  • 1. Data: 2002-08-27 09:35:07
    Temat: zakladanie ksiegi wieczystej i kredyt
    Od: Paweł Roczek <i...@p...onet.pl>

    Witam

    jestem w takiej sytuacji
    mam mieszkanie, chce zalozyc ksiege wieczysta na to mieszaknie ktore
    posiadam, zeby w przyszlosci stanowilo ono zabezpiecznie
    kredytu na przyszle mieszkanie ktore bede budowal

    a teraz pytania

    czy warto w ten sposob zrobic?

    ile bedzie mnie kosztowalo zalozenie ksiegi wieczystej - czy ta wartosc
    jest liczona
    od wartosci rynkowej mieszkania, czy tez od wartosci lokatorskiego prawa
    do wlasnosci okreslonego przez spoldzielnie
    ( rynkowa 100 000, spoldzielcza 15 500 )

    pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2002-08-27 09:54:58
    Temat: Re: zakladanie ksiegi wieczystej i kredyt
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Paweł Roczek" <i...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > do wlasnosci okreslonego przez spoldzielnie
    > ( rynkowa 100 000, spoldzielcza 15 500 )

    Poczytaj o "wpisie stosunkowym", którego odpowiednia czesc jest pobierana w
    sadzie przy wpisach do ksiag.
    Z tym, ze aby uzyskac wpis na mieszkanie spóldzielcze, to zdaje sie ze musi
    byc wlasnosciowe, a na calosc musi byc ksiega zalozona przez spóldzielnie.
    Moze ktos jeszcze sie wypowie :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2002-08-27 10:03:31
    Od: Paweł Roczek <i...@p...onet.pl>

    > Z tym, ze aby uzyskac wpis na mieszkanie spóldzielcze, to zdaje sie ze musi
    > byc wlasnosciowe, a na calosc musi byc ksiega zalozona przez spóldzielnie.

    jest spoldzielcze wlasnosciowe

    > Moze ktos jeszcze sie wypowie :-))

    czekam

    > Pozdrawiam
    > Robert Wicik

    pozdrawiam
    PAwel

  • 4. Data: 2002-08-27 10:03:47
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    musi
    > byc wlasnosciowe, a na calosc musi byc ksiega zalozona przez spóldzielnie.

    albo "szczegółowy opis lokalu" musi być
    poza tym jest opłata za założenie księgi oraz opłata za wpis do księgi

    GE np zwraca za dokonanie wpisu

    całkowity koszt tych operacji to ok 1,6% wartości lokalu (w przybliżeniu, bo
    liczy się to trochę inaczej)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2002-08-27 10:03:51
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    > jest spoldzielcze wlasnosciowe

    To dziwnie niska cene spóldzielnia wystawia. Gdy sprzedawalem mieszkanie, to
    oplaty byly liczone od ceny transakcyjnej. W Twoim przypadku, nie wiem. Moze
    zadzwon do Sadu.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 6. Data: 2002-08-27 10:12:03
    Od: Paweł Roczek <i...@p...onet.pl>

    > ca?kowity koszt tych operacji to ok 1,6% warto?ci lokalu (w przybli?eniu, bo
    > liczy si? to troch? inaczej)

    mniejwiecej tak by wysz?o
    za mieszkanie zaplacilem 100 000 pani mi wyliczy?a 1400 pln

    > pozdrawiam
    > Piotr

    pozdrawiam
    PAwel

  • 7. Data: 2002-08-27 10:13:44
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    Użytkownik "Paweł Roczek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > mniejwiecej tak by wyszło
    > za mieszkanie zaplacilem 100 000 pani mi wyliczyła 1400 pln

    to policzyła chyba tylko za założenie księgi, a nie policzyła za wpis do
    hipoteki

    Piotr Orzechowski

  • 8. Data: 2002-08-27 10:22:35
    Od: Paweł Roczek <i...@p...onet.pl>

    > to policzy?a chyba tylko za za?o?enie ksi?gi, a nie policzy?a za wpis do
    > hipoteki

    a za wpis ile sie placi?

    > Piotr Orzechowski

    Pawel

  • 9. Data: 2002-08-27 10:31:51
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    > a za wpis ile sie placi?

    przy 100000 wyjdzie chyba ok 400-500 zł

    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2002-08-27 10:40:20
    Od: Paweł Roczek <i...@p...onet.pl>

    > przy 100000 wyjdzie chyba ok 400-500 z?

    ku.... rewelacyjnie........

    zreszta jutro sie wszystko okaze
    jutro skladam dokumenty do sadu

    w sumie i tak taniej wyjdzie bo przez okres budowy placilbym
    ubezpieczenie kredytu
    a tak bede mial od razu ksiege

    > pozdrawiam
    > Piotr