  • 11. Data: 2002-08-27 10:58:01
    Temat: Re: zakladanie ksiegi wieczystej i kredyt
    Od: "Wojciech Jakobczyk" <N...@c...ci.pwr.SPAM.wroc.pl>

    > a za wpis ile sie placi?

    czasem sie nie placi nic, zalezy na co kredyt.

    wojtek

  • 12. Data: 2002-08-27 11:06:12
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Jakobczyk" <N...@c...ci.pwr.SPAM.wroc.pl>
    napisał w wiadomości news:akflli$25kk$1@news2.ipartners.pl...

    > czasem sie nie placi nic, zalezy na co kredyt.

    Przy kredycie na cele mieszkaniowe chyba się nie płaci, z tym, że jest
    opłata za wpis i jeszcze druga opłata zdaje się od czynności cywilno
    prawnych.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 13. Data: 2002-08-27 11:18:43
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > w sumie i tak taniej wyjdzie bo przez okres budowy placilbym
    > ubezpieczenie kredytu
    > a tak bede mial od razu ksiege

    Chcesz dać jako zabezpieczenie przyszłego kredytu budowlanego mieszkanie ?
    Imo to się nazywa pożyczka hipoteczna i najczęściej banki dają 50% ceny takiego
    mieszkania
    dla wyceny wymuszonej sprzedaży. Wtedy cel na jaki przeznaczysz pieniądze nie jest
    istotny.
    Zakładając, że mieszkanie kosztuje wtedy ok.120kzł, to dostaniesz najwyżej 70 kzł, a
    za to
    domu nie wybudujesz (chociaż na pl.misc.budowanie znajdą się tacy co myślą inaczej).
    Jedyne do czego to może słuzyć, to do wykończenia domu, kupna mebli itp., tylko czy
    warto
    ?
    Czy nie lepiej wtedy spokojnie sprzedać mieszkanie i uzyskać większą sumę bez
    obciążeń
    kredytowych?
    Banki z regułu niechętnie dają taki kredyt, jest on wyżej oprocentowany niż zwykły
    kredyt
    budowlany itd.
    Z utworzeniem księgi wstrzymałbym się do czasu faktycznej potrzeby.
    Grzegorz

  • 14. Data: 2002-08-27 11:42:31
    Od: Paweł Roczek <i...@p...onet.pl>

    > Imo to si? nazywa po?yczka hipoteczna i najcz??ciej banki daj? 50% ceny takiego
    mieszkania
    > dla wyceny wymuszonej sprzeda?y. Wtedy cel na jaki przeznaczysz pieni?dze nie jest
    > istotny.

    eee nie... wartoœaekredytu jedynie nie moze byc wieksza niz wartosc
    mieszkania

    > Zak?adaj?c, ?e mieszkanie kosztuje wtedy ok.120kz?, to dostaniesz najwy?ej 70 kz?,
    a za to
    > domu nie wybudujesz (chocia? na pl.misc.budowanie znajd? si? tacy co my?l?
    inaczej).
    > Jedyne do czego to mo?e s?uzyae, to do wyko?czenia domu, kupna mebli itp., tylko
    czy warto

    to spoldzielnia bedzie budowac
    koszt 120 000 za 50 metrow

    > Czy nie lepiej wtedy spokojnie sprzedaae mieszkanie i uzyskaae wi?ksz? sum? bez
    obci??e?
    > kredytowych?

    wole wynajac i pokrywac czesc splaty kredytu z wynajmu

    > Grzegorz

    pozdrawiam
    PAwel

  • 15. Data: 2002-08-27 11:47:02
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > eee nie... wartoœćkredytu jedynie nie moze byc wieksza niz wartosc
    > mieszkania

    Jeśli chodzi o nowe, które dopiero co budujesz, jeżeli mówimy o pożyczce hipotecznej
    na
    stare mieszkanie, to jest tak jak napisałem- przewertuj www. banków. Szczegóły
    wychodzące
    w trakcie rozmów z pracownikami są jeszcze ciekawsze. Temat przerabiałem dogłębnie
    ;-((

    > wole wynajac i pokrywac czesc splaty kredytu z wynajmu

    Wynająć ? A jak się potem pozbędziesz lokatora, który nie będzie Ci leżał ? Wiesz, że
    prawo się zmieniło ?
    No chyba że od razu podpisze Ci wymówienie ;-)
    Ogólnie pomysł dobry, ale kłopotliwy nieco.
    Będziesz budował mieszkanie ze spółdzielnią ? To chyba nie do końca wytłumaczyłeś
    które z
    mieszkań ma być przedmiotem zastawu, albo niedysponent nie zrozumiał co do niego
    mówiłeś i
    założył, że standardowo bierzesz kredyt na nowo budowane mieszkanie. Pomyłka. Zdarza
    się.
    Najczęściej w bankach ;-(
    Grzegorz

  • 16. Data: 2002-08-27 11:55:44
    Od: Paweł Roczek <i...@p...onet.pl>

    > Je?li chodzi o nowe, które dopiero co budujesz, je?eli mówimy o po?yczce
    hipotecznej na
    > stare mieszkanie, to jest tak jak napisa?em- przewertuj www. banków. Szczegó?y
    wychodz?ce
    > w trakcie rozmów z pracownikami s? jeszcze ciekawsze. Temat przerabia?em dog??bnie
    ;-((

    moje obecne mieszkanie ( stare ) ma byc zabezpieczeniem kredytu ktory
    wezme na nowobudowane

    > Grzegorz

    Pawel

  • 17. Data: 2002-08-27 12:36:41
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Pawe3 Roczek <i...@p...onet.pl> wystukal(a) :

    Przy mieszkaniu spoldzielczym oplata sadowa wynosi 1/20 wpisu stosunkowego.
    Wpis stosunkowy za 100.000 wynosi 6600

    > a za wpis ile sie placi?

    Jesli wpis do hipoteki na potrzeby kredytu mieszkaniowego - to sie nie placi

    --
    Pete

  • 18. Data: 2002-08-27 12:43:32
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Pete" <m...@N...bigfoot.com> napisał w wiadomości
    > a za wpis ile sie placi?

    placi

    Dziwne. Wzialem kredyt na zakup mieszkania i zaplacilem za wpis do hipoteki.
    Kto nawalił?

    Karol

  • 19. Data: 2002-08-27 12:49:01
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    placi

    dziwne - tyle, że ja płacę
    GE później to zwraca, ale jakby nie patrzeć płacę ....

    pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2002-08-27 13:14:42
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Piotr Orzechowski <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> wystukal(a) :

    > Użytkownik "Pete" <m...@N...bigfoot.com> napisał w wiadomości

    > placi
    >

    > dziwne - tyle, że ja płacę
    > GE później to zwraca, ale jakby nie patrzeć płacę ....

    Nie wiem, jak to wygląda w praktyce, ale:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0554.htm

    par 2.1

    --
    Pete