  • 11. Data: 2010-07-07 18:51:33
    Temat: Re: Co zamiast Multibanku (dlugie)?
    Od: " wielkie fo" <a...@W...gazeta.pl>

    Rafal M <r...@g...com> napisał(a):

    > Jakies sugestie? Moze inne banki zaproponujecie?

    No to ja nieśmiało zasugeruję ING - konto direct. Od 3 miesięcy mam tam główne
    konto (poprzednio w Eurobanku) i jest całkiem OK. Nie mam wielkich wymagań co
    do konta (nie posiadam ani nie zamierzam posiąść kredytów konsumpcyjnych) - ma
    mi służyć głównie do częstego robienia przelewów (w tym stałych, poleceń
    zapłaty), wypłacania kasy z bankomatów, przyjmowania od czasu do czasu EUR z
    zagranicy. W tym się rachunek sprawdza dobrze. Produkty takie jak fundusze
    (mBank) czy hipoteka (Polbank) są gdzie indziej, więc pod uwagę przy decyzji o
    podstawowym rachunku w ogóle nie brałem pod uwagę opłacalności tych produktów
    w ING.

    PS Eurobank też był całkiem OK, dla mnie bardzo wygodny interfejs, ale nie
    miał kont w EUR, no i wypłaty z obcych bankomatów 1zł, za to procent wyższy
    niż średnia rynkowa.

  • 12. Data: 2010-07-07 19:15:02
    Od: Homzik <h...@g...com>

    Ja tam lubię Aliora, fajny interfejs, dobra obsługa w oddziale czy
    telefonicznie, konto oprocentowane więc odrobi opłatę za kartę.

    Fakt, że czasami serwis transakcyjny siada, ale ostatnio jakby mniej,
    poza tym widać, że cały czas coś tam robią i dodają nowe funkcje.

    Brakuje trzeciej sesji Elixiru, ale gdyby Twoja pensja naprawdę doszła
    w pon zamiast piątek, to zostaje od tego kredytówka z Multi

    dbnet ma bardzo toporną obsługę, już wolałbym openonline, ale
    oddziałów brak, a infolinia czynna chyba pon-pt 8-20 zamiast 24/7

    Jak nie Alior to raczej ING Direct, transakcje kartą za 100 zł
    miesięcznie i konto z wszystkimi bankomatami za free.

  • 13. Data: 2010-07-07 19:58:47
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-07-07 20:00, Ra pisze:

    > Trochę klientów jednak ma, a że bre chce w końcu jasno określić grupy docelowe
    > dla mbanku i multi to nic złego. Przynajmniej nie będzie kolejek do kasy

    Nie twierdzę że to coś złego.
    Twierdzę, że otwieranie na nowych warunkach Multikonta Active jest
    ekonomicznie nieuzasadnione, a konto Aquarius ma ekonomiczny sens
    przy wpływach 5000 lub 12000 zł, zależnie od taryfy.
    Trochę klientów ma, a czy za rok będzie więcej? Wątpię.

  • 14. Data: 2010-07-07 20:46:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-07-07 19:28, Rafal M pisze:
    > I teraz mBank czy Alior?

    mBank i Alior. mBank do przelewów, Alior do całej reszty.

    > - bardzo droga debetowka - 60 zl rocznie - plusem sa bezplatne
    > wszystkie bankomaty (ale to samo mam w DBnet za darmo). Wypukla
    > debetowka to extra 15 zl.

    To jest nieprawda :) Karta debetowa w Alior kosztuje 5 PLN/miesiąc ale
    ROR w Alior jest oprocentowany na 2,5% (lokata nocna na 5%). Nie wiem
    ile trzymasz zwyczajowo pieniędzy na ROR ale u 95% ludzi jakich znam
    jest to >2k PLN, a właśnie taka kwota dzięki lokacie nocnej daje 5 PLN
    odsetek miesięcznie czyli resetuje nam opłatę za kartę.

    > - onlinowy system (pomijajac czeste problemy techniczne)
    > - ma oddzialy (co tez jest jakims plusem)

    Obsługa "zwykła" w Alior jest na lepszym poziomie niż Multi Aquarius
    (aczkolwiek poza Warszawą natknąłem się na dwa "słabe" oddziały Alior,
    gdzie obsługa była mi niechętna).

    > Slowiem ciezki orzech do gryzienia.
    > Mysle, zeby konto glowne miec a Aliorze (bez debetowki), DBnet do
    > wyplat z bankomatow, a dla mBanku zostawic eMakler i Supermarket TFI.

    Już to pisałem kiedyś ale dbnet jest tu zbędny.

    Ja mam główne konto w Alior, korzystałem parę razy z oddziałów, a ich
    kartą dokonuję darmowych wypłat z bankomatów, mam też u nich KK. Raz w
    miesiącu puszczam z Aliora przelew do mBanku i później resztę rzeczy
    opłacam z mBanku (bo mi się nie chcę wprowadzać odbiorców zdefiniowanych
    w Alior).

    > Jakies sugestie? Moze inne banki zaproponujecie?
    > A moze MultiBank na skutek odplywu klientow we wrzesniu wprowadzi
    > jakas promocje lojalnosciowa/utrzymaniowa? ;-) Bo kurcze szkoda by
    > bylo utracic podglad do transkacji, potwierdzen przelewow z ostatnich
    > 8 lat.

    Ja w Multi miałem rachunek jeszcze jako student, miałem u nich swoją
    pierwszą KK (zdolność wyliczana na podstawie średniej ocen :) i
    pożegnałem ich zniechęcony wieloma rzeczami. Prawdę mówiąc to ani razu
    nie zatęskniłem za Multi.

    Alior + mBank to w chwili obecnej doskonałe rozwiązanie, stosuję od 1,5
    roku i polecam.

    Aczkolwiek niebawem do tego duetu dołączy KK Millennium, Visa Impresja :)

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2010-07-07 22:43:46
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 07 Jul 2010 11:16:18 -0700, Rafal M napisał(a):

    > I ta 3 sesja to najwiekszy bol. Puscilem juz do Aliora maila, czy
    > planuja cos w tym temacie zrobic.
    > Nie raz to moze byc sytuacja: miec pensje w piatek wieczorem, a miec
    > pensje w poniedzialek w poludnie :/

    Jeżeli przyjdzie 3 w piątek to będzie w poniedziałek około 8 rano na
    koncie, no chyba że to będzie pierwszy dzień świąt bożego narodzenia ;)

    Xenocide

  • 16. Data: 2010-07-07 22:46:13
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 07 Jul 2010 10:28:02 -0700, Rafal M napisał(a):

    > Witam :)
    >
    > W zwiazku z wysokimi podwyzkami abonamentow w Multibanku po 8 latach
    > posiadania u nich glownego konta postanowilem zrobic przeprowadzke :(

    Co do zmiany konta, to teraz niektórzy oferują, że wklepią Ci wszystkie
    przelewy, zlecenia przy przenosinach - jak to działa i czy w ogóle działa
    w praktyce, to Ci nie powiem.

    Z innych kont wartych rozpatrzenia proponuję:

    Inteligo, Nordea i można jeszcze spojrzeć na to konto z open finance.

    Xenocide

  • 17. Data: 2010-07-07 23:27:42
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Rafal M" <r...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]
    > Ogolnie, z karty debetowej do konta korzystam sporadycznie - 1-2
    > wyplaty miesiecznie z bankomatow, cala reszta to tranzakcje
    > bezgotowkowe (wiec tylko KK).
    >

    > Z kont jakie mam teraz:
    >
    > Multibank - idzie do zamkniecia, zostaje tylko KK
    > mBank - jeden z pretendentow do tytulu konta glownego
    > Alior Bank - kolejny z pretendentow do tutulu konta glownego
    > DBnet - do wyplat z bankomatow :)
    > Polbank - skarbonka na oszczednosci biezace
    > OF/Getin - oszczednosci
    > BZWBK - idzie do odstrzalu jak tylko bede mial chwile czasu.

    Dla najnizszych kosztow zawsze musi byc polaczenie ofert z kilku bankow.
    W moim wypadku:
    Alior- konto do platnosci, bez karty debet. oraz KK oraz oszczedn walutowe
    (oferta czasami lepsza od Getina i pelny dostep on-line do produktow
    walutowych, czego w Getinie brak)
    DBnet do wyplat z bankomatow (w polaczeniu z K. oszczednosciowymi- teraz
    mozna 3xoszcz-24H- nie trzymam wszystkiego na ror, stopniowo zasilam z
    oszczednosciowych, takie zasilenie zawsze szybsze niz elixir z innego banku)
    OF/Getin-oszcz.
    BZWBK-zapasowa KK, oraz k.oszcz. w GBP-chyba nikt nie daje 1% dla GBP na k.
    oszcz.
    EB-oszczedn. biez.
    Meritum-lokaty+k. oszczedn.
    -------------------------------------Laczne koszty rachunkow-zero zl
    Jest z czego wybierac i kazdy moze zlozyc sobie darmowy zestaw dla wlasnych
    potrzeb.

  • 18. Data: 2010-07-08 00:00:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 07 Jul 2010 20:03:10 +0200, Bogdan B. napisał(a):

    > Miałbym też do przeniesienia: kilkanaście zleceń stałych, polecenie
    > zapłaty, fundusze inwestycyjne w tym także IKE z funduszami i
    > zmianę rachunku w kilku miejscach np. dla kończących się struktur
    > i zapadających obligacji.

    Nie wiem jak z FI i strukturami, ale resztę Ci przeniosą sami za jeden
    podpis.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2010-07-08 00:00:59
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-07 22:46, Mithos pisze:
    > Alior jest oprocentowany na 2,5% (lokata nocna na 5%)

    To dlaczego ja mam oprocentowanie lokaty nocnej na 0,10% ?

    Czy jak założyłam konto w Aliorze i promocja z tymi 50 zł. się zaraz
    skończyła to już mi tych 50 zł w następnym m-cu nie dopiszą do
    rachunku? (Dopisali 1 raz. 30 czerwca bodajże).

    --
    animka

  • 20. Data: 2010-07-08 00:11:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 7 Jul 2010 10:28:02 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

    > W zwiazku z wysokimi podwyzkami abonamentow w Multibanku po 8 latach
    > posiadania u nich glownego konta postanowilem zrobic przeprowadzke :(

    Witaj w klubie. Ja już tu marudziłem jakiś czas temu :)

    > W Multibanku jestem od 8 lat, wiec szkoda sie przenosic (nawyki jednak
    > juz jakies mam), ale coz... zostawie sobie u nich tylko KK, cala
    > reszta idzie do zamkniecia.

    Ja zwijam również KK i wnioskuję o Polbank Era, choć otrzymanie tej karty
    przypomina udział w loterii.

    W Multi KK z limitem 1500 dostałem jeszcze za czasów studenckich za
    średnią ocen, a w Polbanku przy limicie raptem dwukrotnie większym cudują z
    papierami.

    > Stad pojawia sie moje pytanie: Gdzie sie przeniesc?
    >
    > Co do wymogow:
    > (...)

    Wymagania podobne, tylko bez obsługi walutowej. Dylemat Alior-BZWBK wypadł
    na korzyść tego drugiego. Za duży bałagan w wyższej kulturze bankowości
    przeważył ;) No i ładną zbliżeniówkę BZWBK daje do konta <30 ;)

    Miałem tam konto od wielu lat, ale się wyniosłem po wprowadzeniu opłat.
    Jak widać poszli po rozum do głowy. Sporo rzeczy też mozna załatwić przez
    WWW.

    > Bo kurcze szkoda by
    > bylo utracic podglad do transkacji, potwierdzen przelewow z ostatnich
    > 8 lat.

    Zrzuć wszystko do PDF-ów albo kup dużo papieru do drukarki :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl