HSBC Business Direct dla mikrofirm
2009-10-19 10:26
Przeczytaj także: Bank BISE: oferta dla mikrofirm
„Zgodnie z zapowiedziami ruszamy z ofertą dla mikroprzedsiębiorstw. To kolejny krok w realizacji nowej strategii HSBC na polskim rynku”, mówi Alan Jarman, dyrektor zarządzający HSBC Bank Polska S.A. „Podjęliśmy decyzję o wejściu w ten segment rynku ze względu na jego duży potencjał: w Polsce istnieje ok. 1,7 mln mikroprzedsiębiorstw, a ich liczba rośnie w tempie 250-300 tys. rocznie. Wykorzystując nasze dotychczasowe doświadczenia zgromadzone podczas współpracy z firmami różnych rozmiarów, tworzymy propozycję odpowiadającą potrzebom przedsiębiorstw, teraz także tych najmniejszych”, dodaje. Nowa propozycja jest uzupełnieniem oferty bankowości komercyjnej HSBC w Polsce, która jak dotąd obejmowała usługi dla korporacji oraz małych i średnich firm, a od października 2009 również dla mikroprzedsiębiorców.Business Direct to oferta bankowości bezpośredniej dla mikroprzedsiębiorstw stworzona od postaw. Oferta skierowana jest do firm, których roczne obroty nie przekraczają 8 milionów złotych, zarejestrowanych w jednej z sześciu form prawnych: osoby fizycznej, prowadzącej działalność gospodarczą, spółki cywilnej, spółki jawnej, spółki partnerskiej, spółki komandytowej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
Nowa propozycja HSBC została stworzona z myślą o mikroprzedsiębiorcach preferujących dostęp do usług bankowych za pomocą Internetu i telefonu, nie mających potrzeby kontaktu z bankiem za pośrednictwem oddziału. „Badania rynkowe wskazują, że w Polsce jest ok. 680 tys. przedsiębiorców spełniających przyjęte przez nas kryteria grupy docelowej Business Direct. Do końca 2013 roku chcemy pozyskać 5% z nich”, podaje Paweł Kusiak, dyrektor zarządzający pionem bankowości komercyjnej HSBC Bank Polska S.A.
Propozycja HSBC dla najmniejszych firm bazuje na bankowości internetowej oraz telefonicznej. Oferta Business Direct została zaprojektowana w taki sposób, aby uprościć proces otwarcia rachunku bankowego, zminimalizować liczbę formalności oraz umożliwić mikroprzedsiębiorcom korzystanie z usług HSBC bez konieczności wizyty w oddziale banku. Jednocześnie klienci Business Direct mogą liczyć na stały kontakt z bankiem i wsparcie ze strony konsultantów HSBC za pomocą telefonu, poczty elektronicznej i czatu przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
Pakiet usług Business Direct obejmuje podstawowe produkty i usługi bankowe, na co dzień wykorzystywane przez firmy. Bezpłatne otwarcie i prowadzenie konta, wypłaty z bankomatów w Polsce i za granicą bez prowizji czy całodobowy dostęp do usług za pomocą telefonu i Internetu to tylko niektóre propozycje, które HSBC przygotowało dla mikroprzedsiębiorców.
Bank HSBC zadbał również o bezpieczeństwo pieniędzy swoich klientów. System Business Direct został wyposażony w rozwiązania zabezpieczające, a korzystające z niego firmy otrzymują bezpłatne tokeny.
„Październikowa propozycja Business Direct to baza, którą będziemy udoskonalali i rozbudowywali o nowe propozycje, zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów”, mówi Paweł Kusiak. W przyszłym roku bank planuje poszerzyć pakiet usług dla najmniejszych firm o produkty ubezpieczeniowe.
Polska jest dziewiątym rynkiem, na którym HSBC uruchamia tę ofertę. Z pakietu usług Business Direct korzystają już firmy z Brazylii, Hongkongu, Indii, Malty, Francji, Turcji, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
5 pytań o kredyt hipoteczny dla przedsiębiorców
-
Jakie wynagrodzenia menadżerów HSBC?
-
Alior Bank wprowadza rachunek Plan Biznes
-
BIK: dużo mniej kredytów dla mikrofirm w sierpniu 2020
-
BIK: kredyty dla mikrofirm z dużymi spadkami w II kwartale 2020
-
3 mln zł i decyzja kredytowa w 20 min. Nowa oferta dla firm w Alior Banku
-
Mikroprzedsiębiorstwa polskie w 2018 r.
-
Mikrofirmy usługowe same winne swoim problemom?
-
Mikroprzedsiębiorstwa w Polsce bez inwestycji