  • 1. Data: 2003-10-11 09:45:25
    Temat: zlamana karta lukasa a wyplata z bankomatu
    Od: MK <m...@k...pl>

    wczoraj w nocy spotkala mnie dziwna przygoda z karta visa electron
    lukasa, otoz w trakcie wkladania karty do bankomatu euronetu karta
    niespodziewania pekla ;) (nie wyginalem jej szczegolnie, w kazdym razie
    nie chcialem jej zlamac specjalnie) bankomat przyjal polowke po czym
    radosnie zapytal mnie o pin i wyplacil kase. Czy w ogole jest to mozliwe
    czy tylko mi sie przysnilo ;) ? Na infolini euronetu twierdza ze to nie
    jest mozliwe natomiast w lukasie wciskaja mi ze polowka karty sluzy do operacji
    bezgotowkowych a polowka do gotowkowych, jezeli bankomat wessal wlasciwa
    polowke to teoretycznie operacja jest mozliwa.. co wy o tym myslicie ?
    Niestety bankomat juz nie oddal mi tej polowki, karte zastrzeglem w
    eronecie bo w lukasie nikt nie chcial odebrac telefonu.. (godzina 1:30)
    Teraz, czy jest sens skladac reklamacje czy tez nie ma co walczyc z
    wiatrakami i od razu skladac wniosek o nowa ?

    MK.

  • 2. Data: 2003-10-11 11:22:11
    Temat: Re: zlamana karta lukasa a wyplata z bankomatu
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    MK wrote:
    > Teraz, czy jest sens skladac reklamacje czy tez nie ma co walczyc z
    > wiatrakami i od razu skladac wniosek o nowa ?

    Kiedys moja karta Maestro w Pekao miala ulalamny caly rog i spoko dzialaa w
    bankomacie (rog z paskiem magnetycznym!) :)

  • 3. Data: 2003-10-11 11:43:20
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "MK" <m...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bezgotowkowych a polowka do gotowkowych, jezeli bankomat wessal wlasciwa
    > polowke to teoretycznie operacja jest mozliwa.. co wy o tym myslicie ?

    Czyli jeśli chciałbyś doładować pre-paida to już by Ci się miało nie udać.
    Bo to operacja bezgotówkowa. :-) Słowem - bzdura.

    Widać te dane, które tam były wystarczyły i nie trzeba było innych.

    > Niestety bankomat juz nie oddal mi tej polowki, karte zastrzeglem w
    > eronecie bo w lukasie nikt nie chcial odebrac telefonu.. (godzina 1:30)

    Znaczy zastregłeś pół karty? :-)

    BTW niezbyt rozumiem jak można w Euronecie zastrzec kartę. Poza tym biuro
    też mają nieczynne w nocy.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 4. Data: 2003-10-11 12:02:12
    Od: MK <m...@k...pl>

    On Sat, 11 Oct 2003 13:43:20 +0200, Wojciech Nawara <n...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Bo to operacja bezgotówkowa. :-) Słowem - bzdura.
    >
    > Widać te dane, które tam były wystarczyły i nie trzeba było innych.

    tak jakby, ale potraktowali sprawe powaznie ;-)

    > BTW niezbyt rozumiem jak można w Euronecie zastrzec kartę. Poza tym biuro
    > też mają nieczynne w nocy.

    a dlaczego nie ? zadzwonilem do uczynnego kolegi ktory w necie wygrzebal
    mi jakis numer na ktory zadzwonilem, ktos odebral i mi pomogl ;-)
    btw, bylem dzisiaj w odddziale lukasa i pani zrobila zdziwiona mine bo
    karta nie figurowala w systemie jako zastrzezona, ale niejako przestala
    istniec, po trzech telefonach okazalo sie ze jednak gdzies tam jest i
    faktycznie jest zastrzezona (w e-banku w dziale "Karty Platnicze" karta
    przestala istniec juz przed moja wizyta w oddziale ! )

    MK.

  • 5. Data: 2003-10-11 12:12:19
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > a dlaczego nie ? zadzwonilem do uczynnego kolegi ktory w necie wygrzebal
    > mi jakis numer na ktory zadzwonilem, ktos odebral i mi pomogl ;-)

    Ale jako taki BOK Euronetu jest nieczynny w nocy. Automat zgłoszeniowy mają.
    Mówię o numerach nalepionych na bankomatach - jeden ulgowy, a drugi
    warszawski.

    Więc ja się pytam gdzieś Ty się dodzwonił?

    > btw, bylem dzisiaj w odddziale lukasa i pani zrobila zdziwiona mine bo
    > karta nie figurowala w systemie jako zastrzezona, ale niejako przestala
    > istniec, po trzech telefonach okazalo sie ze jednak gdzies tam jest i

    Hmmm...

    > faktycznie jest zastrzezona (w e-banku w dziale "Karty Platnicze" karta
    > przestala istniec juz przed moja wizyta w oddziale ! )

    Ja tam nie mam nawet karty niezastrzeżonej, więc to nic dziwnego. To jest
    lista zamówień kart. I to zamówień przez e-bank.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 6. Data: 2003-10-11 12:23:48
    Od: MK <m...@k...pl>

    On Sat, 11 Oct 2003 14:12:19 +0200, Wojciech Nawara <n...@o...pl> wrote:
> [...]
    > warszawski.
    >
    > Więc ja się pytam gdzieś Ty się dodzwonił?

    no to juz sam nie wiem, prawde mowiac do teraz czuje skutki tej nocy
    ( lekka pomrocznosc jasna ;) ) nie dzwownilem ze swojej kom. wiec nie
    mam nawet jak sprawdzic. W kazdym razie obdzwonilem kilka numerow,
    warszawski nie odpowiadal natomiast na pewno numer ktory zdzialal
    zaczynal sie na 801 co dalej nie pamietam

    > Hmmm...

    > Ja tam nie mam nawet karty niezastrzeżonej, więc to nic dziwnego. To jest
    > lista zamówień kart. I to zamówień przez e-bank.

    i pewnie masz racje, prawde mowiac nigdy tam nie zagladalem az do
    dzisiaj, ale sadzilem ze powinna tam byc. Widac sie mylilem ;-)

    MK.

  • 7. Data: 2003-10-11 12:37:06
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    s...@d...k2.pl,
    MK <m...@k...pl>:

    > zaczynal sie na 801 co dalej nie pamietam
    Pewnie Lukas Linia.

    > i pewnie masz racje, prawde mowiac nigdy tam nie zagladalem az do
    > dzisiaj, ale sadzilem ze powinna tam byc. Widac sie mylilem ;-)

    Myliles sie. Tam sa tylko karty zamowione do wydania, jak pisal Wojtek. Ja
    mam tam jedna od 3 lat, ktora nigdy nie zostala wydana, bo nie mozna bylo
    jej tak zamowic, ale tkwi.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-10-11 12:43:03
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Myliles sie. Tam sa tylko karty zamowione do wydania, jak pisal Wojtek. Ja
    > mam tam jedna od 3 lat, ktora nigdy nie zostala wydana, bo nie mozna bylo
    > jej tak zamowic, ale tkwi.

    Ten system jest durny. E-bank ma na przykład tylko informacje o przelewach
    zleconych właśnie przez internet. Tak samo zlecenia, zamówienia kart. W VW
    mają ten sam system, ale wdrożony o niebo lepiej - jak zrobię podgląd
    przelewów, to mam podgląd wszystkich przelewów niezależnie od kanału
    zlecenia. I takie tam. Jedynie nie wiem po co tam jest opcja zastrzeżenia
    dowodu osobistego. Że niby jak zgubię DO to mam informować wszystkie banki,
    z których usług korzystam?

    Właśnie - jak to wygląda faktycznie? Trzeba informować o zgubieniu / wydaniu
    nowego DO ? Skoro bank wypłacił innej osobie legitymującej się moim DO, to
    problem banku. Ja mam zaświadczenie z policji, że zgubiłem/skradziono...

    Albo nie mam racji ?

    Wie ktoś jak to dokładnie wygląda ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 9. Data: 2003-10-11 13:08:30
    Od: "Marcin Szplit" <M...@W...chip.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości.
> [...]
    > problem banku. Ja mam zaświadczenie z policji, że zgubiłem/skradziono...

    Niestey musze cię zmartwić, to na tobie spoczywa obowiązek udowodnienia, (w
    razie gdy ktoś wziął np. kredyt posługując się twoim skradzionym dowodem) że
    to nie ty. To jest chore ale tak jest.
    Pozdr.
    Marcin

  • 10. Data: 2003-10-11 13:10:08
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Szplit" <M...@W...chip.pl> napisał w
    wiadomości news:bm8vbj$dhs$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    (w
    > razie gdy ktoś wziął np. kredyt posługując się twoim skradzionym dowodem)

    No to udowadniam, że mam świstek z policji i że zgłosiłem kradzież. Więcej
    zrobić nie mogę. Informowanie każdego banku to chyba przesada...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara