  • 41. Data: 2010-06-01 06:22:30
    Temat: Re: [Euronet] ciekawostka
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 31 May 2010 16:49:31 -0500, witek napisał(a):

    > Za bardzo uprościłeś.
    > Nie. Nie masz swoich pieniędzy w portfelu. W portfelu masz pieniądze z
    > bankomatu. Po równowartość tego co ci wydał bankomat jego właściciel
    > zgłosi się do twojego konta.

    Patrząc z pozycji klienta, to sprawa jest oczywista. Zaniosłem swoje
    pieniądze do banku i wpłaciłem na konto. Bank daje mi dostęp do moich
    pieniędzy 24h/7/365 poprzez swoje oddziały i nie tylko, bankomaty,
    cashback itd itp. Co mnie obchodzi, że robi to przez łańcuch pośredników?
    To jego sprawa i jego problem a nie mój. Ja miałem swoje pieniądze na
    koncie i wypłaciłem je i mam je teraz w portfelu i są to zdecydowanie
    moje pieniądze a na koncie pojawiły się dodatkowe środki nie wiadomo
    skąd. Czy chcesz mi powiedzieć, że z chwilą kiedy wpłacam swoje pieniądze
    na konto w banku on stają się już bezpowrotnie nie moje tudzież niczyje?

    --
    xbartx

  • 42. Data: 2010-06-01 06:37:10
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-05-31 17:46, witek pisze:
    > No sorry. A kto ma to robić jak nie ty?
    program komputerowy? komputery wymyslono w zeszlym wieku m.inn. wlasnie
    w tym celu. Z dodawaniem i odejmowaniem radza sobie calkiem sprawnie...

    > Po za tym dla wygody klienta banki wprowadziły takie coś jak overdraft,
    > limit w koncie itp itd.
    idealne dla banku - plac za to czego nie potrzebujesz (ja np
    zlikwidowalem limit po pierwszym roku jego nieuzywania)

    > Właśnie po to, że jak się klient lekko pomyli w swoich rachunkach, a
    > wiadomo, że jest solidnym klientem, to żeby nie robić z tego fakut
    > problemu.
    >
    > Jak ktoś uważa, że overdraft należy wykorzystać na maksa to znaczy, że
    > czas zmienić myslenie.
    jak ktos uwaza ze potrzebuje "limit w koncie" to juz jego problem...

    > Saldo konta nie zawsze równa się temu co można jeszcze wydać. I z tego
    > trzeba sobie zdawać sprawę.
    jak tak nie jest to oprogramowanie jest do dupy.
    to tak jak bys dostal wyplate w kopercie, ale to nie znaczy ze "wszystko
    mozesz z niej wydac"
    Albo wyobraz sobie ze system jest tak skonstruowany ze blokady sie
    wogole nie zakladaja (a co, w koncu to system banku, moga zrobic jak
    chca). No to teraz karteczka i olowek w dlon, i notuj wszystkie
    transakcje, powodzenia.
    Marx

  • 43. Data: 2010-06-01 06:37:50
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-05-31 17:40, witek pisze:

    > oczywiscie, ze tak, ale to nie jest główny powód.

    no to z mojej strony EOT
    Marx

  • 44. Data: 2010-06-01 07:27:26
    Od: "Janusz" <j...@v...pl>

    Użytkownik "Filip" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Witam,
    Generalnie, to regulamin kart w Multi par. 16 punkt 5:

    § 16.
    1. W przypadku otrzymania zapytania autoryzacyjnego, MultiBank udziela
    autoryzacji do wysokości salda dostępnego na rachunku
    bankowym oraz do wysokości dostępnego limitu autoryzacyjnego. Udzielając
    autoryzacji MultiBank ustanawia na rachunku
    bankowym blokadę autoryzacyjną na kwotę odpowiadającą kwocie transakcji, na
    którą została udzielona autoryzacja.
    2. Kwota transakcji, na którą została udzielona autoryzacja, pomniejsza
    saldo dostępne rachunku bankowego oraz dostępny limit
    autoryzacyjny do czasu rozliczenia transakcji lub do dnia rozwiązania
    blokady autoryzacyjnej, w zależności od tego, które z
    wymienionych zdarzeń nastąpi wcześniej.
    3. Maksymalny czas, po jakim następuje rozwiązanie blokady autoryzacyjnej,
    w przypadku braku rozliczenia transakcji określa
    MultiBank.
    4. Jeżeli w terminie określonym w ust. 3 nie zostanie dokonane rozliczenie
    transakcji, następuje rozwiązanie blokady autoryzacyjnej
    i saldo dostępne rachunku bankowego zostaje powiększone o kwotę
    nierozliczonej transakcji.
    5. MultiBank zastrzega sobie prawo do obciążenia rachunku bankowego kwotą
    transakcji, którą otrzyma do rozliczenia po upływie
    terminu, o którym mowa w ust.1, oraz wszelkimi opłatami i prowizjami
    związanymi z transakcją, w dniu otrzymania transakcji do
    rozliczenia.

    Pozdr.
    Janusz

  • 45. Data: 2010-06-01 07:30:16
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 01 Jun 2010 01:12:09 +0200, sorden napisał(a):

    > Czy to wina klienta, ze bank nalicza odsetki od pieniedzy ktorych juz "nie
    > ma" ? ;)

    Przecież nie naliczy, a jak naliczy to skoryguje po zaksięgowaniu wypłaty.

    --
    Kojer

  • 46. Data: 2010-06-01 08:06:16
    Od: sorden <s...@s...com>

    Robert Kois wrote:

    > Przecież nie naliczy, a jak naliczy to skoryguje po zaksięgowaniu wypłaty.

    Nawet jak srodki na lokate jedniodniowa pojda ?
    Oj ciekaw jestem.

    --
    in

  • 47. Data: 2010-06-01 09:34:36
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 01 Jun 2010 10:06:16 +0200, sorden napisał(a):

    > Nawet jak srodki na lokate jedniodniowa pojda ?
    > Oj ciekaw jestem.

    Na lokacie naliczy. Na ror też, tylko dla banku za niedozwolony debet ;).

    --
    Kojer

  • 48. Data: 2010-06-01 10:58:43
    Temat: Re: ciekawostka
    Od: "Ja Czy Ty?" <w...@g...pl>

    On 31 Maj, 17:37, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > Oczywiscie Janek
    > uzgadnia z tobą, że nie wolno ci wziąć wiecej niż masz.
    > Oczywiście zanim Janek ci na to pozwoli sam musiał się dogadać z innymi
    > kolegami, że zobowiązuje się dać to po co się zgłoszą. Bo inaczej oni
    > nic by ci nie dali.

    I to jest jego problem i jego odpowiedzialnosc, aby zawierac oraz
    egzekwowac umowy (dogadywac sie). Jesli tego nie potrafi, to znaczy ze
    jest kiepskim kolega "Jankiem" w swoim fachu i powinien zajac sie
    pasieniem kozy.

    > I teraz taki jeden przychodzi do Janka po należną mu kasę. Zgodnie z
    > umową pomiędzy Jankiem i nim Janek sięge do portfela, a tam kasy niet.
    > Złamałeś umowę pomiędzy tobą i Jankiem i wziąłeś więcej niż miałes
    > pozwolenie. I co Janek ma zrobić?

    Kiedy bral, to mial.

    > Jasne?

    Nie.

  • 49. Data: 2010-06-01 11:01:28
    Od: "Ja Czy Ty?" <w...@g...pl>

    On 31 Maj, 17:46, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > No sorry. A kto ma to robić jak nie ty?

    Twierdzisz wiec, ze podawane stany kont i salda pelnia jedynie
    funkcje zabawnego wyswietlacza ekranu i moga odbiegac od
    rzeczywistosci?

  • 50. Data: 2010-06-01 12:05:45
    Od: sorden <s...@s...com>

    Robert Kois wrote:

    > Na lokacie naliczy. Na ror też, tylko dla banku za niedozwolony debet ;).

    Przeciez nie trzeba "wybierac" w euronecie calej kwoty z konta.

    --
    in