedzenia. No i przestalem kupowac.
    Sprzedaja tez chleby z innych piekarni, ale ja lubie chleb swiezy,
    chrupiący, a nie z folii :-)

    Szczesliwie pod nosem otwarla mi sie Herta, wiec mam chleb dobry
    i srednio drogi ... taki chleb "mały" 3.65, i to na obnizonym VAT,
    rok temu byl 2.85.
    Ale kiedys kupowalem ten baltonowski po 1.59, to ile to % inflacji?

    P.S. prąd dla przemyslu podrożal, gaz podrożal, pszenica teraz drozeje
    ... to chleb musi byc drogi ...

    J.

  • 57. Data: 2022-07-11 21:30:15
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-07-11 o 16:11, J.F pisze:

> [...]
    > Ale kiedys kupowalem ten baltonowski po 1.59, to ile to % inflacji?
    >
    > P.S. prąd dla przemyslu podrożal, gaz podrożal, pszenica teraz drozeje

    Parę piekarni piecze chleb baltonowski, może i markety z mrożonego ciasta.
    Ja jem tylko chleb baltonowski z piekarni SPC. Piekarnia dostarcza ten
    chleb do jednego marketu, gdzie go zawsze kupowałam. Ostatnio jakiś nie
    ten ten chleb. Dużo mniejszy i różni się wyglądem. Chleb Baltonowski
    można było rozpoznać.Boli mnie brzuch od tego chleba, dawniej jak był
    nieoszukany to mnie brzuch nie bolałał.
    Znalazłam w internecie sklep firmowy SPC, najbliżej domu, ale i tak
    muszę jechać dwoma autobusami.W piątek się tam wybierałam, a była już
    godz 14-sta i cos mnie tknęło, że zadzwoniłam najpierw. Facet powiedział
    mi, że została już tylko połówka tego chleba. Ludzie kupują nawet po 3,
    czy 4 chleby. Dobrze, że tam nie pojechałam, bo nie miałabym z czym
    wracać do domu i tylko czas byłby stracony. Muszę jednak krócej spać i
    pojechać tam wcześnie rano. Jem tylko chleb baltonowski, inny mi przez
    gardło nie przejdzie.

    --
    animka

  • 58. Data: 2022-07-12 08:25:45
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-07-11 o 21:30, Animka pisze:

    > pojechać tam wcześnie rano. Jem tylko chleb baltonowski, inny mi przez
    > gardło nie przejdzie.

    Więc piecz swój i nie będziesz miała problemu z jakością i jeżdżeniem.
    (no mąkę trzeba będzie jednak kupić)

    Avast.

  • 59. Data: 2022-07-12 10:55:13
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-07-12 o 08:25, cyklista pisze:

    > Więc piecz swój i nie będziesz miała problemu z jakością i jeżdżeniem.
    > (no mąkę trzeba będzie jednak kupić)

    Mylę o tym.
    Mąka i drożdze to nie problem. Najpierw trzeba troche popróbować, żeby
    ten chleb się upiekł taki jak trzeba.
    Nastawia sie na noc, ale ciekawa jestem ile to prądu zżera.
    Dawniej piekłam co drugi dzień chleb bezglutenowy w piekarniku gazowym
    córce i wychodził ładny i dobry.
    Normalny chleb mi sie nię oststnio nie udał niestety i straciłam zapał.

    --
    animka

  • 60. Data: 2022-07-12 11:17:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 11 lipca 2022 o 21:30:45 UTC+2 Animka napisał(a):

> [...]
    > wracać do domu i tylko czas byłby stracony. Muszę jednak krócej spać i
    > pojechać tam wcześnie rano. Jem tylko chleb baltonowski, inny mi przez

    Spróbuj gruzińskiego.
    Coraz więcej tych piekarni, więc widać nie tylko ja się przekonałem.
    Ale też wiem, że trzeba popróbować, bo chlebki z poszczególnych piekarni różnią się
    od siebie calkiem mocno, widać w Gruzji takie same góry jak w Grecji (tam przez te
    góry jest tak, że niby jedna Grecja, niecałe 50km między regionami, a czasem nawet
    10km - ale przez góry - i w takich dwóch sąsiadujących rejonach kuchnia zupełnie inna
    - hmm, ale w sumie to i u nas, choć gór nie ma, ale może przez rozbiory, bywa
    podobnie).
    Więc jak jeden nie podpasuje do końca (ale niedobry na pewno nie będzie) to trzeba
    sprawdzać dalej.
    Choć tanio nie jest.
    A ten Twój batonowski to ile waży i kosztuje?
    Bo to gruzińskie to są puri i shoti - shoti jest chyba tylko po prostu mniejszy.
    I jeszcze są różne style kształtowania - okrągły, podłużny owal i podłużny ze
    zwężonymi końcami (shoti są tylko takie).
    W piekarni na Obrzeżnej są okrągłe (bywały i podłużne, piekarze się zmieniaja) 500g
    za 5zł (przed urlopem były po 4zł :( ) - ale często nie ma.
    Przy metrze Służew niby shoti, 350g za 5zł - ale takiej bardziej tłuste - prawie
    zawsze są.
    Przy metrze Stokłosy 450g za 7zł (już po "tarczy", z "tarczą" spadł z 6zł na 5,80zł -
    ale po krótkim czasie skoczyło na 7zł) - ten niestety jest najlepszy i prawie zawsze
    są - oczywiście po 9 rano, wcześniej nie bywam, jedynie po świętach piekarz dłużej
    śpi...
    Są też shoti, chyba po 4zł, ale nie wiem, ile ważą.
    W każdej z tych piekarni wszystko robione na miejscu, fajne są piece do wypieku
    chlebka, takie igloo z cegieł - i ustawione tak, że klient widzi ten piec i robotę
    piekarza.
    Oprócz chlebka sporo innych dobrych wypieków, czy też wręcz dań - chlebek z wkładką
    mięsną, jarską lub słodką - ale drogie, choć może wszędzie teraz tak drogo.