  • 1. Data: 2002-08-26 23:39:34
    Temat: PKO BP i VE - ciekawostka z rozliczaniem
    Od: m...@p...onet.pl

    http://www.pkobp.pl/indy/eksreg.xml?id=4

    [cytat]
    Regulamin międzynarodowej karty PKO Ekspres w PKO BP

    5. ROZLICZENIE TRANSAKCJI

    § 19.

    Wszystkie transakcje obciążają rachunek z datą ich dokonania.

    § 20.

    Transakcje zagraniczne dokonane w walutach, dla których PKO BP prowadzi własną
    Tabelę Kursów, będą przeliczane przez PKO BP z waluty transakcji na złote
    według ustalonych w niej kursów sprzedaży dla pieniądza z dnia dokonania
    transakcji.

    § 21.

    Transakcje zagraniczne dokonane w walutach, dla których PKO BP nie prowadzi
    własnej Tabeli Kursów, będą przeliczane na dolary amerykańskie (USD) według
    kursów i reguł stosowanych przez Visa International dla międzynarodowej karty
    PKO Ekspres ze znakiem akceptacji VISA Electron lub przez Europay
    International dla międzynarodowej karty PKO Ekspres ze znakiem akceptacji
    Maestro a następnie na złote zgodnie z punktem 25.
    [koniec cytatu]

    Pierwsze slysze - myslalem, ze wszystkie Visy w Polsce sa rozliczane przez
    USD... Czy ktos ma doswiadczenia z ta karta i moze powiedziec, jak jest w
    praktyce?
    Czy jest inna VE w Polsce, ktora jest tak rozliczana?

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 2. Data: 2002-08-27 07:45:40
    Temat: Re: PKO BP i VE - ciekawostka z rozliczaniem
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > USD... Czy ktos ma doswiadczenia z ta karta i moze powiedziec, jak jest w

    Jest tak jak napisane w regulaminie.
    Visa Int przelicza transakcje na USD, a PKO BP albo to uwzglednia i
    "sprzedaje" ci USD, albo olewa i "sprzedaje" ci walute miejscowa, np EUR dla
    transakcji w Eurolandzie, czy GBP dla transakcji w GB.
    W czym problem?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2002-08-27 08:42:45
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > "sprzedaje" ci USD, albo olewa i "sprzedaje" ci walute miejscowa, np EUR dla
    > transakcji w Eurolandzie, czy GBP dla transakcji w GB.

    Chodzi o to, ze transakcje dokonane w walucie z tabeli kursow (jak sadze EUR
    rowniez tam jest) sa przeliczane bezposrednio z tejze waluty na PLN, a nie tak
    jak jest gdzie indziej - obowiazkowo XXX --> USD --> PLN.

    I nie bardzo, tak jak napisales "albo, albo". W regulaminie stoi jak wol, ze
    jesli waluta jest w tabeli kursow to przelicznika przez USD po kursach Visy
    nie ma.

    > W czym problem?

    W niczym, wrecz przeciwnie - dla klienta powinno to byc korzystniejsze :-)

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 4. Data: 2002-08-27 10:22:12
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    tak
    > jak jest gdzie indziej - obowiazkowo XXX --> USD --> PLN.

    Nooo, tak. Tak jest napisane.

> [...]
    ze
    > jesli waluta jest w tabeli kursow to przelicznika przez USD po kursach

    Albo kraj jest w tabeli i wtedy bezposrednio, albo nie jest i wtedy przez
    USD.
    Albo..., albo...;-))

    > W niczym, wrecz przeciwnie - dla klienta powinno to byc korzystniejsze :-)

    I to jest wlasnie jeden ze stereotypow zyjacych wiecznie - jedn przelicznik
    to taniej.
    A przeciez wazne jest JAKI PRZELICZNIK, PO ILE ta waluta.
    A kursy w PKO BP rewelacyjne nie sa...
    Jeden przelicznik a drozej niz np. w Millennium gdzie wszystko licza przez
    USD, EUR tez...
    Tak mi przynajmniej ostatnio wyszlo.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2002-08-27 20:52:53
    Od: m...@p...onet.pl

    > Albo kraj jest w tabeli i wtedy bezposrednio, albo nie jest i wtedy przez
    > USD.
    > Albo..., albo...;-))

    No... w tym sensie jak najbardziej :-) Nie zrozumielismy sie.

    > I to jest wlasnie jeden ze stereotypow zyjacych wiecznie - jedn przelicznik
    > to taniej.

    Stereotyp skads sie wzial...

    > A przeciez wazne jest JAKI PRZELICZNIK, PO ILE ta waluta.
    > A kursy w PKO BP rewelacyjne nie sa...
    > Jeden przelicznik a drozej niz np. w Millennium gdzie wszystko licza przez
    > USD, EUR tez...

    No coz - wracamy na ziemie :-(

    > Tak mi przynajmniej ostatnio wyszlo.

    I dlatego Twoje zdanie jest cenniejsze niz teoria.

    pozdrawiam
    maksymilian