  • 11. Data: 2021-05-24 11:25:42
    Temat: Re: Dlaczego progresja podatkowa jest uznawana niejako za normę?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Podobnie zmniejszenie stawek powoduje zmniejszenie przychodów - system
    > powinien być "dostrojony" na maksimum przychodów.

    Uważam, że takie dostrajanie podatków jest wielkim błędem wynikającym z
    bardzo krótkowzrocznego patrzenia przez tych co o tym decydują.

    Gdyby móc przeprowadzić taki eksperyment, że w dwu identycznych państwach:
    - w jednym dostrajamy podatki tak jak piszesz,
    - w drugim są one o np. 30% niższe
    to jestem prawie pewien, że w tym drugim przychody z podatków będą rosły
    szybciej niż w tym pierwszym (bo pieniądze zostające w prywatnych rękach
    będą lepiej inwestowane niż te zebrane przez państwo) i po iluś (? może
    15) latach przychody z podatków w obu tych państwach się zrównają a
    potem w tym drugim będą nadal rosły szybciej niż w tym pierwszym.

    Tylko, że perspektywy 15 i więcej lat politycy nie ogarniają. Oni się
    chcą nachapać tu i teraz.
    P.G.

  • 12. Data: 2021-05-24 12:00:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 May 2021 18:38:09 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Dlaczego w większości świata progresje podatkową uznaje się za normę?
    > Bynajmniej nie chce argumentować za degresją. Ale skoro tak wielu mówi
    > że "podatki powinny być m.in. sprawiedliwe" to dlaczego podatek liniowy
    > nie jest normą dla większości?

    Bo biednych jest wiecej, a mamy demokracje.

    Tudziez - bo bogaci wyciagneli lekcje i nie chca rewolucji :-)

    J.

  • 13. Data: 2021-05-24 12:52:03
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 23/05/2021 18:38, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > Bynajmniej nie chce argumentować za degresją. Ale skoro tak wielu mówi
    > że "podatki powinny być m.in. sprawiedliwe" to dlaczego podatek liniowy

    Bo to trochę głupi, neoliberalny, mokry sen :D

    Też mi się kiedyś wydawało, że przecież liniowy jest najsprawiedliwszy
    ze sprawiedliwych, bo każdy płaci taki sam odsetek no ale rzeczywistość,
    jak zwykle, jest trochę bardziej skomplikowana (głównie doświadczenia
    organoleptyczne z mieszkania w neoliberalnej utopii zwanej Chile) ;)

    Takie tam "food for though": https://www.youtube.com/watch?v=kXCGbAv8YPw

    Czy bardziej progresywne podatki/obciażnie byłyby sprawiedliwsze? A któż
    to wie - tak czy tak świat jest zły-i-niesprawiedliwy... gdzieś... dla
    kogoś ?\_(?)_/? :D

  • 14. Data: 2021-05-24 13:33:59
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Monday, May 24, 2021 at 6:09:05 AM UTC+2, Kamil Jońca wrote:
> [...]

    Ale po co tutaj jakaś teoria? W ogóle nie ma czegoś takiego jak zwyżka podatków ze
    wzrostem dochodów!

    Przecież to jest dokładnie odwrotnie: podatki są wysokie (u nas 32%), a to co
    uważacie za progresję to po prostu skutek systemu zniżek podatkowych dla mniej
    zarabiających :-)

    witrak()

  • 15. Data: 2021-05-24 13:44:36
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-24-maja-2021 o 13:33, witrak() pisze:
    > Przecież to jest dokładnie odwrotnie: podatki są wysokie (u nas 32%), a to co
    uważacie za progresję to po prostu skutek systemu zniżek podatkowych dla mniej
    zarabiających:-)

    Właśnie wg. lewactwa nie ma tak potrzebnej progresji bo istnieją zniżki
    ulgi sposoby omijania podatków dla bardziej zarabiających ;-)

    Trzeba z tym walczyć aby PROGRESJA BYŁA.
    Nawet Bajden jedzie w tym kierunku.
    To co się dziwić PiSowi ;-)

  • 16. Data: 2021-05-24 13:45:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-24-maja-2021 o 07:51, Kamil Jońca pisze:
    > To jest bardzo dobry powod.

    Tak rozumuje DEBIL ;-)

  • 17. Data: 2021-05-24 13:49:12
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-24-maja-2021 o 11:25, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > potem w tym drugim będą nadal rosły szybciej niż w tym pierwszym.
    >
    > Tylko, że perspektywy 15 i więcej lat politycy nie ogarniają. Oni się

    TEMU PANU POLAĆ

    Kluczowe słowo "perspektywa"

    PS. I tu się nasuwa pytanie:
    Czy w długiej perspektywie wejście do UE było słuszne czy tylko
    opłacalne w krótkiej perspektywie? ;-)

  • 18. Data: 2021-05-24 13:52:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-24-maja-2021 o 12:52, Wojtek pisze:
    > jak zwykle, jest trochę bardziej skomplikowana

    Jak się przez lata komplikowało ludziom życie i tłukło do głów lewackie
    slogany o takich samych żołądkach to TAK JEST BARDZIEJ SKOMPLIKOWANA

    Bo łatwo to się redystrybucję powiększa.

    Trzeba mieć jaja żeby ją zmniejszać i widzieć PERSPEKTYWĘ ;-)

  • 19. Data: 2021-05-24 13:54:03
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > Tak rozumuje DEBIL ;-)

    Miło mi. Kamil jestem.
    Miłego dnia.
    KJ
    PS. nie musisz odpisywać.

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 20. Data: 2021-05-24 15:08:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A debil chcący być inteligentem dorabia do progresji ideologię

    Tacy oni już są ;-)