    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 2 Oct 2020 07:52:50 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Citi Kantor
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2020 13:18:18 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Porównałem te konta i za zmianą przemawiają:
    > - bezwarunkowa bezkosztowość:
    > - środki przeznaczone na utrzymanie dotychczas bezkosztowości mogą
    > kiedyś się przydać do utrzymania bezkosztowości jakiegoś innego konta,
    > - brak zawracania głowy z wyrabianiem zakupów,
    > - kilka darmowych przelewów Express (w Citi Priority nie ma).
    > Przeciw zmianie:
    > - tylko 4 wypłaty darmowe z obcych bankomatów (ja rozumiem, że nie na
    > osobę a na konto)
    > - sowita opłata za obsługę kasową w banku (raz korzystałem, ale w sumie
    > chyba się obejdzie).

    Hmm, jak będzie z tymi wypłatami z bankomatów na koncie wspólnym to musisz się sam
    dopytać - czy będzie to liczone per konto czy per karta (a konto w citku może mieć do
    4 współwłaścicieli, to rekord, z innych pozwalających na więcej niż 2 znam tylko
    skarbonkę z trzema).
    I rzeczywiście bonus w postaci express elixir - chyba 3.

    Obsługa kasowa - w tym celu może warto mieć dodatkowy bank na wypadek konieczności
    dużej wypłaty (jeśli ma się tyle w banku ;) - debetówka do priority ma maksymalny
    limit wypłat z bankomatów 25k dziennie (a płatności max. 10k), a tyle to się na raz z
    bankomatu nie dostanie, nawet z citkowego, jeśli ktoś akurat szczęśliwie ma pod ręką
    (mają większe szczeliny).
    Hmm, ale w sumie z "moich" jedynym bankiem z darmowym kontem, które wciąż można
    założyć, i darmową kasą jest kantor aliora - a alior oddziałów nie ma dużo, a tych z
    kasami jeszcze mniej i systematycznie likwiduje.

    Sprawdź przy okazji, jakie są te limity debetówki dla citi priority.
    Przy zmianie typu konta podobno nie wymieniają debetówki (a przynajmniej z priority
    na citi konto, ciekawe, czy przy zmianie z gold też zostawią ;).

    Dziś dzwonili do mnie z citka i usilnie namawiali na zmianę na priority - nawet do
    tego stopnia, że kłamali, że citi global wallet (czyli że karta "sama pobierze" z
    konta w euro przy płatności w euro) jest tylko dla citi konta, a przy priority trzeba
    przełączać ręcznie.

    Jaki to ma sens? Tzn. telesprzedawcę rozumiem, ma zadanie i stara się je wykonać -
    ale dla banku? Może czepiają się tylko tych, co dostali zwolnienie z opłat?

    W ogóle coś poziom obsługi w citku spada do poziomu mLinek - próbuję się dowiedzieć,
    czy da się założyć wspólne konto przez telefon/net (bo zakładanie konta w oddziale
    już przerabiałem, żenua, jedyny zysk to kolekcjonerska debetówka ze złotymi literkami
    ;) - odpowiadają mi na zmianę dwie citiLinki, jedna twierdzi jedno, druga drugie...
    Możliwa jest chyba droga okrężna - żona zakłada konto indywidualne (bo ja drugiego
    indywidualnego nie mogę) a potem je uwspólniamy - to też podobno da się zrobić przez
    net/telefon.
    Ale się robi problem, bo w citku jest pojęcie "pierwszego współwłaściciela" - i
    pewnie podobne jazdy mogą być co w santander (o czym niżej).

    > A to trzeba pisać?
    > Jak wszedłem w konto to znalazłem miejsce prowadzące do zmiany typu
    > konta, ale jak kliknąłem to pojawił się następny widok z listą typów
    > kont do wyboru, ale wszystko 'na szaro' i z kręcącym się kółeczkiem "się
    > pracuje".
    > Jedyne co zadziałało to zamknięcie okna.

    No i co, wykokosili się z tą zmianą?
    Jak tak, to zajrzyj do kantoru i przekopiuj kursy.

    U mnie na prority o 16:11:
    EUR/PLN 4.4865 4.5101
    USD/PLN 3.8277 3.8463
    CHF/PLN 4.1583 4.1807
    GBP/PLN 4.9523 4.9782
    EUR/USD 1.1698 1.1749

    Rzeczywiście jest możliwość zmiany typu w ST - choć te 4 dni czekania oznaczają, że
    jest to niewiele więcej niż template wysłania wiadomości - a przy okazji robią sobie
    disclaimer, bo wymagane jest pobranie "dokumentu dotyczącego opłat".

    > Przy okazji wczytywania się w TPiO taki wniosek:
    > Szkoda, że nie otworzyłem konta w euro miesiąc temu - nadal bezpłatne
    > nawet ponad 10k. Wtedy zmiana typu konta powodowała by też wpadniecie w
    > te limity - byłby argument aby nie zmieniać.
    > Czyli oni mają taką politykę, że w miarę możliwości, co klient dostał to
    > może zachować (tak ja to interpretuję).

    Cóż, można powiedzieć tylko: "Dotychczas tak było - ale teraz mamy komputer!".
    Citek stosował politykę zostawiania "starym" klientom warunków, na które się umówił -
    ale właśnie ją skończył, zmieniając wszystkim posiadaczom citi priority warunki na
    nowe (a były jeszcze "stare" citi priority z bardzo starymi warunkami - kiepskimi,
    ale może komuś odpowiadały, skoro w osobnej TOiP pozostawały) - przynajmniej dla
    konta złotówkowego, bo że zostawili dla euro to żadna łaska.

    > Na razie założyłeś, że skoro dali Ci rok darmowo to nie zmieniasz.
    > A może jak będziesz chciał zmienić za rok to oferta CitiKonta się
    > pogorszy tak jak pogorszyła się konta euro, a jak zmienisz teraz to
    > zachowasz to co dostałeś?

    Tego nigdy nie wiadomo.
    Wiadomo tylko jedno - bank, żeby pogorszyć warunki, musi to zapowiedzieć 2 miesiące
    wcześniej - i tylko tyle można mieć pewnego.
    Ja KK w citku mam bezpłatną bezterminowo - ale mogą mi wypowiedzieć umowę bez podania
    przyczyny z 2-miesięcznym okresem wypowiedzenia.

    A skoro pogorszyli wszystkie citi priority to nie ma podstaw sądzić, że jak im się
    zachce, to nie pogorszą wszystkich citi kont.

    > Przy okazji takie info (sukces).
    > Zadzwonili do mnie z Citi - czy wiem, że jest program poleceń i jak
    > kogoś polecę i oni dadzą mu kartę to coś tam dostanę.
    > Ja na to, że polecić mógłbym tylko żonę, ale karty jej nie dacie bo się
    > rozbije na papierach bo wy całym sercem nie lubicie sp.j.
    > Pani, że mają ofertę karty darmowej (limit 5k) i bez dokumentów (ale
    > chyba poza tym programem poleceń - w sumie nie jestem pewien). Coś tam.. BP.
    > Wychodzi na to, że się udało, czym mnie zadziwili :)

    Ten "program poleceń" dla KK to pic jest - taka sama promo jak każda inna, czyli
    nagroda za wyrobienie KK 400zł - tyle że podzielona po połowie między polecającego i
    polecanego. Jedno, co jest lepsze w stosunku do zwykłych promo (w których jest
    nagroda też ok. 400zł - telefon czy vouchery) to to, że jest wymóg wydania tylko
    200zł - a zwykle jest koło 500zł (w sumie różnica dla nastolatka - kiedyś to trzeba
    było wydać 2k, to już mógł być problem, teraz - niestety - nie jest).
    Aha, i jeszcze trzeba się upewnić, że moto-bp bierze udział w tej promo - bo może być
    tylko dla simplicity.

    Co do dochodu bez dokumentów - nie wierz, póki nie sprawdzisz.
    Jak żona brała w ostatniej promo z telefonem właśnie moto-bp (promo była fajna, bo
    karencja tylko od 1.1.2020, a promo była luty-marzec) to specjalnie kazałem jej żądać
    limitu 5k (w ogóle dobrze, że citek na jakieś negocjacje przy zamawianiu pozwala,
    kiedyś dawali tyle, ile max. było można - a do tego przy zamawianiu nie potrafili
    powiedzieć, ile wychodzi, i dowiadywałeś się dopiero jak przychodziła pocztą umowa -
    to też było głupie, bo potem zaraz można było obniżyć jedną wiadomością w ST - a
    nawet głupie podwójnie, bo np. do mnie zaraz zadzwonili z propozycją podwyższenia do
    150%) - a i tak dokumenty dochodowe trzeba było przesłać (i jeszcze musiałem napisać
    list z wyjaśnieniami w PDF - bo musiał być jako załącznik - że na potwierdzeniach
    wpływu pensji żony jest moje nazwisko, bo taką głupotę na kontach wspólnych ma
    santander - dobrze, że choć widoczny był nadawca, więc widać, czyja naprawdę była ta
    pensja - tzn. naprawdę to ona jest wspólna, ale banki jakoś nie potrafią tego do
    wiadomości przyjąć).
    No chyba że sam się nabrałem i trzeba było kazać 4900, albo 4k - bo może nie jest
    tak, że "dokumentów nie trzeba do 5k", tylko że "od 5k trzeba" - widać nie należy być
    zachłannym ;>
    Ogólnie moto-bp ma minimalny limit 1700zł.

    > A studiując te TPiO odkryłem, że chyba!! dla mojej Simply Citi karta
    > dodatkowa jest gratis (albo była by gratis, gdybym ją od razu wziął) bo
    > nie wiem, czy "dla kart wydanych w terminie..." dotyczy karty głównej
    > czy dodatkowej.

    Trzeba sprawdzić datę zawarcia umowy - wg tego dodatkowe do simplicity są płatne lub
    nie - a zamawiać dodatkowe można w dowolnym terminie (można nawet wyklikać w ST).

    > Teraz się zastanawiam czy:
    > - w jednym banku można mieć kilka KK (nigdy nie miałem),

    Można, przynajmniej w santanderze - ja miałem 3 na raz - to był jednak achievement,
    trzecią musiałem załatwiać "normalnym" trybem przez telefon i dali limit tylko 4k.

    > - jeśli tak to czy załatwiać też sobie tę coś tam BP skoro darmowa to
    > lepiej mieć niż nie mieć :)

    W tym samym banku drugą MC - nie widzę korzyści, chyba że taką, że jedna bezpiecznie
    leży w domu, a drugą się nosi (czy też na zmianę, żeby się bank nie obraził i nie
    zadzwonił, że nieużywaną zamkną).
    Bo jak jakąś kartę już masz to na drugą żadnej promocji nie dostaniesz.

    Ale np. dla żony może być - szczególnie jak z jakąś promo, dla tej moto-bp było sporo
    zwrotów za benzynę - choć chyba tylko właśnie na bp, więc może w konsekwencji wyjść
    drożej ;>
    No ale nagrodę zawsze można wyłudzić - tutaj każdy PESEL jest cenny ;) - a po
    dostaniu nagrody wyklikać zamknięcie karty, to jeszcze zadzwonią i zaproponują
    moneyback 10%, max. 100zł - a po 4 miesiącach znów można zamknąć i czekać, aż minie
    karencja (skoro masz darmowe dodatkowe do simplicity).