  • 11. Data: 2003-10-11 13:17:30
    Temat: Re: zlamana karta lukasa a wyplata z bankomatu
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 11 Oct 2003 09:45:25 +0000 (UTC), MK <m...@k...pl> wrote:

    >czy tylko mi sie przysnilo ;) ? Na infolini euronetu twierdza ze to nie
    >jest mozliwe natomiast w lukasie wciskaja mi ze polowka karty sluzy do operacji

    teoretycznie niemożliwe...

    >bezgotowkowych a polowka do gotowkowych, jezeli bankomat wessal wlasciwa
    >polowke to teoretycznie operacja jest mozliwa.. co wy o tym myslicie ?

    bzdura

    Zapisa na pasku magnetycznym jest podobny jak na taśmie
    magnetofonowej. Dane na psaku (są trzy paski, różniące się nieco) mają
    określoną gęstość (długość zapisu przeznaczoną na jeden bit). Jeśli
    cała wymagana informacja (start - dane - stop) mieści się na odcinku,
    który "ocalał", to odczyt takiej karty jest możliwy. Jedyny problem
    może być z mechaniką wciągającą i zwracającą kartę.

    >Niestety bankomat juz nie oddal mi tej polowki, karte zastrzeglem w

    i OK

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2003-10-11 13:22:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> writes:

    > dowodu osobistego. Że niby jak zgubię DO to mam informować wszystkie
    > banki, z których usług korzystam?

    Banki to by chcialy, zebys informowal WSZYSTKIE banki, nawet te, z
    ktorych nie korzystasz. W koncu zlodziej moze pojsc do dowolnego
    banku... GazWyb opisywal historie jakiejs pani, na konto ktorej
    zlodzieje wyludzaja pieniadze juz kilka, a moze nawet kilkanascie lat.

    Oczywiscie w rozprawie przed sądem takie chcenie banku okaze sie
    bezpodstawne, ale to za 5 lat, a w miedzyczasie masz przechlapane.

    MJ

  • 13. Data: 2003-10-11 13:28:25
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "MK"
    > natomiast w lukasie wciskaja mi ze polowka karty sluzy do operacji
    > bezgotowkowych a polowka do gotowkowych, jezeli bankomat wessal wlasciwa
    > polowke to teoretycznie operacja jest mozliwa.. co wy o tym myslicie ?

    Infolinie są specyficzne ale dawno takiej piramidalnej bzdury nie słyszałem
    :-)
    Kiedyś miałem do czynienia z zapisami na kartach magnetycznych. AFAIR wg
    normy ISO są sumy kontrolne poprzeczna ( na znak) i podłużna (na ścieżkę).
    Nie wiem teraz gdzie fizycznie jest zapis na ścieżce magnetycznej, ale gdyby
    zapis był przerwany w połowie to nie zgodzi się suma połużna, więc karta
    złamała się za ścieżką.

    Bogdan B.

  • 14. Data: 2003-10-11 13:52:25
    Od: MK <m...@k...pl>

    On Sat, 11 Oct 2003 15:28:25 +0200, Bogdan B. <b...@h...pl> wrote:

> [...]
    > zapis był przerwany w połowie to nie zgodzi się suma połużna, więc karta
    nie zlamala sie za sciezka ale dokladnie w polowie, przecinajac sciezke
    niemalze dokladnie na pol.

    tez uwazam ze taka odpowiedz od lukasa to kompletna bzdura, ponadto stanowi
    ciekawy przyklad jak w "przystepny sposob" wyjasnic klientowi cos co wedlug
    tego co piszesz jest niemozliwe. Jakkolwiek jednak albo bankomaty (ich
    oprogramowanie ) maja w generalnie w nosie sprawdzanie sum kontrolnych,
    albo ten jeden bankomat akurat tak ma (pewnie tak samo prawdopodobne jak 6
    w totka).
    Ciekawe swoja droga jakie kwiatki jeszcze siedza w tych maszykach..

    MK.

  • 15. Data: 2003-10-11 14:18:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości

    > Właśnie - jak to wygląda faktycznie? Trzeba informować o zgubieniu /
    wydaniu
    > nowego DO ? Skoro bank wypłacił innej osobie legitymującej się moim DO, to
    > problem banku. Ja mam zaświadczenie z policji, że zgubiłem/skradziono...
    >
    > Albo nie mam racji ?
    >
    > Wie ktoś jak to dokładnie wygląda ?

    We wlasnym interesie powinienes zglosic utrate dokumentu. Jak chcesz sie
    opierac wylacznie na zgloszeniu kradziezy na Policji, bedziesz musial poznac
    tryb dzialania naszych sadow powszechnych ;). Trudno bedzie udowodnic, ze to
    ktos inny wykorzystal dowod np. do zawarcia umowy. Chyba, ze bedziesz mial
    bardzo dobre alibi ;).
    Ukrate dowodu wystarczy zglosic tylko w jednym banku. Banki dysponuja baza
    MIG DZ, w ktorej sa umieszczane tego typu informacje. Zwykle, przy
    podpisywaniu umow, sprawdzane jest czy dokument nie figuruje w tej bazie
    jako zastrzezony. Nalezy chyba dodac, ze w przeciwienstwie do zastrzezenia
    karty platniczej, jest mozliwosc jego odwolania.

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 16. Data: 2003-10-11 15:59:43
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "MK"
    > nie zlamala sie za sciezka ale dokladnie w polowie, przecinajac sciezke
    > niemalze dokladnie na pol.

    Chodziło mi o to, że nie pamiętam czy jest unormowane położenie samego
    zapisu na nośniku czyli pasku magnetycznym i jaka jest długość samego
    zapisu, bo wymiary karty są unormowane. Rzecz jest to sprawdzenia w
    poniedziałek, ale to chyba nie jest specjalnie istotne - chyba że kogoś
    interesuje.

  • 17. Data: 2003-10-11 21:37:22
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 11 Oct 2003 17:59:43 +0200, "Bogdan B." <b...@h...pl>
    wrote:

    >zapisu na nośniku czyli pasku magnetycznym i jaka jest długość samego
    >zapisu, bo wymiary karty są unormowane. Rzecz jest to sprawdzenia w

    gęstość jest ustalona, a długość zapisu zależy od treści.
    Np. na drugiej ścieżce znak (w tym start, stop i ew.suma kontrolna)
    zajmie około 1/15 cala, a połowa karty wystarczy, żeby zapisać około
    20 znaków.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 18. Data: 2003-10-12 22:06:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MK <m...@k...pl> writes:

> [...]
    > bezgotowkowych a polowka do gotowkowych, jezeli bankomat wessal wlasciwa
    > polowke to teoretycznie operacja jest mozliwa..

    Maja racje, polowka z paskiem magnetycznym sluzy (czasem) do b-g,
    a polowka z wypuklymi cyferkami itp. (czasem) do gotowkowych :-)
    Jak zwykle wszedzie jest czesc prawdy.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH