2020-02-05 09:50
Płatność telefonem © ldprod - Fotolia.com
Przeczytaj także: Płatność kartą czy gotówką? Jakie sposoby płatności wybieramy na wakacje?
Ankieta zrealizowana przez EY przy okazji ostatniej konferencji Sibos (corocznej, międzynarodowej konferencji poświęconej usługom płatniczym) dowiodła, że w opinii 59% respondentów już za 10 lat rynek płatności będzie należał głównie do urządzeń mobilnych oraz wearables. Zakrojonego na szeroką skalę wykorzystywania technologii biomedycznych spodziewa się co trzeci badany, a jedynie 4% wskazuje, że w użyciu nadal pozostaną karty płatnicze. O obrocie gotówkowym, w kontekście najbardziej popularnych metod płatności, nie mówi już w zasadzie nikt.fot. ldprod - Fotolia.com
Płatność telefonem
59% ankietowanych przez EYprzewiduje, że urządzenia mobilne oraz ubieralne w ciągu najbliższych 10 lat zdominują rynek płatności.
- Postępujący w szybkim tempie rozwój technologiczny zmienia handel i usługi. To z kolei w naturalny sposób wymusza zmiany na rynku płatności. Czy można jednak mówić o końcu gotówki? To bardzo złożone zagadnienie, bo rezygnacja z obrotu gotówkowego niesie za sobą korzyści, ale i ryzyka. Trzeba bowiem pamiętać, że mimo szybkiego postępu technologicznego, część konsumentów jest przywiązana do gotówki ze względów kulturowych. Przykładem mogą być Stany Zjednoczone, które - choć są rynkiem, z którego wywodzą się jedne z najbardziej innowacyjnych technologii - to jedna na trzy płatności dokonywana jest tu gotówką, a czeków używa się niemal tak często, jak płatności cyfrowych. Nawet w Szwecji – uznawanej za najbardziej bezgotówkowy kraj, wycofywanie banknotów i monet z obiegu wzbudziło dyskusję o wykluczeniu społecznym osób starszych, czy z niepełnosprawnościami – mówi Paweł Preuss, Partner EY, Financial Services Industry Leader.
- Obowiązująca od września ubiegłego roku dyrektywa PSD2 oprócz usprawnienia płatności i ich lepszego zabezpieczenia wprowadza również możliwość, by były one realizowane przez dostawców zewnętrznych – tzw. Third Party Provider. Mogą być nimi między innymi właśnie FinTechy specjalizujące się w nowoczesnych rozwiązaniach dla rynku płatności. Wciąż jednak zaufanie jest jednym z głównych warunków umożliwiających rozwój niebankowych usług finansowych. Jak pokazało inne badanie EY przeprowadzone w ubiegłym roku (FinTech Adoption Index 2019), powodem niekorzystania z rozwiązań FinTechów jest brak wiedzy o nich, bądź brak zaufania do świadczonych przez nie usług. Wciąż więc przed nami pozostaje w tej kwestii jeszcze wiele do zrobienia – dodaje Paweł Preuss.
oprac. : eGospodarka.pl
Czy COVID-19 spowoduje koniec płatności gotówkowych?
7 globalnych trendów, które wpłyną na przyszłość płatności
Społeczeństwo bezgotówkowe, czyli rewolucja w płatnościach
Karta płatnicza. Jak luksus trafił pod strzechy
Płatności bezgotówkowe: krok w przód czy wstecz?
Nowa era płatności. Jakie wyzwania przed bankami?
153 miliony transakcji BLIK w I kwartale 2021 r.
Liczba wypłat z bankomatów rekordowo niska przez pandemię
Zarządzanie finansami: plastik i bot lepszy niż gotówka i doradca
Witam, jak wygląda zdolność kredytowa przy handlu samochodami, które defacto rozliczane są gotówkowo? Czy przy liczeniu takiej zdolności ...
Witam, chcemy kupić z mężem mieszkanie i mamy wkład własny z "końcówek" płaconych do ręki. Jak to udekumentować, że skąd mamy fundusze ...
Peugeot 308 1.2 PureTech Allure Pack Pack
Wynagrodzenia za pracę w magazynie sięgają 25 tys. zł brutto
Coraz więcej kampanii phishingowych
Ceny mieszkań nie spadają z powodu wakacji kredytowych?
Czy strajk pracowników znajduje zrozumienie?
ICT: AB SA liderem Computerworld TOP 200
W pracy przeważa optymizm, ale...