eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyPorady finansowe › Jak działa assistance w ubezpieczeniu turystycznym?

Jak działa assistance w ubezpieczeniu turystycznym?

2019-03-01 10:34

Jak działa assistance w ubezpieczeniu turystycznym?

Jak działa assistance w ubezpieczeniu turystycznym? © Andrey Popov - Fotolia.com

Wielu z nas ubezpieczenie turystyczne kojarzy się przede wszystkim z NNW i pokryciem kosztów leczenia. Zapominamy często, że jego integralną i niezwykle istotną częścią jest również assistance, bez którego uzyskanie pomocy po szkodzie za granicą byłoby znacznie bardziej skomplikowane. Warto pamiętać, że to właśnie assistance gwarantuje nam całodobowy dostęp do centrum alarmowego oraz wsparcie w organizacji transportu medycznego lub ratownictwa.

Przeczytaj także: 6 pytań, które pomogą Ci wybrać dobre ubezpieczenie turystyczne

Ubezpieczenie turystyczne to produkt stworzony z myślą o osobach podróżujących poza granice naszego kraju. Jeżeli w czasie pobytu za granicą dotknie nas jakieś nieprzewidziane zdarzenie jak np. choroba, wypadek czy zagubiony bagaż, to wówczas możemy skorzystać z pomocy zagwarantowanej nam przez ubezpieczyciela, który zorganizuje opiekę medyczną i jej koszty, wypłaci odszkodowanie za uszczerbek na zdrowiu czy przejmie na siebie odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim.
- Obserwujemy, że klienci wiedzą coraz więcej na temat ubezpieczeń turystycznych i sytuacji, w których się one przydają. Wybierając polisę na wyjazd należy oczywiście pamiętać o wymienionych powyżej, wchodzących w jej zakres elementach, ale także o odpowiednim assistance turystycznym. Dzięki niemu klient ma pewność, że po każdym nieoczekiwanym zdarzeniu otrzyma szybką pomoc - mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.

Co zapewnia assistance?


Doświadczenie pokazuje, że podczas pobytu za granicą największych problemów przysparza nam nie sama szkoda, ale konieczność załatwiania związanych z nią formalności, najczęściej w języku obcym. Nieocenionym wsparciem w takich właśnie sytuacjach jest assistance.

fot. Andrey Popov - Fotolia.com

Jak działa assistance w ubezpieczeniu turystycznym?

W ramach pomocy assistance ubezpieczony ma przede wszystkim dostęp do 24-godzinnego centrum pomocy.


– W ramach pomocy assistance ubezpieczony ma przede wszystkim dostęp do 24-godzinnego centrum pomocy. Oznacza to, że o każdej porze dnia i nocy może porozmawiać w języku polskim z doradcą, który m.in. podpowie, do jakiej placówki medycznej należy się skierować i udzieli informacji, jak będzie wyglądał dalszy pobyt lub powrót do kraju samego ubezpieczonego, jak i jego bliskich. Bardzo często takie wsparcie okazuje się bezcenne, bo zapewnia spokój w trudnej sytuacji. Daje poczucie, że poszkodowany i jego rodzina nie są w obcym kraju pozostawieni sami sobie - tłumaczy Andrzej Paduszyński z Compensy.

Poniżej kilka przykładów wsparcia, na jakie za granicą może liczyć posiadający assistance turysta.
  • Wsparcie medyczne – to koordynacja działania w przypadku kłopotów ze zdrowiem; centrum pomocy wskazuje, gdzie znajduje się najbliższy szpital, placówka medyczna czy lekarz specjalista, a także podpowiada, jak tam dotrzeć i jakie dokumenty ze sobą zabrać.
  • Akcje poszukiwawcze – assistance umożliwia organizację oraz pokrycie przez ubezpieczyciela kosztów poszukiwania i ratownictwa w przypadku zaginięcia ubezpieczonej osoby.
  • Transport – obejmuje transport poszkodowanego z miejsca wypadku do placówki medycznej. Ubezpieczyciel organizuje także powrót do kraju zarówno poszkodowanego, jak i towarzyszących mu w podróży najbliższych; to bardzo ważny element ochrony, bo koszty transportu medycznego z powrotem do kraju potrafią być olbrzymie.
  • Pomoc prawna lub zwrot jej kosztów – to szeroko rozumiane wsparcie prawne, np. w przypadku zaginięcia lub kradzieży dokumentów; centrum alarmowe wskazuje, jak zachować się w danej sytuacji, gdzie szukać wsparcia, gdzie znajdują się polskie placówki konsularne oraz pomoże przy odtworzeniu dokumentów lub uzyskaniu zastępczych.
  • Wsparcie w przypadku przedłużenia wyjazdu – to pomoc w przypadku opóźnienia lotu, polegająca np. na dosłaniu niezbędnych przedmiotów osobistych, w nagłych sytuacjach przedłużeniu ochrony o 24 godziny bez dodatkowej składki, a nawet organizacji zastępstwa w podróży służbowej.
  • Usługi dodatkowe – assistance zapewnia wsparcie także w szeregu innych sytuacji, polegające m.in. na: udzielaniu informacji dotyczących kraju będącego celem podróży, podaniu adresu najbliższej ambasady czy urzędu, pomocy tłumacza, zamówieniu kierowcy zastępczego, wyżywienia i zakwaterowania ubezpieczonej osoby za granicą w celu rekonwalescencji czy pokryciu kosztów niewykorzystanego Ski-Pass.


- Assistance wchodzi w skład podstawowego zakresu ubezpieczenia turystycznego. Zakłady ubezpieczeń oferują jednak różne warianty pomocy za granicą. Dlatego wybierając polisę należy dokładnie zapoznać się z ofertą i na tej podstawie ocenić, która z dostępnych wersji assistance w pełni odpowiada naszym potrzebom i oczekiwaniom – dodaje Andrzej Paduszyński.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: