    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 12 Jul 2022 02:17:11 -0700 (PDT)
    <m...@i...localdomain> <t9t8h7$1s9f$1@gioia.aioe.org>
    <1hxljl2hhifzh$.30d7hei6iyrq.dlg@40tude.net>
    <t9vn4q$rmr$1@gioia.aioe.org> <m...@i...localdomain>
    <ta1rkq$qs3$1@gioia.aioe.org> <62c47309$0$567$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <62c5677f$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ek44sr3okr8i$.1jaf49jallgnr$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1gqmfzw2lrdwo.3bi7e55ezogf$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <10lap3nrg8xjs.wpy358x3ccxr$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <8...@4...net> <taeeu0$1315$1@gioia.aioe.org>
    <m...@i...localdomain>
    <q95t4x229lsw$.43ovr4mru4bj.dlg@40tude.net> <tahtp3$tfg$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: KH powinny być inaczej liczone
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 11 lipca 2022 o 21:30:45 UTC+2 Animka napisał(a):

    > Parę piekarni piecze chleb baltonowski, może i markety z mrożonego ciasta.
    > Ja jem tylko chleb baltonowski z piekarni SPC. Piekarnia dostarcza ten
    > chleb do jednego marketu, gdzie go zawsze kupowałam. Ostatnio jakiś nie
    > ten ten chleb. Dużo mniejszy i różni się wyglądem. Chleb Baltonowski
    > można było rozpoznać.Boli mnie brzuch od tego chleba, dawniej jak był
    > nieoszukany to mnie brzuch nie bolałał.
    > Znalazłam w internecie sklep firmowy SPC, najbliżej domu, ale i tak
    > muszę jechać dwoma autobusami.W piątek się tam wybierałam, a była już
> [...]

    Spróbuj gruzińskiego.
    Coraz więcej tych piekarni, więc widać nie tylko ja się przekonałem.
    Ale też wiem, że trzeba popróbować, bo chlebki z poszczególnych piekarni różnią się
    od siebie calkiem mocno, widać w Gruzji takie same góry jak w Grecji (tam przez te
    góry jest tak, że niby jedna Grecja, niecałe 50km między regionami, a czasem nawet
    10km - ale przez góry - i w takich dwóch sąsiadujących rejonach kuchnia zupełnie inna
    - hmm, ale w sumie to i u nas, choć gór nie ma, ale może przez rozbiory, bywa
    podobnie).
    Więc jak jeden nie podpasuje do końca (ale niedobry na pewno nie będzie) to trzeba
    sprawdzać dalej.
    Choć tanio nie jest.
    A ten Twój batonowski to ile waży i kosztuje?
    Bo to gruzińskie to są puri i shoti - shoti jest chyba tylko po prostu mniejszy.
    I jeszcze są różne style kształtowania - okrągły, podłużny owal i podłużny ze
    zwężonymi końcami (shoti są tylko takie).
    W piekarni na Obrzeżnej są okrągłe (bywały i podłużne, piekarze się zmieniaja) 500g
    za 5zł (przed urlopem były po 4zł :( ) - ale często nie ma.
    Przy metrze Służew niby shoti, 350g za 5zł - ale takiej bardziej tłuste - prawie
    zawsze są.
    Przy metrze Stokłosy 450g za 7zł (już po "tarczy", z "tarczą" spadł z 6zł na 5,80zł -
    ale po krótkim czasie skoczyło na 7zł) - ten niestety jest najlepszy i prawie zawsze
    są - oczywiście po 9 rano, wcześniej nie bywam, jedynie po świętach piekarz dłużej
    śpi...
    Są też shoti, chyba po 4zł, ale nie wiem, ile ważą.
    W każdej z tych piekarni wszystko robione na miejscu, fajne są piece do wypieku
    chlebka, takie igloo z cegieł - i ustawione tak, że klient widzi ten piec i robotę
    piekarza.
    Oprócz chlebka sporo innych dobrych wypieków, czy też wręcz dań - chlebek z wkładką
    mięsną, jarską lub słodką - ale drogie, choć może wszędzie teraz tak drogo.