  • 11. Data: 2007-12-19 23:03:15
    Temat: Re: zalety płatności bezstykowej?
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Widzialem oferty/cenniki takich (i innych) urzadzen, a "czytnikow"
    > do np. kart chipowych sam uzywam wiec w przyblizeniu pamietam ile
    > za nie placilem. Oczywiscie ceny mogly sie zmienic ale bez przesady.

    granica tej przesady moze byc latwo przeskoczona kiedy zapadna
    decyzje o powszechnym wdrozeniu takiego standardu, tanie jest
    to co jest powszechne, a nie to co z pozoru wydaje sie tansze w
    produkcji

    > Kwestia ceny -> bardziej wredna.

    ale dla kogos kto chce taki czytnik wykorzystac to rzadna roznica
    czy zaplaci za niego 1 czy 50 $

  • 12. Data: 2007-12-20 00:10:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > decyzje o powszechnym wdrozeniu takiego standardu, tanie jest
    > to co jest powszechne, a nie to co z pozoru wydaje sie tansze w

    Przede wszystkim tanie jest to, co juz jest na rynku i juz jest
    tanie :-)

    > ale dla kogos kto chce taki czytnik wykorzystac to rzadna roznica
    > czy zaplaci za niego 1 czy 50 $

    Nawet jesli da sie kupic jeden np. modul OEM za $50, to obawiam sie
    ze to nie umozliwi takiego dostepu do karty i/lub "emulacji" karty
    jak w przypadku kart chipowych. Taki dostep bedzie wymagal nieco
    bardziej magicznych kombinacji i bedzie zdecydowanie drozszy.
    Nawet jesli nie powstrzyma to zawodowca, to z pewnoscia powstrzyma
    znakomita wiekszosc "domowych eksperymentatorow".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2007-12-20 18:05:21
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > Nawet jesli nie powstrzyma to zawodowca, to z pewnoscia powstrzyma
    > znakomita wiekszosc "domowych eksperymentatorow".

    a mnie sie wydaje ze najwieksza roznica sprowadza sie do tego
    ze w pewnym momencie komunikacja nastepuje z uzyciem fali
    elektromagnetycznej, i moze sie okazac ze patrzac od tej
    elektrycznej strony czytnika bedzie to poprostu przezroczyste

  • 14. Data: 2007-12-21 00:49:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > elektromagnetycznej, i moze sie okazac ze patrzac od tej
    > elektrycznej strony czytnika bedzie to poprostu przezroczyste

    Karty chipowe mozna traktowac roznymi "niestandardowymi" metodami,
    fala radiowa to nie przejdzie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2007-12-21 22:01:42
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Karty chipowe mozna traktowac roznymi "niestandardowymi" metodami,
    > fala radiowa to nie przejdzie.

    a konkretnie jakie niby trudne do obejscia zabezpieczenia
    sa mozliwe na poiomie fali radiowej?

  • 16. Data: 2007-12-21 22:13:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > a konkretnie jakie niby trudne do obejscia zabezpieczenia
    > sa mozliwe na poiomie fali radiowej?

    Nie o to chodzi - po prostu im dalej od styku elektrycznego
    z procesorem, pamiecia itd. w karcie, tym trudniej cos
    wykombinowac.

    To tak jak miec fizyczny dostep do serwera, na ktory chcesz sie
    "wlamac", albo miec do niego dostep przez karte wifi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2007-12-21 22:43:48
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Nie o to chodzi - po prostu im dalej od styku elektrycznego
    > z procesorem, pamiecia itd. w karcie, tym trudniej cos
    > wykombinowac.

    jeszcze raz upieram sie przy tym ze radio to tylko medium,
    warstwa fizyczna obojetne czy to miedziany kabel czy radio
    nie oferuje zabezpieczen, wiec dla kogos kto sie tym
    bawi jedynym problemem jest kilka dolarow wiecej jakie
    trzeba wydac na modul radiowy

    > To tak jak miec fizyczny dostep do serwera, na ktory chcesz sie
    > "wlamac", albo miec do niego dostep przez karte wifi.

    zeby ten przyklad dostosowac do dyskutowanego problemu trzebaby
    zalozyc ze przez wifi mam dostep do kvm podpietego do portu konsoli
    tego serwera, a w takim przypadku mozliwosci "wlamania" beda takie same,
    no chyba ze miales na mysli fizyczne wlamanie pod obudowe :)

  • 18. Data: 2007-12-21 22:55:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > tego serwera, a w takim przypadku mozliwosci "wlamania" beda takie same,
    > no chyba ze miales na mysli fizyczne wlamanie pod obudowe :)

    Tyle ze tym KVMem mozesz nie byc w stanie podpiac 2.5 V do linii,
    albo np. potraktowac portu krotkimi szpilkami.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2007-12-22 00:39:57
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Tyle ze tym KVMem mozesz nie byc w stanie podpiac 2.5 V do linii,
    > albo np. potraktowac portu krotkimi szpilkami.

    hmm.. ja sie zadowole haslem roota :)