  • 21. Data: 2020-08-12 22:50:29
    Temat: Re: Cejrowski obszedł mailem problem konieczności posiadania komórki do potwierdzania przelewów
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    [Cejrowski boso obszedł pół świata, więc i problem mógł obejść?...]

    "Dawid Rutkowski" 0...@g...c
    om

    : gdzie jest tzw. "internet" - i jednocześnie nie ma możliwości odbioru SMSa

    U Trybuna.

    : przelew on tam-tamem prześle, czy jednak notebooka musi mieć ze sobą

    Zleca przelew z cudzego komputera, do czego kod otrzymuje
    na konto w Gmail?... Powraca do domu, zmienia hasło do
    gmaila i może znów zlecić przelew?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 22. Data: 2020-08-13 01:50:23
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2020-08-11 o 13:20, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Wystarczy modem wpięty w jakieś raspberry pi w domu.
    > A rzeczone pi może mu po nadejściu forwardować na maila.
    > Albo można się po ssh wbijać, na bieżąco odczytywać
    > i przeklejać w formularz.

    Usługi sms/voice realizuje się od dawna przez Internet,
    telefon/modem/karta sim nie są potrzebne.

  • 23. Data: 2020-08-13 10:34:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 12 Aug 2020 22:48:02 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Termopile chyba są ładnym
    > zakątkiem Ziemi, choć leżą w Grecji...
    > na pewno można tam wziąć gorącą kąpiel...]

    Właśnie że nie można. Od czasów Leonidasa i Kserksesa poziom morza się
    obniżył i do plaży jest 4-5 km.
    Ponieważ globalne ocieplenie nieuchronnie postępuje, może doczekamy się
    powrotu do historycznego wystroju słynnego wąwozu, bo obecnie prezentuje
    się nędznie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 24. Data: 2020-08-13 11:49:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 12 sierpnia 2020 22:51:16 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > [Cejrowski boso obszedł pół świata, więc i problem mógł obejść?...]

    Polecam "Piesek Leszek - Głaz" (choć ostatnio jak szukałem to nie było na youtube,
    szkoda, bo przecież są odcinki nr np. 1715) - idealnie pokazuje ideę "obejścia
    problemu".

    > : gdzie jest tzw. "internet" - i jednocześnie nie ma możliwości odbioru SMSa
    >
    > U Trybuna.

    Może zbieg okoliczności, ale podejrzanie sporo wspólnego mają - czyżby nieszczęścia
    chodziły parami (i zawsze pozostaje pytanie, co jest przyczyną, a co skutkiem...)?

> [...]
    >
    > Zleca przelew z cudzego komputera, do czego kod otrzymuje
    > na konto w Gmail?... Powraca do domu, zmienia hasło do

    Nie tylko do gmaila, ale i do banku hasło powinien zmienić.
    A między zleceniem tego niesamowicie ważnego przelewu (no bo taki musi być, by robić
    go ze środka dżungli, jakby nie można było zaplanować przed wyjazdem) a powrotem do
    domu na koncie mogą dziać się niepojęte rzeczy...

    Aha, już nawet nie będę pytał, czy ten komputer pożycza od amazońskiego indianina...

  • 25. Data: 2020-08-13 11:50:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 13 sierpnia 2020 01:50:22 UTC+2 użytkownik MarcinF napisał:

    > Usługi sms/voice realizuje się od dawna przez Internet,
    > telefon/modem/karta sim nie są potrzebne.

    Pytałem o to - dasz jakieś wskazówki, jak tego używać?
    Bo może było tak, że dawniej realizowane były przez internet, ale z racji nadużyć
    zostało to zlikwidowane?

    Wysyłanie SMS na pewno było, pewnie też jest.
    W orange miałem odbieranie MMS, ale czy było odbieranie SMS to nie wiem.
    A voice? Hmmm, niby skype-outem można zadzwonić na komórkę, ale czy o to chodzi?

  • 26. Data: 2020-08-13 23:41:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" icpui8xzjtng$.g5rfkf054jfp$....@4...net

    > Właśnie że nie można. Od czasów Leonidasa
    > i Kserksesa poziom morza się obniżył
    > i do plaży jest 4-5 km.

    Nie ma już gorących źródeł, od których
    nazwę wzięły 'Termopile'?

    Termopile (gr. ??????????, thermos - gorący, pylai - wrota) - zwężenie równiny
    nadmorskiej, wąskie przejście (potocznie przesmyk) między górami a morzem w
    pobliżu
    miasta Lamia w Grecji, między Zatoką Maliakos a górą Oiti, prowadzące z Tesalii
    do Grecji
    Środkowej. Miejsce zawdzięcza nazwę silnemu źródłu dającemu początek strumieniowi
    o temperaturze wód 40°C.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Termopile

    -=-

    > "Dzięki Radiu Maryja wiadomo, jak wiele
    > pieniędzy potrzeba do życia w ubóstwie."

    I co z tego, że wiemy, ile potrzeba teraz, skoro
    nie wiemy, ile potrzeba w przyszłości?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 27. Data: 2020-08-14 11:02:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 13 Aug 2020 23:41:00 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Nie ma już gorących źródeł, od których
    > nazwę wzięły 'Termopile'?

    Człowiek uczy się całe życie, więc i ja dowiedziałem się z internetów o
    źródle, którego istnienia zupełnie nie podejrzewałem, mimo że nazwa powinna
    dać do myślenia.
    W tym historycznym miejscu byłem dwa razy, a rzeczonego wodospadu z dzikim
    kąpieliskiem nawet nie zauważyłem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 28. Data: 2020-08-15 22:23:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 1hm45f30r6yb9$....@4...net

> [...]
    > powinna dać do myślenia.
    > W tym historycznym miejscu byłem dwa razy, a rzeczonego wodospadu
    > z dzikim kąpieliskiem nawet nie zauważyłem.

    Jak będę bogaty -- może pojadę do Grecji, by poznać korzonki naszej kultury...
    Kilka razy byłem blisko organizowania wypadu q Grecji, ale nie udało się...
    Ludzie kiedyś niezbyt mocno cenili swe życie -- nieśmiertelni mogli wcześniej
    ustawić Greków w cieniu swych strzał...

    spartański hoplita Dienekes odrzekł: ,,Świetnie, będziemy walczyć w cieniu''

    Ponoć hoplici narzekali najmocniej na palące Słoneczko i marzyli
    o cieniu... zaoferowanym ;) przez łuczników... Persowie stracili
    tysiące (w tym także elitarnych!) swych wojaków, zanim zasypali
    hoplitów strzałami...

    A może strzały były aż tak cenne?...

    --