  • 91. Data: 2021-08-13 23:59:48
    Temat: Re: Dlaczego progresja podatkowa jest uznawana niejako za normę?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Prawdziwe, ale jakie te podatki?
    > Bo 5% pewnie by chetnie zaplacil, 10 czy 15% obecnie tez,
    > ale jak Kviatek chwali 90%, to co sie dziwic, ze omijaja ..

    Takie na jakie sie wszyscy umowimy.
    Jeżeli umawiamy sie ze płacimy np 17% to dobrze byłoby zeby nie było
    tak ze jedni płaca 17 a drudzy 0.5% bo zysk transferuja do rajów
    podatkowych gdzie płaca 0,1%...

    > Po sieci krazy stary tekst Astrid Lindgren, ktorej ponoc stawka w
    > pewnym momencie wzrosla do 108%.
    > To co prawda jakis "marginal rate", i nie calkiem wiadomo o co
    > chodzi ... byc moze literatka sama tez niezbyt dokladnie wiedziala
    > o co chodzi.

    To ciesze sie ze jako argument podajesz cos "byc moze" "nie wiem" "nie
    znam sie" i "to moze nie miec zadnego sensu".

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 92. Data: 2021-08-13 23:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Czytaj to na co odpowiadasz. Nie napisałem że to człowiek dobry
    > ani zły. Nie mnie to osądzać.
    > Stwierdziłem FAKT.
    >
    > Lewacy takiego człowieka nazywają ZŁODZIEJEM w najlepszym
    > przypadku.
    >
    > Sztuką jest tak uprościć/zmniejszyć redystrubucję żeby podatki
    > zapłacili wszyscy a para nie szła w gwizdek.

    Na takim poziomie ogolnosci to nawet lewacy sie z toba zgodza.

    > Cieszę się że też potrafisz dostrzec fakt.
    > Ja uważam że to kręcenie ma mieć jak najmniejszy wpływ.

    > eeeeeeee To lewacy twierdzą przecież że nowocześnie i progresywnie
    > (i takie tam...) jest zabierać jednym a dawać drugim.
    > Dziesiątki lat mi się rzygać chce jak to słyszę w telewizorach.

    Ale to nadal nie pokazuje ze nowoczesnie = skomplikowanie.
    Powiedziałbym wrecz ze jest dokładnie odwrotnie. Bo chyba juz sie
    wszyscy zorientowali ze skomplikowanie jest tylko dla biednych.
    Bogaty zatrudnia tych najlepszych, co sie na tym znaja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki