  • 1. Data: 2002-04-12 11:22:47
    Temat: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
    Od: "WOJ" <w...@w...ps.pl>

    Witam
    5 kwietnia zgubilem karte bankomatowa Maestro PKO. Niestety... Dopiero po
    kilku dniach (dzisiaj) zorientowalem sie, ze nie jej nie mam i dzis tez
    dopiero ja zablokowalem. Okazalo sie, ze transakcje dokonane za jej pomocą
    przez Złodzieja opiewają na znaczną sumę (limit dzienny 1000 zl). Zlodziej
    dokonal zakupów w hipermarkecie Carefoul (nie wiem jak to sie pisze), gdzie
    autoryzacja zostala dokonana na podstawie podpisu (sfalszowanego
    oczywiscie).
    Pytanie do grupy... czy mam jakakolwiek szanse na odzyskanie pieniedzy ? Czy
    bledna autoryzacja w hipermarkecie Carefoul powoduje jego jakakolwiek
    odpowiedzialnosc? Czy warto o cos walczyc ? Prosze o pomoc....

    --
    WOJ
    ------------

  • 2. Data: 2002-04-12 11:49:34
    Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "WOJ" <w...@w...ps.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > 5 kwietnia zgubilem karte bankomatowa Maestro PKO. Niestety... Dopiero po

    Bardzo mi przykro, ale nie masz szans na odzyskanie pieniazkow. Podpis nie
    jest zadna gwarancja autoryzacji. Gdybys zastrzegl, to karta zostalaby
    zablokowana i nie mozna byloby na nia nic kupic. Teraz pozostaje Ci tylko
    przestrzegac innych, by uwazali na karty i obchodzili sie z nimi nadal
    roztropnie.

    Wspolczuje, w moim przypadku PKO BP wyplacilo zlodziejowi 1000,- wiec znam
    ten bol.

    pzdr

  • 3. Data: 2002-04-12 12:47:38
    Od: "WOJ" <w...@w...ps.pl>

    > Wspolczuje, w moim przypadku PKO BP wyplacilo zlodziejowi 1000,- wiec znam
    > ten bol.

    ... przynajmniej nie jestem sam... dzieki za info.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-04-12 15:00:10
    Od: <p...@p...com>

> [...]
    > roztropnie.
    >
    > Wspolczuje, w moim przypadku PKO BP wyplacilo zlodziejowi 1000,- wiec znam

    Ktoś tu kiedyś pisał, że Maestro jest ZAWSZE autoryzowana PIN-em.

    CZy to znaczy, że teoria z praktyką się mija.

    A jeśli to jednak prawda i znajdziesz odpowiedni zapis w jakimś regulaminie to
    walcz.

    Nienawidzący banków za ich stosunek (czytaj f**k) do bezpieczeństwa pieniędzy
    swoich klientów

    Przemek

  • 5. Data: 2002-04-12 15:14:17
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Apr 12, 2002 at 05:00:10PM +0200, p...@p...com wrote:

    > Ktoś tu kiedyś pisał, że Maestro jest ZAWSZE autoryzowana PIN-em.

    Nie, nie zawsze.

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-04-12 15:21:32
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Ktoś tu kiedyś pisał, że Maestro jest ZAWSZE autoryzowana PIN-em.
    >
    > CZy to znaczy, że teoria z praktyką się mija.

    teoretycznie, jeżeli nie ma PIN Pada co jak podpiszesz pinem ??

  • 7. Data: 2002-04-12 18:09:44
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > teoretycznie, jeżeli nie ma PIN Pada co jak podpiszesz pinem ??

    A nie isze sie na takim papierku 3612 ? :)

  • 8. Data: 2002-04-21 18:43:16
    Od: "Layer" <l...@g...pl>

    proponuje złożyć reklamację. bank będzie zobowiązany do jej rozpatrzenia. w
    uproszczeniu wygląda to tak:
    - ty składasz reklamację
    - bank żąda od sklepu okazania kwitka z podpisem klienta płacącego kartą
    - jeśli podpis jest inny niż wzór podpisu złożony przez ciebie w Banku masz
    szansę na odzyskanie kasy... - sklep zapłaci...
    - jeśli jest nie do rozpoznania... to chyba dalej jest już jasne...
    - bez twojej reklamacji, żaden Bank nie kiwnie sam nawet palcem, ponieważ
    nie będzie miał do tego podstaw...

    pozdrawiam
    L.

  • 9. Data: 2002-04-22 13:23:29
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Layer" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > - jeśli podpis jest inny niż wzór podpisu złożony przez ciebie w Banku
    masz
    > szansę na odzyskanie kasy... - sklep zapłaci...

    Niestety nie
    Ma się zgadzać z podpisem na karcie! A kasjer hipermarketu nie grafolog.
    Mi się jeszcze nigdy nie udało podpisać dokładnie tak samo na papierze i tym
    "chol***" plastiku.

    A karta zapewne zniszczona, bo złodziej nie idiota i w bankomacie nie
    próbował:-(

    Na taką okoliczność byłoby jedynie ubezpieczenie, ale które karty MAESTRO
    dla niskich kwot tak mają ??

    Jednym słowem forsa przepadła, niestety.

  • 10. Data: 2002-04-22 16:42:13
    Od: "Layer" <l...@g...pl>

    ubezpieczenie działa dopiero po zastrzeżeniu i działa nawet na godzinę przed
    zastrzeżeniem - oczywiście bez transakcji przy użyciu pinu.
    a reklamować i tak warto bo kasjer grafolog czy nie to jak ma wątpliwości to
    ma prawo wylegitymować klienta... więc jak jest niezgodność podpisu to można
    by było zgłosić do prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa...
    ale to już zupełnie inna bajka...
    pozdrawiam
    L.
    ps. ja się podpisuję zawsze tak samo ;-))