  • 11. Data: 2020-08-11 14:27:23
    Temat: Re: Cejrowski obszedł mailem problem konieczności posiadania komórki do potwierdzania przelewów
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 11.08.2020 Marek <f...@f...com> napisał/a:

    > Nikt nie powiedział, że przez komórkę rozumie się tylko aparat tel.
    > Może być moduł GSM/modem współpracujący z czymkolwiek. Ale dla

    No ja pierwsze słyszę, że na modem się "komórka" mówi.
    Ale wszelkich slangów nie znam, fakt.

    > uproszczenia większość gospodyń użyje w tym celu drugiej komórki niż
    > modułu GSM/modemu z oi. Nie o to chodzi, chodzi o że świadomie czy
    > nie wprowadza kolejną warstwę do ataku.

    Ale za to może sobie kod wygodnie przekleić zamiast przepisywać :-)

    Zresztą o tym, czy jest to kolejna warstwa jeśli się nie forwarduje
    na maila tylko czyta wprost z tego komputera z modemem np. przez ssh,
    i czy używanie aktualizowanego na bieżąco systemu zamiast
    potencjalnie dziurawego smartfona (sprawdzić, czy nie Apple)
    jest gorsze czy lepsze w kontekście bezpieczeństwa można dyskutować.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 12. Data: 2020-08-11 14:45:06
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 11 Aug 2020 11:30:36 +0200, Marek napisał(a):

    > inna dedykowana komórka

    http://lukaszrokicki.pl/2012/04/11/marketingowy-belk
    ot-dedykowany/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2020-08-11 14:56:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2020 14:15:05 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Serio uważasz mnie za adwokata WC, który będzie tłumaczył czemu WC
    > nie chce komórki a jednak musi? Błagam, nie. Na YT jest kilkaset
    > odcinków jego programu, posłuchaj je to się dowiesz. W co drugim
    > opowiada czemu nie chce komórki, ile razy walczył z bankiem żeby nie
    > uzależniał działania usługi od komórki itp.

    WC żaden adwokat nie pomoże - ale uważam Cię za adwokata własnych słów, choćby tych z
    tytułu wątku - użyłeś trybu dokonanego.
    Więc albo miał to być post na serio, albo zapomniałeś emotki.

    To, że ktoś może nie chcieć komórki, mogę zrozumieć - ale tego, że przez niechęć do
    komórki utrudnia sobie robienie przelewów, zrozumieć już trudniej - kończy się bowiem
    logika, a zaczyna ideologia.
    Prosto jest bowiem tak - nie chcę komórki, więc rezygnuję z robienia przelewów przez
    tzw. "internet".
    Bo sam widzisz przecież, jaką głupotą jest takie kombinowanie.

  • 14. Data: 2020-08-11 16:03:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.08.2020 o 12:53, Marek pisze:

    > Z tym głupie to można polemizować  na jaki to atak mitm się naraża.

    A kto mówi o ataku?
    Żeby wykonać transakcję z polskiego banku, z jakiegokolwiek miejsca na
    Ziemi potrzebny jest tylko laptop i internet. Dowolny internet; WiFi,
    Dial-up, kafejka internetowa gdzieś w buszu via SAT, bez pieprzenia się
    zasięgami sieci GSM czy roamingami.
    A smartfon z apką leży sobie w szufladzie u cioci Tosi we Włoszczowie.

  • 15. Data: 2020-08-11 16:26:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Aug 2020 05:56:44 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > WC żaden adwokat nie pomoże - ale uważam Cię za adwokat
    > a własnych słów, choćby tych z tytułu wątku -
    > użyłeś trybu dokonanego.

    ?? Ale o co chodzi?
    Interpretacje posta i jego charakter zostawiam czytelnikom.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2020-08-11 16:29:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Aug 2020 16:03:34 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:
    > A kto mówi o ataku?

    Forwardowamie tanu to bardzo skuteczny atak. 100% ataków na konta w
    mBanku było tą metodą.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2020-08-11 16:45:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2020 16:27:02 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]

    Ach, więc to literatura, a nie przyczynek do dyskusji?
    Cóż poradzić, usenet jest jaki jest i to jest jego największa zaleta ;>

  • 18. Data: 2020-08-12 16:27:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > I w jakich to "egzotycznych" miejscach robi te przelewy (niby podróżnik)? Tzn.
    takich, że jest tzw. internet, a nie ma możliwości odbioru SMSa (inna sprawa, że
    słyszałem historię, że podobno w obwodzie kaliningradzkim SMSy

    Są takie miejsca, wcale nie szczególnie egzotyczne. Np. na wiosce w
    Polsce, szczególnie jeśli w terenie pofalowanym/zalesionym często nie ma
    zasięgu GSM, a jest internet stacjonarny doprowadzony wraz z telefonem
    stacjonarnym kablem miedzianym przez TPSA (Orange) typu neostrada lub
    inna współczesna odmiana tego typu usługi.

  • 19. Data: 2020-08-12 17:01:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 12 sierpnia 2020 16:27:33 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > stacjonarnym kablem miedzianym przez TPSA (Orange) typu neostrada lub
    > inna współczesna odmiana tego typu usługi.

    Może i tak, i może ktoś, kto tam mieszka, też chciałby zrobić przelew.

    Przy okazji przypomniało mi się, że jak miałem jeszcze nokię 8210 (to był chyba
    najfajniejszy telefon, choć E51 jest równie udana, a nowocześniejsza), a pojawiły się
    MMS, to można było je sobie oglądać przez internet, przynajmniej o orange.
    Ciekawe, czy coś takiego jest/było też dla sms (chyba kiedyś w play była o coś w tym
    rodzaju wielka awantura, bo wykorzystano to do ataku na banki)?

  • 20. Data: 2020-08-12 22:48:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "dantes" rgtri7$49d$...@g...aioe.org

    > No i nie szpieguje.

    Nie wędruje razem z Cejrowskim...

    -=-

    Dzięki za PLOPa! Poszedłem za ciosem -- jestem
    bardzo zadowolony, bo mogę bootować kompa
    z obrazków dyskietek czy płyt...

    [ale z tym Napoleonem to nieładnie postąpiłeś,
    pokazując list prokuratorowi... nie żebym lubił
    Napoleona (kto lubi przegranych?!) ale jakoś tak...
    Napo_Leon? -- Leo_nidas wygrał czy przegrał?...
    na pewno natłukł masy mas Nieśmiertelnych,
    i nie tylko... Termopile chyba są ładnym
    zakątkiem Ziemi, choć leżą w Grecji...
    na pewno można tam wziąć gorącą kąpiel...]

    --